Vraagje over de Lick-it

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Helma_Amber

Vraagje over de Lick-it

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 17:36

Hallo allemaal!

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik heb een vraagje over de Lick-it. Ik heb zo'n gevaarte voor mijn paard gekocht. Mijn paard eet zo'n lick-it in één dag op, dus ik hang dat ding nu nog maar een paar keer per week in de stal. Nu had ik een vraagje over de 'steen' zelf; als je een nieuwe koopt, zit hij nog in de gietvorm. Deze moet je dus verwijderen als je hem aan de houder wilt doen. Dit gaat bij mij altijd erg moeilijk. Ook zit er nog pastic door het gat heen. Dit krijg ik er helemaal moeilijk af. Ik heb er over zitten denken om dat middelste stukje te laten zitten, maar ik ben bang dat mijn paard hier ook aan gaat kauwen.
Wat zijn jullie ervaringen met een nieuwe lick-it? En zijn er ook mensen die het middelste stukje laten zitten?

Groetjes Helma

Jamezy

Re: Vraagje over de Lick-it

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:49

Nee, ik haal het eraf. Of eruit, hoe je het wilt noemen Haha!
Waarschijnlijk eet je paard het plastic niet op; het smaakt immers anders en heeft een ander structuur. Hij is vast niet gek, maar toch... ik zou 'm eraf halen. Leuke bezigheidstherapie en goed voor het opwarmen van vingers in koude wintermaanden, buiten dat... better safe than sorry?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:58

Ik haal het er allemaal af/uit... Dat plastic is vlijmscherp als je dat afscheurd!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:00

de verpakking van die dingen daar is niet echt overna gedacht. Als je paard er 1 hele dag mee doet duurt t nog lang! Die van mij vreet m binnen een uur op. Als ik een hele goeie bui heb haal ik wel weer eens een nieuwe maar niet te vaak. te veel van die dingen schijnt ook weer niet goed te zijn dus af en toe word ie verwent.

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:02

Ik haal ook al het plastic weg.
Mijn paard eet het ook binnen een belachelijk korte tijd op, maar ze krijgt er maar heel soms één.
Gewoon de zijkanten open knippen van het plastic en dan kan je het plastic wat in het gat zit er uiteindelijk uitduwen.
Volgens mij past de steen niet eens goed in de houder wanneer er nog plastic in zit?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:16

Ik gebruik alleen zoutblok. Ja Dus echt zo'n witte.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 20:47

sandr0 schreef:
de verpakking van die dingen daar is niet echt overna gedacht. Als je paard er 1 hele dag mee doet duurt t nog lang! Die van mij vreet m binnen een uur op. Als ik een hele goeie bui heb haal ik wel weer eens een nieuwe maar niet te vaak. te veel van die dingen schijnt ook weer niet goed te zijn dus af en toe word ie verwent.

Die van mij heeft hem ook binnen een uur op als ik de lick-it er niet uithaal. Ik doe hem er dan een kwartiertje in en dat doe ik dan één keer in de drie/vier dagen (ook alleen maar als hij niet naar de wei kan) Volgens mij is het ook meer verwennerij dan dat het goed voor ze is.

AnneB schreef:
Ik haal ook al het plastic weg.
Mijn paard eet het ook binnen een belachelijk korte tijd op, maar ze krijgt er maar heel soms één.
Gewoon de zijkanten open knippen van het plastic en dan kan je het plastic wat in het gat zit er uiteindelijk uitduwen.
Volgens mij past de steen niet eens goed in de houder wanneer er nog plastic in zit?

Het openknippen van de zijkanten vind ik al een heel gedoe, maar dat middenstuk eruit drukken lukt me dus helemaal nooit. Alles zit gewoon nog vastgeplakt aan de vorm Clown

Er is idd niet echt nagedacht bij het maken van die dingen; ik ben langer bezig met dat ding uit de verpakking te halen dan dat mijn paard er plezier van heeft Bloos Clown

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:49

ik zag op de verpakking dat er wel veel suiker in zit..onze shet zou het liefst hele happen nemen maar dat lukt haar niet, ze doen er met z'n tweeen toch wel een paar weken over voor ze op zijn...

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:51

ik haal het plastic er ook helemaal vanaf dat is namelijk vlijmscherp

mijn paard heeft een liket in 10 min op dus hij krijgt ze niet vaak.....

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 20:52

Mijn paard begint met likken en bijt er ook graag een stukje af helaas. Als ik zelf ook aan de lick-it ruik, dan denk ik zelf aan zo'n JawBreaker (zo'n kauwgombal met een vage smaak Haha! )

Dat plastic is inderdaad ook vlijmscherp, heb me er laatst flink aangesneden Verdrietig

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:52

Ik ben er gister samen met een stalgenoot een kwartier mee aan de gang geweest om zo'n ding open te maken! Het was voor zijn paard, want mijn pony moet ze niet... verwend krengetje. Bloos!

Ik vind ze erg stinken trouwens, dat terzijde, maar hoe lang het ook duurt zou ik toch al het plastic eraf halen. Je bent wel ff bezig, dus het is niet slim het te doen als je haast hebt, maar anders zou ik er gewoon even de tijd voor nemen. Maar ik heb makkelijk praten want mijn paard eet ze niet. Vork

Zijn paard heeft hem trouwens ook echt supersnel op. Hij vind ze wel errug lekker, de tijd dat wij aan het klooien waren stond ie met zo'n blij hoofd en een hoefje buiten de stal al te loeren naar dat gekke roze ding Haha!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:56

er zit wel een stukje wat je in 1 keer los kan trekken, maar ik krigj het er ook nog met moeite vanaf Tong uitsteken

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:58

Ik laat het middelste stukje altijd zitten... Ze eet het erwel omheen weg Haha! Maar dan alleen als het plastic recht is afgescheurd en dat er geen punten aan zitten.. Als die steen in de houder zit kunnen ze zich toch helemaal niet snijden aan onder, of bovenkant.

Maar die van mij neem er happen uit.. 1 hap en de halve lick-it is al weg.. Maar heeft iemand ze zelf al wel is geproefd?
Ik vind ze lekker Vork Snap best waarom die zo snel op is Haha!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:59

ik breek het plastic altijd met een hoevenkrabber Lachen Gaat bij mij altijd goed en vrij makkelijk Lachen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:15

Ik geef ze trouwens bijna nooit... Mijn pony heeft ze zo snel op, het is niet heel erg gezond voor ze al dat suiker en ze zijn vrij duur ook.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:18

ik breek al het plastic ervan af, alleen het middelste laat ik zitten. Als je het goed afscheurd word het niet scherp, er zit een afgerond gedeelte precies daar Knipoog ik doe dit omdat mijn paard er wel aan likt en als hij halverwege is, klappen de onderkant en bovenkant van de houder op elkaar en kan hij heel moeilijk bij het laatste stukje. Als je het middelste dan laat zitten kan hij niet dichtklappen Lachen

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 22:13

balans schreef:
Ik laat het middelste stukje altijd zitten... Ze eet het erwel omheen weg Haha! Maar dan alleen als het plastic recht is afgescheurd en dat er geen punten aan zitten.. Als die steen in de houder zit kunnen ze zich toch helemaal niet snijden aan onder, of bovenkant.

Maar die van mij neem er happen uit.. 1 hap en de halve lick-it is al weg.. Maar heeft iemand ze zelf al wel is geproefd?
Ik vind ze lekker Vork Snap best waarom die zo snel op is Haha!

Ik heb ook al eens geproefd ja; vooral de appel is lekker Clown Haha!

[quote="rohotje"]
ik breek al het plastic ervan af, alleen het middelste laat ik zitten. Als je het goed afscheurd word het niet scherp, er zit een afgerond gedeelte precies daar ik doe dit omdat mijn paard er wel aan likt en als hij halverwege is, klappen de onderkant en bovenkant van de houder op elkaar en kan hij heel moeilijk bij het laatste stukje. Als je het middelste dan laat zitten kan hij niet dichtklappen
[/qoute]

Ik heb ook altijd dat die dichtklapt als er een stukje op is, ik vind dat dan ook nog wel sneu voor mn paard, want die gaat er dan met grof geweld mee bezig omdat ie er niet meer bij kan Haha! Het stokje was laatst al een afgebroken, omdat hij er niet meer bij kon en boos werd Knipoog

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:18

Ik had zo'n bal gekocht waar er twee inkonden... Maar mijn paard komt er niet aan, het hangt er al een half jaar, en vooral de vliegen hebben ervan genoten: het ding ziet zwart van de vliegenstronten... Mss moet ik het er eens afhalen en eens aan m'n andere paard geven (maar dan wel met nieuwe likstenen erin natuurlijk Knipoog :p !).

En pony bij ons op de manege heeft ze ook op op heel weinig tijd...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 07:20

Een lick-it vind ik persoonlijk niks, het is bijna alleen maar suiker en kleurstof wat erin zit. Ik heb ze ook gehad en idd het middelste stukje laten zitten, mijn pony at deze niet op.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 07:26

mijn jaarling mag er af en toe eens aan lebberen, maar bijt em binnen de kortste keren aan diggelen.
Zo ook bij zn mama!
En ze zijn idd niet handig om eruit te halen!

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 08:33

Waar ik gewerkt heb kreeg 1 paard dat af en toe van zn baasje, wij moesten dat dan voeren en ook uit de verpakking halen grmbl....wat een @%*& dingen zeg!!! Ik gebruikte altijd een mesje voor het binnenste, en hij had hem idd sneller op dan dat ik hem uitgepakt had haha. Toch zou ik het mijn paard niet snel geven, het is niet echt gezond en ze is net zo blij met een appel of wortel.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:36

Ik heb ook een aantal keren staan vloeken op de verpakking maar heb nu dé manier gevonden.
Dekseltje eraf, met een schaar om de zoveel cm het plastic inknippen. Dan het uisteeksel van het midden op een tafel of op de grond zetten en ff drukken.. et voila! alles is er in 1 keer af.

Ik geef ze alleen als 1 van de 2 pony's weg gaat( wedstrijd, lange buitenrit o.i.d ), dan heeft de ander wat te doen. Ik heb 'm vrij in de stal hangen in een houder, dit is de enige manier om ze langer te behouden dan een uurtje.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 16:41

Ik heb gister ook weer een nieuwe opengemaakt. Het gaat al wat makkelijker. De manier van SANEX is idd een goeie.
Ik moest wel lachen toen ik mn paard er mee bezig zag; hij wordt dan zo boos als hij er in wil bijten en dat ding slingert weg Haha!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:43

Ik haal altijd alles eraf.. Die dingen zijn wel vervelend.. Dat plastice dan..

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:50

ik heb dus ook altijd ruzie met die dingen, maar ja, mijn paardje vind t nou eenmaal heeerlijk dat ie er af en toe toch 1 krijgt! ik haal ook wel het middelste eruit want het is idd wel erg scherp, laatst heb ik zelf ook is een hapje genomen en ik moet zeggen jammmmhhhh hahahah en nee ik ben niet gek hoor!