Ik heb eindelijk het proefje binnen dat ik moet rijden met de fjord in de zadelproef. Er staan wat dingen in die ik niet helemaal begrijp.....
Bij F rechtsomkeerd. Betekend dat dat je haaks om moet draaien. en bij M dan weer linksomkeerd. en dit in draf....
Bij B 2x door een s van hand veranderen???? wat moet ik me daar bij voorstellen. Ik weet wel wat door een s van hand veranderen betekend, maar 2x snap ik niet......
Kan iemand het misschien uitleggen???
Nathalie
Geplaatst: 02-09-02 06:36
Ik denk (maar pas op: ik ben blonT ) Dat je bij B dus een soort 8 moet rijden zeg maar, dus 2 x door een s van hand veranderen achter elkaar, dan rijd je dus een acht. En de rechtsomkeert is dat je bij f richting a (geloof ik?) draait in een halve volte halve baan zeg maar en dan terug rijdt naar h (geloof ik, ben niet goed in de letters) tenminste, ik dacht dat dat een rechts omkeert was.
ibikus
Geplaatst: 02-09-02 11:27
kijk eens in en proevenboekje, daar staan de figuren in geschetst.
Let op dat je bij een 'achtje' je paard rechtsteld op de X....
ieris
Geplaatst: 02-09-02 13:21
hee leuk diezelfde proef ga ik ook rijden met mijn fjord,vorig jaar heb ik hem ook gereden,het is niet zo moeilijk die 2 x door een s van hand veranderen is gewoon een 8 rijden,bij f rechtsomkeerd rijd je een halve volte halve baan. Als je niet als eerste hoeft te starten kun je ook bij de andere kijken! Waar ga jij die proef rijden?