Ruin en merrie samen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

waterval123

Ruin en merrie samen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 18:36

weet niet of het hier goed staat

Ik heb een ruin en 2 merries 1 merrie staat apart, maar nu was mijn vraag, kunnen een bijna 3 jarige ruin en een 15 jarige merrie bij elkaar in 1 wei?

LiVetime

Re: Ruin en merrie samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:42

waarom niet? Waarom denk je dat dat misschien problemen geeft?

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:45

Op mijn vorige pensionstal stonden de merries en de ruinen allemaal bij elkaar in het weiland. Het moet gewoon kunnen dus Knipoog

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 18:46

Oke, omdat bij ons op stal alle ruinen en merries apart staan en hadden liever niet dat ze bij elkaar stonden.. maar bedankt voor jullie reacties

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:48

Tuurlijk kan dat! Mijn Tosca heeft vaak zat met ruinen gestaan. Er is er nooit eentje opgesprongen Knipoog
Ik zou niet weten wat voor problemen merries en ruinen samen kunnen geven Blond
Waarom denk je dan dat het niet zou gaan?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 18:57

Jessbub schreef:
Oke, omdat bij ons op stal alle ruinen en merries apart staan en hadden liever niet dat ze bij elkaar stonden.. maar bedankt voor jullie reacties

orrieborrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:01

mijn 16 jarige ruin staat met een vier jarige merrie. En ze staan al bij elkaar zolang de merrie leeft.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:29

bij mij staat 1 merrie tussen 3 ruinen en dat gaat ook prima. ze wordt niet lastig gevallen om haar merrie zijn en het is een leuk clubje. Alleen ruinen vind ik minder geslaagd omdat ruinen zo kunnen ouwehoeren met elkaar... En merries kunnen onderling ook lelijk uithalen. Doe mij maar gemengd!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:25

joyce B schreef:
Alleen ruinen vind ik minder geslaagd omdat ruinen zo kunnen ouwehoeren met elkaar...

Nagelbijten / Gniffelen Grappig gezegd!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:25

ik vind juist een ruin in de groep beter, omdat al die meiden samen zo gemeen zijn.
Een ruin ertussen zorgt toch voor meer rust en stabiliteit ( of een welgemikte trap als de dames weer eens te ver gaan)

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:27

Dat kan wel, een ruin is immers gecastreerd Knipoog

Elchjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 09:09

Ja waarom niet?!

Wij hebben thuis een ruin en 2 merries en die lopen heel vaak met z'n drieen.
dus ik denk dat het wel kan ja (ik weet niet hoe jou paarden zijn)

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 09:11

Lowara schreef:
ik vind juist een ruin in de groep beter, omdat al die meiden samen zo gemeen zijn.
Een ruin ertussen zorgt toch voor meer rust en stabiliteit ( of een welgemikte trap als de dames weer eens te ver gaan)

ook niet altijd waar, als de dames, of iig de meeste drachtig zijn kan een ruin ertussen veel rumoer veroorzaken, de merries zien hem als hengst en worden daar alleen maar rustelozer en agressiever daardoor.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 09:39

elinax21 schreef:
Lowara schreef:

ook niet altijd waar, als de dames, of iig de meeste drachtig zijn kan een ruin ertussen veel rumoer veroorzaken, de merries zien hem als hengst en worden daar alleen maar rustelozer en agressiever daardoor.

Ik wilde hem bij een merrie zette die drachtig is (kom ik nu pas mee Koe )

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:27

Lowara schreef:

Volgens mij zijn het juist vaak de merries die trappen en die de baas zijn. Geldt in ieder geval voor die van mij. Maar 1 merrie en 1 ruin bij elkaar is vaak heel knus!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 10:31

VeerenAshley schreef:
Lowara schreef:

Volgens mij zijn het juist vaak de merries die trappen en die de baas zijn. Geldt in ieder geval voor die van mij. Maar 1 merrie en 1 ruin bij elkaar is vaak heel knus!

Mijn merrie heeft daar toch wel de leiding, ook al staan ze niet bij elkaar als ik met mijn merrie aan kom gelopen doet toch egt iedereen een stap opzei, ze laat wel weten wie de baas is, en misschien ook wel goed als ik mijn 3 jarige ruin er bij zet dat hij nog wat manieren leerd, (ook al is hij 1,80 en mijn merrie 1,60)

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:15

de merries zijn over t algemeen idd de baas, en je kan je ruin wel bij je merrie in zetten, maar de kans dat je merrie wat baziger over m is dan ander sis groot, niet dat dat erg is Lachen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 20:25

nee helemaal niet erg, mijn jonge en speelse ruin mag best iets leren Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:28

Mijn merrie staat bij 1 andere merrie en 2 ruinen int land. Gaat perfect. Ze is dol op de ruinen omdat die alle 2 ook jong zijn, en ze lekker spelen samen. De merrie ben k juist minder blij mee, omdat die steeds aanvalt...

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:35

Ik had mij paard vanaf haar tweede tot haar vierde ook bij een wat oudere ruin staan alleen ik kon een beetje moeilijk mij paard pakken Clown ruin beschermde mij merrie Haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:41

Ik heb ook een ruin en een merrie bij elkaar staan en mijn meissie heeft ook altijd in gemengde groepen gestaan, de enige waar ze ooit echt last van heeft gehad was een andere merrie. Mijn shet was zelfs nog hengst in het begin en ook dat ging prima.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:48

Ruinen en merries gaan niet altijd samen
Merries blijven aparte wezens he Haha!

Bij ons op stal staan de ruinen en merries gescheiden
En dat vind ik eigenlijk wel net zo prettig Knipoog

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:01

Mijn merrie haar beste vriend (een grotere ruin) is helaas weg. Dat was echt een schattig stel, altijd elkaar poetsen en bij elkaar in de buurt staan.

Ze staat nu bij een grote ponyruin en die heeft het behoorlijk zwaar, ze speelt erg de baas (we zijn inmiddels 3 gescheurde dekens verder). Merries blijven inderdaad aparte wezens.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 07:40

Sommige ruinen blijven toch denken dat ze hengst zijn....
En die blijven echt wel dekgedrag houden, kunnen een merrie lelijk verwonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 07:45

Het hangt van de merrie af, ik vind sommige merries gemeen met trappen en er kunnen er zijn die te pas en te onpas zuur reageren. Het is nog een jonkie je ruin en die wil spelen, als je merrie drachtig is, zal ze afstand van je ruin willen hebben en dan kan het zijn dat ze doelgericht gaat trappen. Als ze ijzers heeft, moet je oppassen. Als het veulen er is kan het zeker niet.

Gewoon proberen, maar de eerste dagen wel goed opletten. Als je wei groot genoeg is, kan hij weg en dat is wel belangrijk.