merrie lust merriebrok niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sione

merrie lust merriebrok niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 20:17

Ik ben mijn drachtige merrie aan het laten wennen aan merriebrok (van Pavo). Niet de allernieuwste maar de "oude".
Maar nu lust die muts het niet. Ik doe nu eerst 2 handjes merrie brok bij haar kilo gewone brok... en ze laat de merriebrok liggen en de rest vist te eruit.
Zal dit zo blijven of moet ik gewoon volhouden en dat ze het dan wel gaat eten? ik ben vanaf maandag bezig hiermee.
Mijn ruin vind de merrie brok overigens wel heel erg lekker.

femmefatale

Re: merrie lust merriebrok niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:21

Zolang je blijft mengen zal ze de lekkere er tussenuit vissen..

Probeer eens alleen een beetje merrie brok.. en als ze dat op heeft evt nog een beetje gewone brok..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 23:22

Je zou het eventueel kunnen vermengen met wat muesli, halve schep zemelen en scheutje olie Lachen Dan is het meer een substantie en kan ze moeilijker vissen.

En anders een ander merk proberen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:37

vorige week ben ik bij een informatieavond geweest van het kwpn over drachtige merries en alles wat bij geboorte hoort.
volgens de arts daar was het onnodig om speciaal merrie brok te gaan voeren, gewoon normal onderhoudsbrok zou voldoende zijn,alleen moet je aan het einde van de dracht daar meer van gaan geven.

waarom?...omdat door het veulen en de omvang daarvan er minder plaats is in de darmen voor ruwvoer,daarom dus meer brok voeren,maar gewoon onderhuodsbrok zou dus voldoende zijn.

dus: voer gewoon je normale brok,alleen geef hier dus meer van.dat zou voldoende moeten zijn Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:02

ellepel schreef:
vorige week ben ik bij een informatieavond geweest van het kwpn over drachtige merries en alles wat bij geboorte hoort.
volgens de arts daar was het onnodig om speciaal merrie brok te gaan voeren, gewoon normal onderhoudsbrok zou voldoende zijn,alleen moet je aan het einde van de dracht daar meer van gaan geven.

waarom?...omdat door het veulen en de omvang daarvan er minder plaats is in de darmen voor ruwvoer,daarom dus meer brok voeren,maar gewoon onderhuodsbrok zou dus voldoende zijn.

dus: voer gewoon je normale brok,alleen geef hier dus meer van.dat zou voldoende moeten zijn Haha!

Wat spreekt die DA zichzelf lekker tegen, gewoon onderhoudsbrok voeren omdat er minder ruimte in de darmen zou zijn. Maar op het einde van de rit, als het veulen op het grootst is, wel meer voeren, ondanks de ruimtegebrek.

Ik vind het dikke onzin, in merriebrok zitten meer nuttige bouwstoffen voor merrie en veulen waar beiden baad bij hebben. Als mijn merrie het nu alleen op onderhoudsbrokken moest doen was ze, ben ik bang, zeer schraal geweest.

@ TS gewoon doorzetten met voeren. Als ze alleen nog op merriebrokken staat eet ze deze uiteindelijk vanzelf wel op. Zolang de zak niet open geweest is en de brok nog goed is (max. houdbaar tot 3mnd na verkoop) is er niks aan de hand

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:08

Je doet er zeker goed aan om merriebrok te geven. Misschien lust ze wel merriebrokken van een ander merk. Succes!