eigenaar té enthousiast geworden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

eigenaar té enthousiast geworden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 20:51

ik had echt geen ide waar ik dit neer moest zetten maar ik begin maar helemaal aan het begin Lachen

3 jaar gelden mocht ik bij iemand op een haflinger rijden, nou hartstikke leuk.. ja maar die is uiteindelijk overleden aan een botbreuk,
eigenaar had beloofd voor een nieuw verzorgpaardje, een maand later was die er ook.
ik mocht lessen en alles en wedstrijden doen, er waren geen problemen of iets. Toen kwam de handelaar of hij voor nog 1 paard wilde zorgen op zijn kosten, hij zij ja en er was nog niks aan de hand,

1 jaar later kreeg ik mijn eigen paard die gewoon bij mijn verzorg paard kwam te staan, mijn vader heeft geholpen met een stal bouwen (na goed overleg met de stal eigenaar) hij had toen die tijd nog koeien en kalfjes etc. er kwamen 3 nieuwe stallen bij, 1 voor farouche 1 voor Irene( mijne dus) en 1 voor het maatje van irene omdat farouche niet met anderen op kon schieten,.

Het paard van de handelaar zelf was alweer weg en er was dus 1 stal vrij die voor de koeien werd gebruikt,
Dit ging een jaar lang goed totdat zijn nichtje ook een paard wilde hebben, en die kocht ze dus en kon daar ook staan, de koeien in die 1ne stal gingen naar de weide toe (het was een echte grote stal hoor) omdat dit paard nog een veulen was kwam er nog een veulen.

toen had hij zijn koeien verkocht, en begon maar met stallen te bouwen en paarden te kopen, nou geweldig zal je denken,, ja maar veel meer dan voeren en stallen schoonmaken weet hij er niet van dus kwam al het werk op de schouders van mij en dat nichatje terecht, hij koopt maar en bouwt maar maar wij moeten dus de paarden doen waardoor we bijna niet meer aan onze eigen toekomen,

je kan hem vertellen dat hij nou eens moet stoppen met kopen maar hij luistert gewoon niet, het is nu al zover dat er 10 paarden zijn en maar 8 stallen, (1 daarvan is heel groot) daarbij komt dat ik nu ook een beetje met school zit.

een "stalhulp" nemen is ook al geen optie want hij heeft het niet zo op vreemden.

pff.. ik weet echt even niet meer wat ik moet doen.. ik word zo veel te druk..

moet ik nou nog eens met hem gaan praten? dus vragen of hij nu even stopt met kopen,
of gewoon niks zeggen en zo door gaan,

nu gaat het nog wel.. maar als er nog 2 bij komen word het echt té druk..

en jullie moeten me niet verkeerd begrijpen, het is echt aardig van hem dat hij dat allemaal doet maar zoveel was ook niet de bedoeling.. Bloos

Thats_Me

Re: eigenaar té enthousiast geworden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:55

Lijkt me echt tijd worden voor een gesprek. Het is inderdaad erg leuk zoveel dieren, maar het moet wel leuk blijven ook voor jou.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:07

Moet je ook perse zijn paarden verzorgen? Als je nou alleen je eigen paard doet, en niet meer alles voor zijn paarden, dan ziet hij misschien wel dat het gewoon niet gaat zo.
En anders vertel je hem dat er beter nog een extra verzorgster kan komen. Als hij eerst kennismaakt, vindt hij het misschien niet erg om een vreemde op het erf te hebben.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:12

Zo dan... Ik zou idd een gesprek met die man aangaan dat het zo niet langer kan, je kan toch niet voor 8 paarden zorgen en je school en je andere dinen... Het zal vast aardig bedoelt zijn van die man, maar niet echt over nagedacht..

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:54

Dat is wel een hele enthousiaste staleigenaar. Ik zou idd om de tafel gaan zitten en hem grondig ondervragen wat nu precies de bedoeling hiervan is. Dat hij paarden koopt en verkoopt is zijn goed recht maar wat verwacht hij van jullie en je nichtje en wat ook belangrijk is, wat staat er voor jullie tegen over? Ik heb zelf ook enthousiaste meiden hier te rijden, maar we hebben toch wel 1 stelregel dat school ten alle tijden voor gaat. Daarbij mag er met zoveel paarden en werk wel iets tegenoverstaan voor de inzet vind ik persoonlijk Bloos

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:58

ik zou ook je eigenpaard voor laten gaan, al is het rot om die anderen zien weg te kwijnen natuurlijk!

gewoon verkopen moet hij ze dit is ook niet diervriendelijk!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:52

Sowieso altijd eerst jullie eigenpaarden rijden.
Ik zou toch echt een gesprek met de man aangaan en toch aandringen op 1 a 2 hulpjes. Is eerlijker voor de paarden en jullie krijgen een beetje meer lucht. Je kunt afspreken dat de mensen een proeftijd krijgen en dat jullie in het begin aanwezig zullen zijn als de "vreemde"mensen er zijn.

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:35

ik zou zeker met de man gaan praten & eerlijk zeggen dat het een beetje te druk voor je word omdat je nu ook je eigen paard heb enzo.
ik zou denk 1 of 2 stalhulpen er wel bij nemen en tegen de man zeggen dat julie er aan het begin bij zulllen zijn enz. enz.

veel succes en laat het ons weten

Sloetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:27

je kunt misschien ook vriendinnen vragen om te helpen en dat die er dan ook kunnen rijden en ja gewoon eerlijk vertellen..
succes

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 13:45

pff.. met alle moed ben ik er naar toe gegaan, en hij heeft gezegd dat hij het gewoon niet had gezien hoe druk we waren, maar we hebben nu afgesproken, ik 3 paarden verzorgen, leonie (het nichtje) 3 paarden, en hij de rest.. en met de stallen schoonmaken ook zo, en zelf gaat hij nu ook wat meer doen (voeren, vegen, naar de wei brengen en dat soort dingen)
ik hoop dat het nu wat minder druk word.. want wat hij allemaal bouwt is ook niet normaal, eerst was het gewoon echt een simpel stalletje. toen 3 ook van die simpele stallen erbij maar toen begon het al met van die jah uh. van die hele sjieke stallen om het zo te zeggen,

oh we hebben ook nog afgesproken, hij bouwt nu nog een fatsoenlijke bak, en dan even helemaal niks meer... Lachen probleem hopelijk opgelost dus topic mag op slot denk ik?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 10:46

o dat is wel fijn:) goed opgelost zo:) al vin dik 3 paarden naast school nog erg veel;)

Friess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 11:13

Ik zou eens met hem gaan praten en zeggen dat je het allemaal heel erg lief en leuk vind wat hij doet maar dat hij wel moet begrijpen dat je school hebt en je eigen privéleven en dit niet je baan is!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 11:38

ikenindi schreef:
o dat is wel fijn:) goed opgelost zo:) al vin dik 3 paarden naast school nog erg veel;)

ja dat is ook wel zo maar er is er maar 1 die echt bereden moet worden, deze is 5 jaar en die anderen 2 jaar..

axje_en_jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:06

Het lijkt me tijd voor een goed gesprek met hem, dat jij ook tijd voor je eigen paardje wil, en dat nichtje ook.
Of leg het hem uit, en laat het hem zelf een dagje/weekje allemaal doen, misschien leert hij het dan af, maar dat is weer een tip om te handelen Clown
eerst dat gesprek Knipoog

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:10

axje_en_jess schreef:
Het lijkt me tijd voor een goed gesprek met hem, dat jij ook tijd voor je eigen paardje wil, en dat nichtje ook.
Of leg het hem uit, en laat het hem zelf een dagje/weekje allemaal doen, misschien leert hij het dan af, maar dat is weer een tip om te handelen Clown
eerst dat gesprek Knipoog

Lees nou eerst even alles voor je reageert. Dat gesprek is er al geweest............

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:12

Jij bent z'n stalhulpje niet, Wil hij dat wel zou ik zeggen:Betalen. Hoe belachelijk het ook klinkt en hoe egoïstich het ook klinkt. Of jij staat daar gratis met je paard. Je moet toch potverdikke niet al de paarden van die man doen.

Of je gaat spreken, of je krijgt een vergoeding en alsnog vind ik niet dat jij verplicht moet zijn, om zijn paarden te doen. Of je schuldig moet voelen om z'n paarden niet te doen. Veel succes.

Dit ging ik zeggen, maar ik heb juist bijgelezen: Geweldig zeg. Hij bouwt nog een bak ook voor jullie. Hopelijk gaat alles goed;

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:30

daNiielle_ schreef:
oh we hebben ook nog afgesproken, hij bouwt nu nog een fatsoenlijke bak, en dan even helemaal niks meer... Lachen probleem hopelijk opgelost dus topic mag op slot denk ik?

Haha, hier moest ik even om lachen. Ik zie echt zo'n overijverig mannetje voor me die dag en nacht stallen bouwt en paarden koopt en nu dus nog een bak gaat maken Haha!
Maar met zoveel paarden heb je dat wel nodig. Gelukkig zag hij met dat gesprek dus ook wel in dat jullie het te druk kregen. Eind goed al goed dus!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 20:08

nee hij bouwt niet dag en nacht hoor maar zeker elke week wel wat of elke maand Tong uitsteken
maar wat kreeg ik nu dan toch te horen toen ik op stal kwam Haha! Haha!
ik ben al een jaar helemaal gek van z'n dressuurpaard perfect (trento Bx percy k en opa is crack C en overgroot opa G ramiro Z) en volgend jaar krijg ik hem kado Haha! (dan is ze 3) Rock-on, dudes!

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 00:01

Dat meen je niet?? Geweldig, zo'n man haha! Haha!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:05

hahaha ik moet erg lachen om die man.. fijn dat het allemaal goed gekomen is! en wat gaaf dat je dat paard krijgt!!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:37

ik heb ook nog een bak nodig? Clown

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:42

Nou liever zo dan andersom!
Moet je blij mee zijn..Al was dit wel ietsje teveel van het goede..maar hij had het waarschijnlijk gewoon niet in de gaten..mede omdat jij niks zei over te druk enz..Wie zwijgt, stemt toe Knipoog
Maar goed dat je met m gesproken hebt en nu alles helder hebt..En hij een beetje afgeremd is Vork

Zie idd ook zo'n mannetje voor me die dag en nacht aan het timmeren is hihi Gestoord

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:46

Wel leuk zo'n enthousiaste staleigenaar Haha!.

Maar goed, dit is weer iets teveel van het goede Lachen.

Fijn dat het gesprek goed is gegaan Lachen.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 12:29

ja ik ben d'r ook superblij mee Haha! en ik weet ook wat ik voor m'n verjaardag wil... een krukje Clown want hij is 2 jaar en nu al 1.70 Scheve mond

maar hij timmert echt niet dag en nacht hoor haha *LOL*
naja.. als ik even opnoem wat er in dit half jaar gebeurd is?
* 8 stallen erbij
* heel veel nieuwe paarden, van 3 naar 10
* nieuw dak
* nu binnenkort nieuwe bak
* overal nieuw draad om de weide.. (en die zijn groot Knipoog )
* een nieuwe doorgang naar de wei gebouwd.,

al met al toch best veel Clown

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:23

haha ja die kan er wat van inderdaad! en als het er dan ook nog een beetje uitziet?