Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
tita schreef:jeetje wat moeilijk hebben alle twee voors en tegens.
Dat de man geen paardenman is geen probleem als hij maar voert das belangrijk .
Maar waarom is een kalverhouderij niet goed
PrisSyl schreef:ik zou als je echt maar uit die 2 stallen kan kiezne ui stal B kiezen ...
Je kan beter een eigenaar hebben die bereid is om te leren en zich ana de afspraken houd dan op deze manier bij stal A gaat..
Mmaaike schreef:vervelend zeg!
toch zou ik op de eerste stal blijve staan, en gewoon zeggen dat die man niet meer aan je paard mag komen?of is dat geen optie?
da je ze zelf buiten en binnen zet, misschien kan overleggen met de andere mensen wie het wanneer doet ofzo?
en evenzo met voeren?
succes hoor!
a) Mmaaike schreef:ik zou toch voor a gaan hoor...
als ik het goed begrijp zijn dit de goede puntjes:
bos op heeele kleine afstand,
veel weiland
veel bakken
goedkope stalling( in ieder geval 70 euri goedkoper als B)
nadeeltjes:
dronken man
geeft geen eten enz...
maar zoals ik al zei..kunnen jullie niet met de anderen die daar stallen wat afspreken?
DresslOver schreef:als je echt uit die twee moet kiezen zou ik toch voor B gaan, je weet in ieder geval dan dat ze wel voer krijgen.. maar eerlijk gezegt zou ik op beide niet willen staan als ik het zo hoor...
Is er geen andere keus?
Mmaaike schreef:ik zou toch voor a gaan hoor...
als ik het goed begrijp zijn dit de goede puntjes:
bos op heeele kleine afstand,
veel weiland
veel bakken
goedkope stalling( in ieder geval 70 euri goedkoper als B)
nadeeltjes:
dronken man
geeft geen eten enz...
maar zoals ik al zei..kunnen jullie niet met de anderen die daar stallen wat afspreken?
PrisSyl schreef:Mmaaike schreef:
nadeeltjes:
dronken man
geeft geen eten enz...
Dat is dan wel een HEEl erg belangrijk nadeel !!1

tita schreef:Dan zou ik blijven staan waar je staat en rustig met die man nog een keer gaan praten.
ik zou ook niet op een mesterij kunnen staan ik zou zowat elke kalf willen redden
Heb je geen auto?
VoulezVous schreef:Ik zou gaan voor stalling B. Wat heb je er op tegen van de kalverhoudererij?
Liever iemand die wil leren, dan iemand waar ik neit van op aan kan.

rommulus schreef:pff eh ik zou het niet weten de kosten zijn wel erg hoog dan voor de 2 e stal
maar pff 5 paarden in pension !!!!! waat haal je het geld van daan
Pasoagirl schreef:de eigenaar van stal B klinkt aardig, maar de nadelen (ver rijden voor het bos, duur, weinig faciliteiten) klinken niet echt aantrekkelijk. Je kan bij stal A blijven, maar dan lijkt het erop dat je veel dingen zelf moet gaan regelen... zelf de paarden in het land zetten, de lichten vervangen, voeren... dat kost natuurlijk behoorlijk wat tijd en energie, maar ik denk niet dat je het van de eigenaar kan verwachten als ik je verhaal zo hoor. ik weet niet precies wat jouw situatie is (qua tijd, geld etc.), dus ik vind de keuze erg lastig... in ieder geval wens ik je veel sterkte met het maken van de keuze!
loulou schreef:moeilijke keus.
heb je al met hem gepraat en duidelijk gemaakt dat je een andere stal gaat zoeken als er geen verbetering komt in bijv de lampen?
5 stallen lijkt mij toch vrij veel inkomsten, die zou ik niet graag kwijt zijn.
JoviBan schreef:Poeh, moeilijk hoor.
Ik ga al typend met je meedenken.
Stal A.
Is in principe een geweldige plek. Veel weiland, grenst aan het bos, rijbakken.
Helaas gaan de afspraken en de verzorging niet zoals afgesproken en gaat die man niet met jouw paarden om zoals je dat graag zou zien.
Stal B.
Klinkt op zich wel goed; deze man komt aardig over, zegt dat hij bereid is om te leren, belooft dat je paarden de hele dag buiten komen.
Nadelen: geen mogelijkheid om je paard af te spuiten en 15 minuten van het bos.
Persoonlijk zou ik mijn keuze niet laten afhangen van wel/geen losgooibak of longeercirkel. En aangezien je paarden toch de hele dag buiten lopen, heb je geen losgooibak nodig en longeren kun je in de bak of wei.
Afspuitplaats kan prettig en soms noodzakelijk zijn (blessures). Is er geen buitenkraan waar je heel simpel een tuinslang aan kunt bevestigen? Dat voldoet prima.
Waar je aan moet denken, is dat vrijwel iedere stalhouder waar je komt kijken en praten, 'aardig' is. En dat ze je graag van alles beloven. In de praktijk gebeurt wel vaker dat de gemaakte afspraken niet nagekomen worden en dat de dingen toch anders zijn dan zoals ingeschat c.q. beloofd.
Als je besluit voor stal B te kiezen, maak dan echt goede afspraken en zorg dat deze duidelijk zijn. Zet ze eventueel op papier, zodat je hem hier later ook op kunt aanspreken.
Je kunt ook met je huidige staleigenaar gaan praten. En er dan echt goed voor gaan zitten samen, dus niet 'terloops' hem over dingen aanspreken. Een goed gesprek kan echt helpen.
Succes met je overwegingen!
hij durftrommulus schreef:mischien een domme vraag he maar is het niet slimmer om te gaan verhuizen ??/?
paarden bij huis dan kun je het geld wat je over houd in je hypotheek steken.
tita schreef:hij durft
en hoe doen de rest van de pensionklantent het
Heeft je vriend een auto is hij een paardenman