Mest probleem opgelost!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Mest probleem opgelost!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 20:36

Mijn mestbak raakte een beetje aan de te volle kant, zeker nu er een nieuw paardje bijgekomen is, overzag ik het al helemaal niet meer.
Wat mesthandel bedrijven gebeld, maar daar betaal je gelijk de hoofdprijs voor (a 200,- /250,-) per leging!

Dus.. achter de pc gekropen, wordpad op gestart en advertentie getypt, uitgeprint... in plastic mapjes gedaan en over waar moestuintjes zijn opgehangen.
Was gelijk al raak, toen ik bij een van de moestuinen aankwam.
Deze meneer wilde wel graag wat mest hebben!
Smiddags gebeld ook door een moestuin houder en deze wilde alles wel hebben van mij, incl wat er nog allemaal aan gaat komen.
Hij vroeg zelfs wat ik er voor vroeg! Uhhmmmmm niks... ik was allang blij dat ik er vanaf kon.
Hij ook ontzettend blij en in ruil voor de mest krijg ik groente van hem Haha!

Ideetje voor iedereen die ook met een mestprobleem zit???

Dennis

Re: Mest probleem opgelost!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:43

Mijn mest gaat naar een boer een paar boerderijen verder op. Moet alleen wel met m'n kruiwagentje daar naar toe omdat ik zelf geen mesthoop heb. Tis maar een paar 100 meter en vaak lopen we even met z'n 2en heen met 2 volle kruiwagens.
Ik mag na het oogsten altijd nog zijn land leeg halen wat er nog staat (haal vaak nog kruiwagens vol wortels van zijn land).

Dus hij blij, wij blij Lachen.

En de vader van een stal genoot haalt vaak even een paar plastic zakken op voor zijn volkstuin.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:02

ook wij brengen het naar een boer in de buurt! heel handig en we kunnen het daar gewoon op een hoop kiepen. Enige nadeel is dat we zelf de aanhanger leeg moeten scheppen, maar dat is met twee man zo gebeurt! Boer blij en ik nog veel blijer. Voordeel is namelijk dat ik geen mestkuil hoef aan te leggen en het spul toch iedere week kwijt ben!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:12

hier halen de volkstuinboertjes t ook wel op, ideaal

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:28

Onze paarden staan bij een boer. die had eerder koeien, nu alleen maar akkerbouw. Heeft een hele grote mestplaat. Daar komen iedere dag 3 kruiwagens op, is dus ieder jaar lekker vol. Hij verspreidt het zelf over het land...erg makkelijk!!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 15:52

heey kindness jij ook hier Lachen
Maar dan heb jij het nog beter beken dat ze het zelf ophalen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:55

Ik heb het nog beter geregeld. Mijn wei ligt naast de volkstuintjes en die mensen komen het uit mijn wei halen. Zij blij ik ook want mijn wei is meteen opgeruimd. Handig Haha!

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:13

Ik heb een hele lieve boer waar ik het op de akker mag gooien, zolang daar geen mais groeit.

Dus mesthoop op de wei, en als het teveel is gaat het gaas open, alle mankracht verzamelen (wel handig verzorgsters met vriendinnen Haha!) en kruien maar. Is nog een gezellige dag ook, thee met koekjes. Pony blij die heeft ook genoeg aandacht die dag Tong uitsteken

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:16

onze mest ging bij ons op het land. bij onze buren weet ik niet wat ze doen..

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:17

Bij mij laat een bollenboer die een paar honderd meter verderop zit met zijn bedrijf 1x per jaar de hele mesthoop weghalen.Lekkere berg mest van 35 paarden!Als dank brengt hij meestal een doos gebak.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 09:47

Ik breng het naar een pensionstal, en in ruil daarvoor koop ik stro. Dart moet ik toch hebben, dus wel zo handig.
Jouw oplossing is ook handig! Alleen heeft hier in de buurt niemand volkstuintjes geloof ik.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:29

Inderdaad wel slim!
Ik heb ook wel eens een hele uitleg op internet gelezen over hoe je het kon composteren en later weer over je eigen land kon verspreiden. Helaas ben ik dat stuk kwijt.

Edit: op www.paardnatuurlijk.nl staat ook een uitgebreide uitleg om van je mesthoop een composthoop kunt maken. Ga daarvoor naar de site, klik dan links op het kopje ''natuurlijke kennis: bekapping, verzorging, voeding, omgang etc.'' Scroll dan wat naar beneden in de linkerkant van de pagina en klik op ''Wormenmest''. Misschien dat jullie hier iets aan hebben!
Laatst bijgewerkt door dorientjuh op 02-03-07 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:33

Wij hebben op het moment een mesthoop van ongeveer 4 m lang, 2 m breed, 2 m hoog. Die word nog groter en hoger, en daarna word het mooi over de akker erachter gesleept Lachen

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 21:34

Parelli# helaas mis ik nog 20.000 wormen om mijn mesthoop te kunnen indammen.
Ben al wel zelf aan het weken.... maar aangezien ik in een woonwijk sta, willen ze het liefst helemaal geen mest.
Dus die tuintjes is voor mij een ideale oplossing.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:43

hi hi, vandaag kwam een vriend van ons langs en die zag onze hoop liggen en had er ook wel belang bij voor de tuin...
Dat scheelt weer...
Toen ik Andrew verzorgde moest de mest ook altijd op een karretje die dan elke 2 weken richting volkstuintjes werd gebracht waar iemand er wel belang bij had.
Dat is alleen te doen bij weinig paarden en mest...

Hier bij mij voor het huis staat normaal mais en werd vorige week ook een lading gedropt. Zou mooi zijn als je zulke goede contacten krijgt dat je tegen die tijd je mesthoop daar ook bij mag leggen. DAt wordt straks in 1x ondergeploegd als het mais er weer in komt... Dan ben je er snel van af!