Azijn tegen brandnetels??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Casca

Azijn tegen brandnetels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 23:03

hallo,

Er staan in mijn weitje (tot mijn grote ergenis!) een boel brandnetels, nou heb ik de zoekmachine gebruikt en kwam daar een tip uit dat je keukenazijn erop kunt doen en dat ze dan weg gaan.. Heeft iemand hier ervaring mee? hoeveel moet je precies gebruiken? en hoe precies?? Of heeft iemand een andere oplossing?? Alvast bedankt voor de tips Lachen

Groetjes!

saden

Re: Azijn tegen brandnetels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:09

Om ze uit je land te halen kun je ze doodspuiten. Het is vestandig om hier advies over te vragen bij een loonwerker of zo iets. Het gif wat ze gebruiken is niet erg gezond.
Als je er zelf wat aan wilt gaan doen kun je ze er uit steken met de schep.

Azijn werkt alleen maar als je bulten hebt van de brandnetels. (gingen die planten er maar dood aan, veel goedkoper dan gif)

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 23:12

met de schop heb ik geprobeerd, maar die wortels zijn zooo hard! ik werk me helemaal kapot op die dingen...

jammer, ik had gehoopt dat Azijn zou helpen.. Maar iig bedankt voor je reactie Haha! Was al bijna de flessen in gaan kopen en eroverheen gieten Tong uitsteken

Is er nog een andere oplossing dan dat gif? want om voor mijn kleine mini weitje een loonwerker te vragen Knipoog

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:49

Misschien kun je het zelf proberen met een handspuit als je wei maar heel klein is. Mijn ervaring is dat zelfs bij een halve hectare het al makkelijker is als je het door een loonwerker laat doen. Dan is in ieder geval alles gespoten en met de handspuit doe je vaak alleen de plekken waar onkruid groeit, waardoor het dan op een andere plaats misschien weer terug komt.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:14

Je kunt haet zelf doen met de hand spuit maar ik weet niet of jij het goede gif kunt kopen. Wij gebruiken op de boerderij MCPP of MCPA tegen de brandnetels en dat kun je niet zonder spuitlicentie kopen. Als je voor het algemeen verkrijgbare ROUND UP kiest spuit je alles dood ook je gras.

Succes met je weiland en ik hoop dat je snel van de brandnetels af bent.

AndalusierX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:17

De grasmaajer Haha!
ookal groejt het weer aan.. als se dan weg zijn kan je makkelijk se uit de grond halen.. en plas erover heen Haha! dat help egt !!.. (voor de bulte en de jeuk.. de plante gaan er niet van weg )

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 23:20

hmm, oke, dan zal ik mezelf weer in het zweet moeten werken en gewoon alles met de hand verwijderen.. (pff, ben nu al moe Tong uitsteken ) maar ik heb geen enkele spuitlicentie...

ehm, dat spul; Round Up, hoe lang duurd het daarmee voordat je weer gras kunt inzaaien?? (voordat het gif weer uit de grond is??)

ze worden elk voorjaar met de grasmaaier weggehaald, maar groeien net zo hard weer terug Vork Lachen

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:35

Je kan brandnetels beter laten groeien tot nèt voor de bloei. Het is gemaaid namelijk prima paardenvoer en zo hou je het ook onder controle.