Binnenbenen met hard zand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NessaX

Binnenbenen met hard zand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 22:57

Mijn paard heeft aan de binnekant van zijn achterbenen altijd zand of poep Haha!
Als ik het zuiver maak, is het de volgende dag terug.

Het probleem is dat als ik dat eruit wil doen met water, dat deze al vastzit aan zijn haar, dus er niet uit gaat.
Maar ik heb ook schrik om te schuren met een borstel daar, omdat het dus gevoelig is.

Wie heeft tips voor me?

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Wendel

Re: Binnenbenen met hard zand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:00

wassen met shampoo dan antiklit er op spuiten even laten drogen en het meeste is zo goed als weg. Mijn verzorg kan er net zo'n rotzooitje van maken en ik was haar billen elke week omdat het zo er uit. Tja je hebt af en toe smeerpoetsen

Edit : en het liefst met warm water dat weekt los!

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 23:02

Wendel schreef:
wassen met shampoo dan antiklit er op spuiten even laten drogen en het meeste is zo goed als weg. Mijn verzorg kan er net zo'n rotzooitje van maken en ik was haar billen elke week omdat het zo er uit. Tja je hebt af en toe smeerpoetsen

Edit : en het liefst met warm water dat weekt los!

oke al bedankt! Lachen

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:04

Mijn pony d'r staart zit er vol mee. Ze heeft al niet zo veel staart dus wil ik inderdaad ook niet gaan borstelen etc.. Ik ga morgen dus aan de slag met bovenstaande tip, handig!! TS, sorry voor het gebruiken van je topic Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:05

wassen met warm water, en flink schrobben met een harde borstel ofzo..

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:08

saroanda schreef:
Mijn pony d'r staart zit er vol mee. Ze heeft al niet zo veel staart dus wil ik inderdaad ook niet gaan borstelen etc.. Ik ga morgen dus aan de slag met bovenstaande tip, handig!! TS, sorry voor het gebruiken van je topic Lachen

Dan nog even een tip. Niet de staart gaan borstelen maar als het echt moet uitpluizen met je handen. Omdat het dan al zo'n iel staartje is trek je er na het wassen en zelfs nog met antiklit een heleboel haren uit

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 08:36

Is het wel zand? Mijn pony krijgt deze plekken doordat hij vaak wat diaree had (dus soort poepplekken), of als het erg modderig/nat is met lemige/klei-achtige modder. Van gewoon zand heb je bijna geen last, dat valt er als zachtzand weer af als het droog is...

Het is een heel gevoelig plekje dus als je hier ruig met een harde borstel gaat schrobben tilt zelfs mijn oereerlijke, veel accepterende Andrew zijn achterbeen dreigend op...
Zachtjes aan dus. en goed opletten! Tong uitsteken

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:02

Ik ben vandaag bezig geweest met de staart, er is een groot deel uit. Over een tijdje nog een keer. Ik ben op tijd gestopt om dus te voorkomen dat d'r staart nog dunner wordt.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:41

joyce B schreef:
Is het wel zand? Mijn pony krijgt deze plekken doordat hij vaak wat diaree had (dus soort poepplekken), of als het erg modderig/nat is met lemige/klei-achtige modder. Van gewoon zand heb je bijna geen last, dat valt er als zachtzand weer af als het droog is...

Dacht ik ook aan! Het lijkt ook een vreemde plek voor zand; dat zit toch meestal aan de buitenkant?

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:51

groene zeep inwrijven op de viese plek en even laten weken
is het er zo af.met lauw water afspoelen is nog beter dan worden de klontjes zacht.ik heb een schimmel gehad en toen ik haar kocht kwam ze uit een koeienstal en ze had allemaal opgedroogde klonten koeienpoep
in haar vacht helemaal onder haar buik en oksels echt vresenlijk
heb eerst even afgespoten met lauw water toen groenezeep er op
even 5 min laten weken en afspoelen
succes groetjes saskia

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:08

Gaat het hier om een ruin?? Heb je zijn koker de laatste tijd nog wel eens schoongemaakt??

Mijn ruintje heeft dit ook heel veel gehad, elke keer moest ik het weer schoon maken en ik had geen idee hoe hij het voor elkaar kreeg. Tot ik een keer ook een beetje van die zwarte smurrie iets uit zijn koker zag hangen. Misschien een keer zijn koker schoonmaken? kan zijn dat het daar vandaan komt. Na het schoonmaken heeft mijn paardje het nooit meer gehad.

(voor je vraagt hoe het dan daar komt; liggen, de koker rust dan op zijn benen Knipoog )

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 23:40

casca, hij heeft idd veel last met zand in de koker,
maar voor ik ga rijden was ik het Tong uitsteken

maar dat kan idd het probleem zijn want liggen doet hij ook veel Lachen
dankje, en de rest ook!