Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ze kunnen over het algemeen goed tegen de blub, alleen moeten ze wel een droog plekje kunnen opzoeken, zoals bijvoorbeeld een schuilstalletje
Mea schreef:Bedankt allemaal voor jullie mening.
Vandaag ben ik weer wezen kijken bij de nieuwe stal. De paddock waar mijn shet zou komen te staan staat nu echt onder water! Er is geen plekje meer om droog te staan of te liggen. Er is wel een afdakje waar de andere pony's dus onder gepropt staan. Ik weet het niet hoor, maar dit vind ik ook best zielig! Ik denk dat het nog best lang duurt voor dat dit opgedroogt is. Mijn shet kan niet zo goed tegen nattigheid en veel regen, ze staat dan snel te rillen en is zelfs een keertje onderkoeld geweest, daarom vind ik het zo'n probleem dat ze dag en nacht in de blub moet staan. (Mijn andere pony kan er wel goed tegen dus daar maak ik mij ook geen zorgen over.) Maarja daarentegen hebben jullie zeker gelijk met dat een paard een kuddedier is en dat ze samen horen te zijn.
Ik heb met de stallen afgesproken dat ik nog een maandje wacht dan is het misschien wat droger (??).
Jol1 schreef:Eerlijk gezegd vind ik het allebei niet zo geweldig. Ik begrijp ook niet helemaal waarom je 2 pony's hebt terwijl je een baaltje hooi extra al te duur vindt. De eenvoudigste oplossing is immers om je andere pony erbij te zetten. Zoveel hooi eet een pony toch ook weer niet en als die paar baaltjes je de kop al kosten dan had je beter niet aan 2 pony's kunnen beginnen. Dit klinkt misschien wel een beetje onaardig, maar als je ergens aan begint dan is het verstandiger om alles van te voren op een rijtje te zetten. Deze tijd van het jaar hebben pony's sowieso niet genoeg aan alleen gras, dus moet je toch al hooi bijvoeren. Dat plakje extra maakt dan toch niet zoveel uit?
runningkawa schreef:geen van beide...
sofie123 schreef:Is er geen 3e optie? Ik zou de andere stal niet aanraden omwille van allerlei soorten ziektes en aandoeningen. Zoek nog eens voort?
katiavl schreef:runningkawa schreef:geen van beide...
hier ga ik in mee
janderegelaa schreef:Dan doe je je shet toch gewoon een dekentje op? Of vind je dat ook te duur?