wanneer weide strooien?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

wanneer weide strooien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 16:56

Hey,

ik weet ff niet hoe ik het anders moet noemen...

Maar mijn weide is nu voor 3/4 lekker aan het rusten (lees: staat al redelijk wat mooi groen gras op!) maar nu heb ik 1/4 weide dat echt drek is...

Nu zou ik daar toch stilletjes aan de helft opnieuw groen zien, dus de paarden moeten tijdelijk op een klein stukje wei staan.

Weet iemand vanaf wanneer ik dat gras kan laten groeien terug en hoe dat moet? En hoe lang het dan duurt voor de paarden er op mogen lopen.

alvast merci!

capopjekop

Re: wanneer weide strooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:55

Ik zou nog even wachten. Het is nu te nat en het heeft dus geen zin om nu al te zaaien/mesten. Ik zou wachten tot maart/april. Ik doe er meestal niks aan, trekt vanzelf helemaal bij. Je zou eventueel gras bij kunnen zaaien als je denkt dat het niet meer wil groeien. Ik zou ze dan een paar weken niet op laten zodat het de kans krijgt om te groeien.

Anoniem

Re: wanneer weide strooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 23:16

Zie ook de FAQ voor wat uitleg Lachen viewtopic.php?p=18232380#p18232380

Verder hangt het echt van je bodem af, de nattigheid en wat jullie normaal doen Lachen Wij strooien pas later kunstmest geloof ik, meer richting half of eind maart Lachen Dan nog een maand rusten, en vanaf april / mei gaan ze er rustig aan op.

Heb je geen uitloop waar ze wel permanent op kunnen? Naar mijn idee werkt het niet zo handig om elk jaar opnieuw te moeten zaaien.