Omheining voor koeien EN paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manuella23

Omheining voor koeien EN paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 15:27

Ik ben op zoek naar een goede omheining om koeien en paarden samen te kunnen zetten,
Iets dat niet overdreven duur is, liefst zonder prikkeldraad...
Wie kan me zeggen wat de meest effectieve omheining is, eventueel met voorbeeldfoto?

maudy_89

Re: Omheining voor koeien EN paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:28

ik denk gewoon wei palen met schrik lint werkt voor allebij zie je bij ons heel veel..
groetjes

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 15:51

Houd dit koeien tegen? Dan moet er toch al veel stroom opstaan? En hoeveel linten boven elkaar zie je dan meestal?

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:00

meestal 2 of 3 linten (kan me eigenlijk niet herinneren dat ik koeien ooit anders heb zien staan)

of prikkeldraad (maar dit is onvriendelijk voor paarden)tenzij je het markeert met verkeers lint (nog niet echt perfeckt)

Afbeelding

of houten hekken maar dat is erg duur
en mischien beoband ik weet de prijs hiervan niet

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:53

Ik zeg altijd: ABSOLUUT GEEN GLAD -OF PRIKKELDRAAD. Ook al markeer je het met rood-wit lint. Als een paard echt bang of iets dergelijk is, of hij rolt dichtbij de draad en komt erin dan krijg je echt gigantische verwondingen..

Wij hebben hier thuis dik wit koord, maar ben eigenlijk meer voor 2 of 4 cm lint. Dat houd zeker weten koeien wel tegen! Als er maar stroom op staat.
Hout is ook een optie, maar erg duur!

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 17:04

Lint zou kwa ondehoud minder goed zijn aangezien deze makkelijker slap hangen door de wind.
En wat denken jullie over prikkeldraad met daarvoor afstandsgeleider met 1 koord door? (als je snapt wat ik bedoel?)

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 17:06

Afbeelding
Zoiets ongeveer...

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:39

Pascaline schreef:
Afbeelding
Zoiets ongeveer...

Maar als je paard aan de kletter gaat en niet kan stoppen voor deze draad!!!
Gaat hij alsnog door de pikdraad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:15

Wat zie ik hier "ingewikkelde" dingen langs komen!

Hier lopen ze al weet ik veel hoe lang achter een enkel glad ijzeren stroomdraadje!

De draad hoeft niet echt op te vallen, de beesten zien hem toch wel, en willen ze vluchten dan gaan ze er toch doorheen of anders over heen!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:41

hier lopen de paarden en koeien ook door elkaar, wei hebben gewoon stroomdraad met wel iets meer stroom erop.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:43

wij hebben paardenlint waar stroom op staat (van dat brede lint) En er staan soms ook koeien in de weide! Prikkeldraad nooit doen, tenzij je wil dat er een keer een pees ofzo word afgesneden bij je paard...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:46

Bij ons bij de buren hebben ze de wei in kleine stukken gedaan dit door een heel dun koord (wel stoekdraad) en daar gaan geen koeien doorheen en mijn paarden hebben daar ook gestaan gaat prima, hoef niet persee dat lind te zijn.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:47

0ojannekeo0 schreef:
Wat zie ik hier "ingewikkelde" dingen langs komen!

Hier lopen ze al weet ik veel hoe lang achter een enkel glad ijzeren stroomdraadje!

De draad hoeft niet echt op te vallen, de beesten zien hem toch wel, en willen ze vluchten dan gaan ze er toch doorheen of anders over heen!

Brrr, heb ook wel horrorverhalen gehoord over glad ijzeren draad wat dwars door pezen gaat en benen helemaal open kan leggen..
Zou persoonlijk voor breed schriklint gaan met een Giga Klap stroom erop voor die koetjes (zodat je biefstukjes hebt als ze het aanraken) Hopelijk blijven je paardjes er dan wel ver vandaan Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:52

Dat koeien meer stroom dan paarden nodig hebben is totaal niet waar Knipoog

En ik heb ergere dingen gezien die veroorzaakt zijn van koort dan van ijzer draad, ijzer breekt in geval van nood, en koort niet!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:02

Paarden hebben meer stroom nodig dan koeien. Lachen

Koeien hebben overigens net zo veel ontzag voor het stroomdraad als paarden. Lachen
Gewoon duidelijk zichtbaar draad gebruiken. Lachen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:00

Bij ons lopen de koeien en Haflingers (allebei superuitbrekers Knipoog achter een enkele koord op 90 cm hoogte. Natuurlijk staat hier stroom op en ze zijn nog nooit ontsnapt. Voordeel is dat ze ook achter prikpaaltjes met een enkele draad blijven als ze dit eenmaal gewend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:52

Hier niet, hier gooien de koeien elkaar door de stroomdraad. Hoeveel je er ook op zet, hebben ze totaal geen respect voor. Bij mij staan de paarden dus achter prikkeldraad, omdat zij elke dag een paar uur op de wei lopen, en de koeien hele dagen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:00

Als paarden en/of koeien uitbreken heb je toch het liefste dat ze geen verwondingen over houden?? Ik zou dus gewoon kiezen voor breed lint, als ze er doorheen gaan breekt het. Tenminste als je lint pakt wat dus breekt. Bij mij is er regelmatig een jaarling door de draad gegaan en nog nooit een wondje aan overgehouden
Dat is voor mij het belangrijkste Ja

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:17

griebels schreef:
Als paarden en/of koeien uitbreken heb je toch het liefste dat ze geen verwondingen over houden?? Ik zou dus gewoon kiezen voor breed lint, als ze er doorheen gaan breekt het. Tenminste als je lint pakt wat dus breekt. Bij mij is er regelmatig een jaarling door de draad gegaan en nog nooit een wondje aan overgehouden

Het je ooit wel eens een loslopende kudde koeien gezien? Dat wil je echt niet meemaken, je hele tuin ligt aan gort Haha! Ik zou dan ook kiezen voor prikkeldraad met stroom en een extra schrikdraad ervoor, want ook draad, lint en koord kunnen voor vieze wonden zorgen.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:22

onze koeien staan achter stroomdraad, en schapen gaas. niet samen,maar er zijn stukken met stroom en stukken met schapen gaas, dit omdat we in de winter rammen hebben lopen.
koeien blijven gewoon achter het draad,maar het is wel oranje zodat het beter zichtbaar is.
gr

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:29

zou voor lint kiezen. draad kan vreselijke wonden geven. glad draad dacht ik dat het verboden was. prikkeldraad ook mega wonden(en lelijk beentjes)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:09

suffie schreef:
griebels schreef:

Het je ooit wel eens een loslopende kudde koeien gezien? Dat wil je echt niet meemaken, je hele tuin ligt aan gort Haha! Ik zou dan ook kiezen voor prikkeldraad met stroom en een extra schrikdraad ervoor, want ook draad, lint en koord kunnen voor vieze wonden zorgen.

Liever mijn tuin aan gort dan de koeien opengereten door prikkeldraad...
Lint krijgen ze geen vieze wonden van, moet je wel goed lint nemen Knipoog

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 16:57

We hebben één pony die steeds uitbreekt en de andere steekt zijn hoofd astijd overal tussen (nu slechte omheining met prikkeldraad enz) maar er staan nog geen koeien, als de nieuwe omheining er zal zijn, zou het ofwel prikkeldraad met een lint ervoor op afstand met stroom ofwel enkel stroomdraden maar dat weet ik niet of dat voor koeien wel goed is...

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 16:59

wij hebben stroomdraad voor de koeien EN paarden.
Het is aangesloten op het lichtnet dus er staat meer stroom op dan wanneer je een kastje met een batterij hebt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:33

Glad ijzer draad kan losschieten, maar breekt net als prikkeldraad niet. Je hebt genoeg soorten lint die koeien en paarden afschrikken en breken als er teveel druk op komt. Het vergt echter wel meer onderhoud en controle. Maar met een goed stroomdraadapparaat dan komt het wel goed.