3 jaar gelden mocht ik bij iemand op een haflinger rijden, nou hartstikke leuk.. ja maar die is uiteindelijk overleden aan een botbreuk,
eigenaar had beloofd voor een nieuw verzorgpaardje, een maand later was die er ook.
ik mocht lessen en alles en wedstrijden doen, er waren geen problemen of iets. Toen kwam de handelaar of hij voor nog 1 paard wilde zorgen op zijn kosten, hij zij ja en er was nog niks aan de hand,
1 jaar later kreeg ik mijn eigen paard die gewoon bij mijn verzorg paard kwam te staan, mijn vader heeft geholpen met een stal bouwen (na goed overleg met de stal eigenaar) hij had toen die tijd nog koeien en kalfjes etc. er kwamen 3 nieuwe stallen bij, 1 voor farouche 1 voor Irene( mijne dus) en 1 voor het maatje van irene omdat farouche niet met anderen op kon schieten,.
Het paard van de handelaar zelf was alweer weg en er was dus 1 stal vrij die voor de koeien werd gebruikt,
Dit ging een jaar lang goed totdat zijn nichtje ook een paard wilde hebben, en die kocht ze dus en kon daar ook staan, de koeien in die 1ne stal gingen naar de weide toe (het was een echte grote stal hoor) omdat dit paard nog een veulen was kwam er nog een veulen.
toen had hij zijn koeien verkocht, en begon maar met stallen te bouwen en paarden te kopen, nou geweldig zal je denken,, ja maar veel meer dan voeren en stallen schoonmaken weet hij er niet van dus kwam al het werk op de schouders van mij en dat nichatje terecht, hij koopt maar en bouwt maar maar wij moeten dus de paarden doen waardoor we bijna niet meer aan onze eigen toekomen,
je kan hem vertellen dat hij nou eens moet stoppen met kopen maar hij luistert gewoon niet, het is nu al zover dat er 10 paarden zijn en maar 8 stallen, (1 daarvan is heel groot) daarbij komt dat ik nu ook een beetje met school zit.
een "stalhulp" nemen is ook al geen optie want hij heeft het niet zo op vreemden.
pff.. ik weet echt even niet meer wat ik moet doen.. ik word zo veel te druk..
moet ik nou nog eens met hem gaan praten? dus vragen of hij nu even stopt met kopen,
of gewoon niks zeggen en zo door gaan,
nu gaat het nog wel.. maar als er nog 2 bij komen word het echt té druk..
en jullie moeten me niet verkeerd begrijpen, het is echt aardig van hem dat hij dat allemaal doet maar zoveel was ook niet de bedoeling..