Wat kan/mag je doen met een drachtige merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xTamara

Wat kan/mag je doen met een drachtige merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 14:03

Heej!

Nou mijn vraag is dus, wat kan en mag je allemaal doen met een drachtige merrie?
Mijn verzorgpony is nu drachtig en die moet rond mei bevallen.
Ze is zo dik als een tonnetje nu.
Maar ik vroeg me af of jullie nog iets weten wat we met haar kunnen doen naast poetsen enzo.

Elk idee is welkom Lachen

Grt. Tamara Haha!

Anoniem

Re: Wat kan/mag je doen met een drachtige merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:04

wandelen? als ze rond mei haar veulen krijgt en ze houd het nog vol, kan je nu nog wel rijden hoor Lachen

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:04

mijn verzorg paard is 2 juni uitgeteld. Ik rijd er nu ook gewoon mee hoor Knipoog
Ik heb gistere zelfs gegaloppeerd, maar ik houd er wel rekening mee dat Jelske haast geen conditie heeft, en mij op haar rug heeft en een veulen in der buik.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 14:05

dees_daan schreef:
wandelen? als ze rond mei moet bevallen en ze houd het nog vol, kan je nu nog wel rijden hoor Lachen

Ja klopt, maar de eigenaar heeft liever dat we niet rijden. Maar ik wou juist graag iets orgineels ofzo:) Wandelen kan inderdaad maar daar is het niet echt een goede omgeving voor.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:06

Misschien kan je haar wat leuke dingetjes leren, wat bij Vrijheidsdressuur wordt gedaan>?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 14:08

dewitje13 schreef:
Misschien kan je haar wat leuke dingetjes leren, wat bij Vrijheidsdressuur wordt gedaan>?

Ja dat is inderdaad een leuk idee! Dankje Lachen

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:08

mmm eigenaar is nogal bezorgd?

Mijn verzorgpony is begin april uitgerekend ik stap nu gewoon met haar enz. of ga in de bak dingen met haar doen zoals achter mij aan lopen enz. gewoon er naast aan de lijn

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:10

Mijn merrie was vorig jaar ook tot rond mei uitgerekend, ik ben toen vanaf februari rustig aan gaan rijden en daarna half maart gestopt en daarna aan de fiets rennen en wandelen. Een goede conditie ik goed tijdens de bevalling en dan was ze niet baggervet als ik daarna weer wou beginnen.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 14:11

Ja de eingenaar is inderdaad bezorgd. Bang dat er wat met haar of het veulen gebeurd.

Ja wij lopen ook met haar rond in de wei, ze houd alleen niet van rondrennen aan de lijn.. Als je rijd is het goed maar als je er naast loopt vind ze niet fijn.. Oren in de nek enzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:13

dan kan je daar mee bezig? vaak naast haar lopen, zodat ze het niet meer erg vind om naast je te lopen?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 14:15

Dat is inderdaad wel een goed idee, stappen vind ze niet zo erg maar draven vind ze dan weer minder, maar dat is echt alleen als je naast haar loopt zoals longeren vindt ze weer goed, mal beest Tong uitsteken

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:16

Ja idd dees_daan dit is een goede tijd om dit haar te leren.
Heb ik 2 jaar geleden tijdens dracht ook gedaan, daar heb je nu tijd genoeg voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:19

idd Niezzz, vorig jaar ben ik veel met haar gaan wandelen, lekker het bos in, of over de deikjes, verder heeft ze niet veel gedaan, nu staat ze stil, te zachte hoeven, dus ik ben nu al gestopt met rijden (zij is eind april uitgerekend)

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 14:20

Ja buiten de wei wandelen is ook een leuk idee.. Maar het bos of iets waar je rustig kan wandelen is niet echt dichtbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:25

moeten ze natuurlijk wel goed verkeersmak zijn Knipoog
[naam] wil niet stilstaan, heb het met wandelen geoefend toen ze drachtig was, en nu is het wel wat beter, vooral handig naast de fiets, maar mischien heb je nog dingen die je wil verbeteren? zoals het naast je draven, dan kan je dat gaan oefenen Lachen

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 15:30

Ja ik weet niet of ze verkeersmak is, ze staat wel naast een weg, maarja dat is natuurlijk weer anders dan dat ze op de weg loopt, ik ga inderdaad met hjaar oefenen wat ze minder goed kan Lachen

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:35

Ik ben ook gewoon doorgereden, en van te voren heeft ze een maand rust gehad, lekker op de wei gestaan..
Maar in principe kan je er nog alles mee hoor, ik vond het alleen niet nodig Lachen.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 19:24

Ja klopt, maar omdat de eigenaars liever hebben dat we niet rijden doen we het dus ook niet.