Kosten opnieuw inzaaien weide

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mvanaarle

Kosten opnieuw inzaaien weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 09:30

Hallo,

Samen met een vriendin huur ik een stuk weide van 6500 m2 groot. Deze weide is 2 jaar geleden helemaal opnieuw ingezaaid en daarna is er niks meer mee gedaan. Het is niet meer gemaaid of beweid.
Op dit moment staat er dus gigantisch veel (en ook dood) gras. De zode heeft zich niet goed kunnen vormen en het gras trek je zo de grond uit.
Naast het vele gras, stikt het ook van de zuring in het land.

Op advies laten we het land nu helemaal kaal vreten en dan zien we wel wat er onder vandaan komt, maar de kans zal groot zijn dat het in augustus/september opnieuw ingezaaid moet worden.

Nu is mijn vraag wat de kosten zo'n beetje zijn van het opnieuw inzaaien, bemesten enz. En wat komt er allemaal kijken bij het opnieuw inzaaien?

xany

Re: Kosten opnieuw inzaaien weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:35

je heb verschillende mogelijken. ik zou eerst kijken als het kaal is hoe het er uitziet. dan hebt je de mogelijkheid. Als het er redelijk uitziet zou ik zelf door zaaien. Loonwerker in jouw regio bellen wie er bij jouw in de buurt een doorzaai machine heeft.
in het slechtse geval als er met het gras wat er nu staat geen eer aan te behalen valt. Dan zou ik het dood spuiten laten frezen en opnieuw inzaaien. persoonlijk zou ik voor doorzaaien kiezen. is goedkooper, dan weer helemaal overnieuw te begineen,
en met doorzaaien kunnen er toch beesten op lopen want dat gras groeit wel.