Verven stalmuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mausie

Verven stalmuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 17:55

De titel zegt het al...

We kunnen binnekort onze intrek nemen in onze splintenieuwe stal, kan haast niet wachten!!! Nu moeten we enkel nog de muren verven. Het betreffen stallen met betonnen tussenwanden. We zouden ze bovenaan in het wit doen en onderaan zwart. Wie heeft hier ervaring mee waarmee we het beste verven (moet toch ietwat water bestendig zijn en liefst ook wat ammoniakbestendig). Welke hoogte hanteren jullie voor het zwarte?

Alvast bedankt!

Heidi

BE_GENTLE

Re: Verven stalmuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:13

Ga langs een goede verf leverancier en je hebt de helft van je antwoorden al.. verder zou ik de kleuren zwart/wit 50/50 doen is wel zo mooi..

Carola_de_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:13

Voor het wit kan je het best iets nemen wat geschikt is voor buiten gebruik, dan bijft het langer wit. Voor het zwart kan je het best hoogglans gebruiken dat is net iets makkelijker schoon te maken.

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:57

ik weet niet hoe groot de paarden zijn die erin komen te staan.
maar je kan beter het zwarte tot de hoogte net boven de paardenkont doen, omdat sommige tegen de muur aan mesten Clown
dan valt dat niet zo op Haha!
xxx

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:25

Op mijn vorige club hadden ze dit ook en hadden ze tussen het zwart/wit in nog een bordeaux rand.
Erg chique Ja

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:28

Ik zou ze helemaal niet verven! De betonne muur laat nu vocht door en als je gaat verven dan niet meer. Als je een paard heb dat bezweed is dan worden zelfs de muuren vochtig omdat het er niet uit kan.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:10

wij hebben ze ook geverfd, met waterafwasbare latex. erg handig in de zomer gewoon met de hoge druk schoonspuiten en het is weer schoon. De zwarte rand zou ik op een 50 cm houden en de rest wit, zoudat het een lekkere lichte stal wordt/ blijft.
En als je goede verf hebt, krijg je poep vlekken er echt wel afgewassen hoor met cif.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 18:02

Oke, alvast al bedankt voor de antwoorden, ik ben er wat mee. We zullen eens moeten uitmeten tot welke hoogte het zwart moet komen maar mss idd niet te hoog zodat het licht en luchtig blijft.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:16

Waarom wil je de stal eigenlijk verven?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:20

Ik heb de stal ook geverfd omdat het mooier uit ziet. Zwart/wit. Ik had de zwarte rand eerst ook wat te laag en aangezien meneer zelf een donkere rand erboven ging maken toch wat hoger geverfd. Het is wel handig als je evengoed met hogendrukreiniger kan wassen. En zorg als je een plafond heb dat dit ook wat lichter is dat scheelt ook weer.

fannygirl94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:27

zou tussen de 50 cm en 1 m zwart doen en erboven wit, dat maakt het fijn ruimtelijk en zwart onderaan zodat je niet meteen alle vieze plekken ziet!

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 20:57

@ Sjoert: eigenlijk enkel voor het uitzicht, het is nu precies een soort van betonnen bunker, met op verschillende plaatsen lelijke plekken in het beton. Als de muren wit geschilderd zijn zal dat al heel wat oplichten denk ik. en als ik dan zou schilderen denk ik dat ik niet met zomaar eender welke verf aan het werk kan gaan, die moet allesinds goed afwasbaar zijn.

dupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:29

Onze stal wordt begin april geplaatst en wij doen vanbinnen tot een hoogte van 1.40 ongeveer betonmultiplex (is dus donkerbruin) en daarboven doe ik het beton verven met Drost Devetex, dat is een latex die je zelfs buiten mag gebruiken. Wel doe ik eerst het beton even voorstrijken met Drost Devecryl om te voorkomen dat de latex teveel inzuigd.
Ik heb de latex op kleur laten mengen omdat ik spierwit zelf niet zo mooi vind, ik heb er een beetje ecru van laten maken, wat ook mooier is bij de betonmultiplex.

De voorstrijk kun je gewoon met een blokkwast aanbrengen en de latex met een kwast of roller, ideaal!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:55

Ik zat er ook over te denken om dat te doen, maar mijn vader vond het geen goed idee. Inderdaad ook omdat het dan geen vocht meer door laat. Niet echt ideaal dus. En nu besef ik ook wel dat het mijn paarden geen donder uitmaakt welke kleur de muur heeft... Clown Je moet het zelf weten hoor, maar ik zie persoonlijk alleen maar nadelen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:55

Wij hebben de paarden bij ons op de deel staan en daar zijn alle muren ook geverfd. De bovenzijde is wit geverfd met afwasbare latex, handig als je de stal een keer wilt uitspuiten en de onderkant is ossenbloed rood, dit is speciale betonverf. Wij hebben 5 paarden binnen staan en nog nooit last gehad van vocht op de muren. Ook niet toen hier vroeger de koeien op de grup stonden. De verf zit er nu 2 jaar op en het ziet er nog als nieuw uit, het blijft echt goed zitten, ook als een paard er tegenaan trapt, schuurt oid. Beide verfsoorten heb ik bij de Gamma gekocht.