Wie heeft er rubber tegen de muur van de stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wie heeft er rubber tegen de muur van de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:52

Wie heeft er hier rubber tegen de (achter) wand van de stal zitten?

Waar hebben jullie dat gehaald? (evt een site voor info)
Hoe zit dat bevestigd? Omdat ik maar weinig rubber gevonden krijg uit 1 stuk

Of elke andere info over rubber tegen de wand is welkom Lachen

Charaz

Re: Wie heeft er rubber tegen de muur van de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:52

Ik volg dit ook even Lachen

Ik heb wel een rubbermat bij de ingang van de stal liggen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:54

Weet een paardenzaak het niet toevallig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:56

Geen idee, nog niet geweest
Lui vanuit de stoel bokkers vragen is handiger Tong uitsteken

Nee zonder gekheid, gisteren kwam ik doordat iemand het erover had pas op het idee om dat misschien te willen.

Ik krijg de achterwand niet zuiver, van verven word je ook simpel. Een coating dan moet er eerst het een ander aan de muur gedaan worden wil dat fatsoenlijk hechten verwacht ik.
En de muur is ook niet zo geweldig van stuctuur, dus een mooie gladde rubberen "mat" leek me wel wat Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:36

Ondertussen heb ik 2 bedrijven hier redelijk in de buurt gevonden met rubber op rol.
En maar eens gemaild wat het kost Lachen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:24

Marije_1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:42

Ik heb rondom rubber in mijn stal tot een meter hoogte. Rondom de voer en drinkbak is het snij werk geworden maar de achter en zijmuren gaan eigenlijk vrij makkelijk. Ik heb houten wanden en omdat mijn paard het `s ochtends ook nog wel eens leuk vond om de buren wakker te maken met een klein trapje hier en daar heb ik het ook nog geluidswerend opgehangen. Heb zelf overigens nooit gehoord dat hij stond te trappen, maar het wel zo opgehangen om de gemoederen rustig te houden Knipoog .
Heb dus op een meter boven de grond een houten balkje van 2 cm dik en 4 cm breed rondom de hele stal gehangen (dus als je stal 3 bij 3 is balken van 3 meter lang, 2 cm dik en 4 a 5 cm breed). Daar 5 cm boven heb ik de bovenkant van het rubber vast geschroefd, gewoon in het hout en daardoor hangt het rubber net iets van de wand. Als mijn paard zo een schop geeft, houdt het ook nog wat geluid tegen. Verder is het alleen boven met schroeven bevestigd (om de 15 cm door het rubber geschroefd) en hangt de zijkant en onderkant gewoon los. Heb de onderrand wel 10 a 15 cm boven de stalvloer gehangen, dit is bij mij toch van bakstenen dus dat is makkelijker schoon te houden (anders heb je allemaal mest tegen de onderkant van de rubber). Omdat het rubber in de hoeken tegen elkaar aanhangt zal het nooit van de muur komen en door de zwaarte van het rubber komt mijn paard er aan de onderkant ook nooit onder (hangt heel stevig tegen de muur).
En je moet de hoogte van het balkje dus even uitrekenen aan de hand van de hoeveelheid centimeters die je onder vrij wilt houden (als je dit wilt) en hoe breed je rubber is.
Hopelijk heb je hier wat aan, groetjes Marije

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:59

Dank je wel voor de antwoorden Ja

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 15:14

http://www.bosrubber.nl heb ik mn rubber voor de trailer vandaan (80 cm hoog), met 4 nylon lagen versterkt, niet kapot te krijgen en aantal meters op de rol, was geloof ik 8 euro de meter indertijd...

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 16:57

Charos schreef:
Ik volg dit ook even Lachen

Ik heb wel een rubbermat bij de ingang van de stal liggen.

Ja dat heb ik ook. Maar ik heb geen rubber tegen de muur.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 16:59

We hebben bij sommige paarden en pony's wel rubber, maar niet bij alle. Volgens mij met grote, mega moeren en bouten erop gezet Cool
Zal het even navragen voor je Ja

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:00

Marije1900 schreef:
Ik heb rondom rubber in mijn stal tot een meter hoogte. Rondom de voer en drinkbak is het snij werk geworden maar de achter en zijmuren gaan eigenlijk vrij makkelijk. Ik heb houten wanden en omdat mijn paard het `s ochtends ook nog wel eens leuk vond om de buren wakker te maken met een klein trapje hier en daar heb ik het ook nog geluidswerend opgehangen. Heb zelf overigens nooit gehoord dat hij stond te trappen, maar het wel zo opgehangen om de gemoederen rustig te houden Knipoog .
Heb dus op een meter boven de grond een houten balkje van 2 cm dik en 4 cm breed rondom de hele stal gehangen (dus als je stal 3 bij 3 is balken van 3 meter lang, 2 cm dik en 4 a 5 cm breed). Daar 5 cm boven heb ik de bovenkant van het rubber vast geschroefd, gewoon in het hout en daardoor hangt het rubber net iets van de wand. Als mijn paard zo een schop geeft, houdt het ook nog wat geluid tegen. Verder is het alleen boven met schroeven bevestigd (om de 15 cm door het rubber geschroefd) en hangt de zijkant en onderkant gewoon los. Heb de onderrand wel 10 a 15 cm boven de stalvloer gehangen, dit is bij mij toch van bakstenen dus dat is makkelijker schoon te houden (anders heb je allemaal mest tegen de onderkant van de rubber). Omdat het rubber in de hoeken tegen elkaar aanhangt zal het nooit van de muur komen en door de zwaarte van het rubber komt mijn paard er aan de onderkant ook nooit onder (hangt heel stevig tegen de muur).
En je moet de hoogte van het balkje dus even uitrekenen aan de hand van de hoeveelheid centimeters die je onder vrij wilt houden (als je dit wilt) en hoe breed je rubber is.
Hopelijk heb je hier wat aan, groetjes Marije

Hier heb ik ook veel aan! Ik heb een 2 jarige die alleen snachts naar binnen gaat. Maar het dan ook erg leuk vind om ons en de buurt wakker te maken Lachen Thnx!

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:01

Ik heb ook rubber rondom in de stal (heerlijk zo'n paard).
Dit lag gelukkig op stal, dus waar je het kan halen weet ik niet.
Ik heb het bevestigd door eerst een dikke plank hout op 1 meter te hangen, en daar de rubber mat aan te bevestigen en daartussen nog stro te stoppen (dan wordt de klap opgevangen).
Voor zijn staldeur heb ik het vastgemaakt met scharnieren.

http://i34.photobucket.com/albums/d127/ ... 2162-1.jpg

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:02

je kunt ook beoband gebruiken. (google er maar eens op, word ook bij dierenarts gebruikt en ik vind de prijs meevalllen)

Marije_1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 09:01

Iris_panta: fijn dat je er wat aan hebt, mocht je nog vragen hebben dan roep je maar Haha!