Weide bemesten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cijsalover

Weide bemesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 16:25

Hee,

binnenkort moet de weide bemest worden, als het weer wat beter weer wordt. Maar nu vroegen mijn vader en ik ons af wat voor mest we daarvoor moeten gebruiken. Moet dat speciale bemesting zijn of kan dat ook gewoon gecomposteerde (ik hoop dat ik het goed schrijf!) mest van je paarden zijn wat je goed verspreidt ed?

Alvast bedankt! Lachen

8nnemiek

Re: Weide bemesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:08

Ik lees even mee.

Vorig jaar hebben wij op een wei de paardenmest gestrooid.. Geen succes, want na drie maanden lag het er nog steeds en hebben we alles weer eraf kunnen scheppen. (was trouwens maar een dun laagje mest, en geen vaste bolletjes)
En omdat daar paardenmest had gelegen hebben de paarden daar bijna een half jaar niet van gegeten.
Op de andere wei hadden we kunstmest gegooid, van die blauwe korreltjes. Daar begon alleen graszaad te groeien, allemaal van die hoge, droge stengels met zaad, in plaats van groen gras.. Ook geen succes dus.

axje_en_jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 22:51

Je kan gewoon gecomposteerde mest gebruiken, volgens mij maakt dat niks uit ! Knipoog

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:59

over een paardenwei kan je beter geen paardenmest doen, als je dat wel wilt dan moet die mest ouder dan 1,5 jaar zijn geloof ik. koeienmest is prima, ook is er (www.pavo.nl) paardenkunstmest te verkrijgen en dat heeft bij ons goed gewerkt!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:11

Gewoon een loonwerker vragen om koeienmest te injecteren, doen ze veelal gratis of voor weinig geld en je schijnt er minder onkruid mee te krijgen.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:41

Bij ons gaat de paardenmest erover. (gemengd met het vlas van de oxen. Clown )

Geen problemen mee gehad.

fannygirl94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:37

wij gebruiken kunstmest...gewoon van die witachtige korrels, krijg je bij de boerenbond

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 10:39

TJolieke schreef:
Gewoon een loonwerker vragen om koeienmest te injecteren, doen ze veelal gratis of voor weinig geld en je schijnt er minder onkruid mee te krijgen.

Heb ik ook zo gedaan. Moet nog wel even afwachten wat het resultaat is.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:31

Wij gebruiken gecomposteerde paardenmest van onze eigen paarden. Die mest is wel al 2 jaar oud anders is het te vers en willen de paarden het gras niet eten.
Wij hebben dus wel veel onkruid maar dat is nou juist wat ik wil, mijn paarden hoeven niet op een gazonnetje te lopen, onkruid kan ook heel gezond zijn Knipoog Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:13

Wij zijn nu volop bezig met injecteren van onze eigen koeienmest.