Waar hebben jullie dat gehaald? (evt een site voor info)
Hoe zit dat bevestigd? Omdat ik maar weinig rubber gevonden krijg uit 1 stuk
Of elke andere info over rubber tegen de wand is welkom
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

.
Charos schreef:Ik volg dit ook even
Ik heb wel een rubbermat bij de ingang van de stal liggen.
Marije1900 schreef:Ik heb rondom rubber in mijn stal tot een meter hoogte. Rondom de voer en drinkbak is het snij werk geworden maar de achter en zijmuren gaan eigenlijk vrij makkelijk. Ik heb houten wanden en omdat mijn paard het `s ochtends ook nog wel eens leuk vond om de buren wakker te maken met een klein trapje hier en daar heb ik het ook nog geluidswerend opgehangen. Heb zelf overigens nooit gehoord dat hij stond te trappen, maar het wel zo opgehangen om de gemoederen rustig te houden.
Heb dus op een meter boven de grond een houten balkje van 2 cm dik en 4 cm breed rondom de hele stal gehangen (dus als je stal 3 bij 3 is balken van 3 meter lang, 2 cm dik en 4 a 5 cm breed). Daar 5 cm boven heb ik de bovenkant van het rubber vast geschroefd, gewoon in het hout en daardoor hangt het rubber net iets van de wand. Als mijn paard zo een schop geeft, houdt het ook nog wat geluid tegen. Verder is het alleen boven met schroeven bevestigd (om de 15 cm door het rubber geschroefd) en hangt de zijkant en onderkant gewoon los. Heb de onderrand wel 10 a 15 cm boven de stalvloer gehangen, dit is bij mij toch van bakstenen dus dat is makkelijker schoon te houden (anders heb je allemaal mest tegen de onderkant van de rubber). Omdat het rubber in de hoeken tegen elkaar aanhangt zal het nooit van de muur komen en door de zwaarte van het rubber komt mijn paard er aan de onderkant ook nooit onder (hangt heel stevig tegen de muur).
En je moet de hoogte van het balkje dus even uitrekenen aan de hand van de hoeveelheid centimeters die je onder vrij wilt houden (als je dit wilt) en hoe breed je rubber is.
Hopelijk heb je hier wat aan, groetjes Marije
Thnx!