pony krijgt alweer stroomdraad open

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

pony krijgt alweer stroomdraad open

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 08:31

Mijn pont deed vroeger wel eens de stroomdraad open maken. Ze pakt gewoon handvat in haar mond en trekt omhoog ( jajaj ik heb heel slim paard)
word vanmorgen gebeld door stalgenoot die paarden uit stal zou halen dat ze in mijn voeremmer zat ( weet blijkbaar ook nog wat haar brokjes zijn)
had emme romgegooid ( blauwe regenton met deksel) en was lekker de brokjes aan eten.
waarschijnlijk heeftze niet heel veel gehad, was halfvol geloof ik, en nu 1/4e nog erin. Zeg dat ze max 7 kg heeft gehad( nog veel te veel)
hebben nu al halstertouw gespannen voor het laatste draadje, kijken of ze dat niet openkrijgt.

Wie heeft nog meer paarden die stroomdraad openkrijgen?? en wat doen jullie ertegen

Gjilke

Re: pony krijgt alweer stroomdraad open

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 08:35

Span een draadje over de klip heen. Liefst van ijzer, zodat je het kan buigen. Punt is wel dat het voor jezelf ook lastig wordt de draad open te maken.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 08:37

Hahahaha tjee wat een clown zeg!
Maar krijgt je pony wel genoeg ruwvoer, dit houd ze lekker bezig en hun maag vol.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 08:38

die krijgen heel veel ruwvoer, aelke avond en ochtend en middag, staan op wei, maar s`morgens is het op, en moet ze wachten totdat ze nieuw krijgt. was die meid dus net van plan, maar was al te laat.

dat draadje , hoe bedoel je dat precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 08:40

Pak een ijzerdraad en buig die in een boog om het handvat heen.
Dan past jou hand royaal om het handvat, maar een paard kan er niet tussen.
Zo'n slimmerik heb ik ook een gereden en dat hielp goed Lachen

Zo:
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 08:49

aha, en op dat ijzerdraadje komt stroom te staan ook, toch?/ Ik zal dit weekend eens proberen creatief te zijn.
Eigenlijk zouden we dit eens in productie moeten brengen... worden we nog rijk hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 08:49

Ja op dat draadje staat dan stroom omdat je het vastmaakt aan het ijzeren gedeelte van de poortgreep Lachen
En dan het draadje richting wei laten wijzen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-03-07 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 08:50

d8 ik al zo te zien ja, ok, ik snap het idee, bedankt voor die "tekening"erbij,

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 08:51

Nagelbijten / Gniffelen Wat een slimmerik zeg. Wel lastig, maar ik denk dat het met dat stroomdraadje wel gaat lukken Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 09:07

ja, ze heeft al heel lang niet meer gedaan. paar jaar geleden vroegen e ons al altijd af hoe kon dat ze steeds op een andere wei stond. Toen had ze nog anders trucje, hoofd onder de draad doorsteken, en snel rennen ( had deken op).
Nadat ik een 3e draad had gespannen zag ik ineens dat ze handvat met haar tanden vastpakte, wat op en neer bewoog en voila. draad open.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:21

Hhahahah Ik zie het zo voor me...
Maar zoals je zegt ze krijgen genoeg ruwvoer en weide, maar blijkbaar verveelt mevrouw zich en het eten word haar niet snel genoeg aangediend.

Ik hoop dat het draadje gaat werken en ze niet weer iets nieuws uitvogeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:25

Er onderdoor kruipen deed kawa ook Lachen
Ook zonder deken, met flink wat stroom
Het lint was 50 cm hoog.

Die slimmerik telde met de tastharen de stroom.
Dan zag je hem met zijn hoofd bij de draad staan
tik...tik...tik-er onder door Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 09:37

ik hoop t ook, we gaan dit weekend wat verzinnen

Sloetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:23

haha zo'n verhaal heb ik nog nooit gehoort:P wat een slimpie.. misschien moet je een klein draatje voor het handvat spannen ofzo.. of boven de draad nog een draat knopen die kan die niet open maken Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 20:58

en jalwe hoor, vanmorgen dus alweer. Nu alle 2 de voertonnen opengekregen en de bejaarde stond bij het hooi achter de stallen. ik heb nu een halstertouw gespannen langs dat paadje en ga morgen dus knutselen. Nu weet ze waar het voer staat en zal zeker nog een paar keer proberen.
Had haar beter houdini kunnen noemen. was nl al een touwtje om handvat gedraaid dat niet zo makkelijk los kon komen, maar heeft niet gewerkt

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 21:21

tjeee...... uhmm... gewoon ouderwets vastbinden met zo'n pin de in de grond??? Haha!

Geintje hoor... !
Heb je de voertonnen niet achter slot en grendel?
Als oplossing voor dat draadje.. is het niet mogelijk om daar een hek te plaatsen?

stigandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 21:23

Ik heb er hier drie (van de vier) staan die het bovenste handvat van de stroomdraad kunnen opendoen (kheb het ze al alledrie zien doen). Ik denk dat ze dat elkaar geleerd hebben.... Als de bovenste eraf ligt op de grond lopen ze gewoon lossen door/over de onderste draad. Laatst hadden ze het helemaal opengekregen, hadden ze het onderste handvat op één of andere manier weten te ontleden..... de drie verschillende stukken waaruit het handvat bestond (de plastic, de haak en de veer) lagen verspreid op de grond.... Hoe doen ze dat???? Nu ja, ik heb wel te kampen met samenwerkende vennootschap...zucht... dat van dat draadje moet ik misschien ook eens proberen. Ik heb het nu tijdelijk opgelost door zonder haak te werken, soort van lus in de draad gemaakt en die in de isolator haken waar normaal de haak inhaakt. Sindsdien blijven ze netjes op hun plek.... Lachen Moet ik wel telkens de elektriciteit afzetten.
Zijn er nog zo'n kanjers van paarden?