Rustig maar
Ik was even mijn verhaal aan t typen
Ik huur een uitloopstal met wei. Moet dus ook heel veel zelf doen.
Nadelen:
Het is duurder dan je denkt, bij een klein stukje land zul je flink hooi moeten bijvoeren. Het onderhoud is niet niks. Elk jaar zal de wei moeten worden gemest of ingezaaid, ligt eraan hoe groot hij is natuurlijk. Je moet schrikdraad met palen aanschaffen, en bij ons is er elke maand wel iets dat vervangen moet worden. Op het moment beginnen de palen te rotten. Pas geleden liet een wand van de stal los.
De mest moet je kwijt kunnen. Bij ons heeft een boer het altijd opgehaald en uitgestrooid, maar als daar stro tussen zit dan doen ze dat hier niet meer.
Als er nog geen stal is gebouwd dan moet je die ook nog maken, en eerst een vergunning aanvragen daarvoor.
Heb je water/electriciteit in de buurt? Zo niet, dan kun je met een accu werken, en regenwater opvangen van het dak van de stal.
Oja, ik moet vaak twee keer per dag erheen, om te voeren en te kijken of alles in orde is.
Voordelen: lekker rustig, je hebt de ruimte, kan zelf beslissen waar je gaat rijden, wanneer je paard naar buiten mag enz enz. Het beginbedrag is heel groot natuurlijk, maar daarna is het allemaal lekker goedkoop.
Als ik op vakantie ga dan doet op het moment het andere meisje de paarden verzorgen. De tweede stal is nl verhuurd aan iemand anders. We hebben ook een tijdje alleen gestaan daar. Dan zoek ik gewoon iemand anders die kan komen voeren.