elektrische omheining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liseke

elektrische omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 21:06

mijn pony gaat binnenkort veranderen van wei, maar de weide is omheind met prikkeldraad. Nu zou ik toch graag iets veiligers willen, maar aangezien het niet mijn weide is wil ik er ook geen fortuinen aan spenderen.
ik dacht om van die afstandsisolatoren te gebruiken. Wat is jullie ervaring?

Marloes_R

Re: elektrische omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 09:50

Mijn buren hebben ook prikkeldraad voor de koeien, en wij hebben daar zelfpalen met lint voogezet.
Ik zou toch eens kijken of je niet ergens tweedehands palen kunt weghalen, want da-kosten voor een prikkeldraadverwonding zijn ook niet gering.
die isolatoren ken ik helaas niet..
Laatst bijgewerkt door Marloes_R op 02-03-07 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 09:53

Ik heb een schrikdraadapparaat, bevalt me prima. Prikkeldraad kunnen lelijke wonden aanbrengen...

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:39

Prikdraad meteen weghalen, wat palen in de grond slaan en met lint aan het werk, het is een hele investering, maar het scheelt je dierenarts kosten Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:06

Ik ga met de andere mee. Ik ben pas ook een paar dagen bezig geweest in een wei die niet van ons is. Al het pikkeldraad eruit gegooit, zat zelf onder de schrammen, dan zie je pas wat voor een rotzooi het is.

En als je weg gaat bij de wei kun je de palen en lint wel weer verkopen toch als je het onderhoud gaat het wel een tijd mee.

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 19:24

ik zal het nog is met mijn weidegenootje en de eigenaar bespreken. we hebben wel nog eventjes tijd.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:35

Wij hebben ook schrikdraad alleen er staat nooit stroom op. Is ook niet echt nodig wan bij de uitgang zit een hek. Aan de andere kant van de wei is wel gewoon draad en hangt soms ook aardig slap maar daar zijn ze nog nooit overheen/doorheen gegaan.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:33

Wij hebben ook schrikdraad. Lachen

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:34

Prikkeldraad is gevaarlijk, ik zou idd schrikdraad nemen.

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:37

Zou ook gaan voor schrikdraad, prikkeldraad is gevaarlijk en kan lelijk wonden en da kosten leveren. kun je het geld beter investeren aan lint om de wei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:23

Eeh jongens, willen jullie de beginpost nog eens lezen? Knipoog TS geeft al aan dat ze niet blij is met het prikkeldraad en vraagt :
liseke schreef:
ik dacht om van die afstandsisolatoren te gebruiken. Wat is jullie ervaring?

Het gaat dus niet om prikkeldraad of niet, maar over het gebruik van afstandsisolatoren... Knipoog

TS, ik snap niet goed wat je bedoelt, wat bedoel je met afstandsisolatoren? Deze dingen : http://www.koltec.nl/index2.php?mens=1& ... pg=1020040

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 20:00

ja dat is wat ik bedoel. maar ik vraag me af of het dan nog kan dat ze in de prikkeldraad vast zou raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:57

Sja... die isolatoren helpen er inderdaad niet voor, dat ze niet door de draad kan gaan Lachen Die isolatoren zorgen alleen voor een kleine afstand van het paard en de afrastering. Zodat ie bijvoorbeeld minder met hun staart blijven haperen.

Maar een ongeluk zit in een klein hoekje, een paard kan altijd door de draad vliegen door diverse omstandigheden. En dan zijn vele omheiningen niet veilig. Omdat die dingen er niet op gemaakt zijn dat paarden erdoorheen vliegen. Prikkeldraad levert draadwonden op. Lint kan ook behoorlijke snij- en brandwonden opleveren. Koord kunnen ze in de knoop raken etc. etc.

Het is aan jou om in te schatten of jouw paarden een grote kans hebben om door de draad te vliegen of niet. Zijn ze temperamentvol of blijven ze liever vreten? Hoe is de verdere situatie? Is het namelijk alleen maar palen met prikkeldraad en dan niks, of staat er nog beplanting langs / omheen? Want als het daarachter 'dicht' is door bomen / struiken, dan is de kans kleiner dat ze in paniek erdoor gaan omdat het beter zichbaar is.

En een paard hoeft niet alleen in paniek te zijn om door de draad te gaan. Kan ook heel simpel doordat ze te dicht bij de rand gaan rollen en aan de andere kant of erdoorheen opstaan. Dat is bij die van mij gebeurd (prikkeldraad, 2 nette japen, zonder complicaties genezen).

Jij moet de voors en tegens afwegen Lachen

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:55

Ik zou zowiezo het prikkeldraad weghalen, vind het echt te gevaarlijk. Is niet alleen gevaarlijk voor je paard maar ook voor andere dieren als honden bijvoorbeeld.

Zelf heb ik geen ervaring met de isolatoren.