Een stuk land kopen, hoe financieren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Een stuk land kopen, hoe financieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 13:25

Als je zelf weiland koop, los van een huis of iets dergelijks. Hoe kun je dit dan financieren? Kan je de hypotheek van je woning ophogen?

Zesiram

Re: Een stuk land kopen, hoe financieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:27

Je kan een hypotheek nemen op het land, mits je daar natuurlijk genoeg krediet voor kan krijgen. Het zelfde verhaal als met je huis: taxatie, notaris, kadaster etc.
Als je veel overwaarde op je huis hebt, kan je dit misschien ook wel gebruiken. Dan is je huis het onderpand zeg maar. Heb je wat op het oog ? Haha!

Patriciak44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:37

Denk eerlijk gezegd niet dat je een hypotheek op een stuk land kunt krijgen, een hypotheek heeft altijd een onroerend goed als onderpand en dat kun je dan niet verstrekken.

Je kan wel de hypotheek van je huidige woning (onderhands) verhogen, mits de waarde van je huis hoog genoeg is en je voldoende inkomen hebt..
Indien het over een niet al te hoog bedrag gaat kun je er ook voor kiezen om een lening of krediet af te sluiten.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:09

Een stuk land ( dus een perceel ) is ook gewoon onroerend goed hoorAfbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:12

Idd
Je kan zeker weten hypotheek nemen op een stuk land
Hoeveel is natuurlijk afhankelijk van je loon en dergelijke

Patriciak44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:15

Sorry, had inderdaad ongelijk! Hoe ik er bij kom? Verward
Je kunt inderdaad gewoon een hypotheek op een stuk land afsluiten en het is wel degelijk een onroerend goed.
Zat even te suffen denk ik.. Gestoord

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:14

Wij hebben pas 1 hectare land gekocht en hebben de hypotheek van ons huis verhoogd. Hadden ook een overwaarde.
Ik heb begrepen van anderen die ook interesse hadden maar niet zelf een huis hadden dat ze geen hypotheek konden nemen, maar een kredietlening af zouden moeten sluiten, waarmee je een stuk duurder uitkomt.
Maar dat kun je het beste zelf even informeren want het fijne ervan weet ik niet.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 00:04

Als je gewoon een hypotheek zou willen hebben voor een stuk land, krijg je niet het volle bedrag gefinancierd. Het gaat om registergoed (of zoiets), maar als je al een hypotheek hebt waarvan je de overwaarde kan gebruiken moet het geen probleem zijn.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 00:20

poe lastig en ingewikkeld allemaal. Ik heb net een huis gekocht, de hypotheek van dat huis is 40.000 euro lager dan wat ik máximaal kon krijgen van de bank op basis van mijn loon.

Patriciak44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 09:16

Arabesk, misschien dat je het beste even contact op kunt nemen met een hypotheek adviseur, die kan je informeren over de mogelijkheden en de kosten.
En anders je bank, die willen eigen klanten ook wel graag van dienst zijn (hebben vaak ook iets ruimere verstrekkingsnormen)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:12

toverpaardje schreef:
Wij hebben pas 1 hectare land gekocht en hebben de hypotheek van ons huis verhoogd. Hadden ook een overwaarde.
Ik heb begrepen van anderen die ook interesse hadden maar niet zelf een huis hadden dat ze geen hypotheek konden nemen, maar een kredietlening af zouden moeten sluiten, waarmee je een stuk duurder uitkomt.
Maar dat kun je het beste zelf even informeren want het fijne ervan weet ik niet.

Mag ik zo onbescheiden zijn om te vragen wat je voor een hectare betaald hebt? Puur landbouwgrond? Bloos
Ik kan namelijk waarschijnlijk ook 2 ha kopen over niet al te lange tijd, maar vind het erg moeilijk wat ik daarvoor moet bieden Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:26

Dat is nogal verschillend wat voor grond en welke streek Lachen

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:35

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:47

Oh super, dank je wel!