Wat is dat toch met pensionstallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Wat is dat toch met pensionstallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 23:00

Ik ben aan de zoveelste pensionstal toe. Ik heb opgegeven te zoeken naar het neusje van de zalm. Grootste euvel is dat op nette stallen met binnenbak of all weather buitenbak de paarden veel te weinig buitenkomen. Vanuit het oogpunt van de pensioneigenaar is mijn redenatie dat het veel goedkoper is de paarden zoveel mogelijk in de wei te zetten. Vanuit de klant zou je toch zeggen dat er heel veel mensen zijn die ook paard vooral op de weide willen, ze kunnen hun energie kwijt, krijgen vanzelf genoeg beweging en ruwvoer en hebben contact met andere paarden.

Ik ga nu naar een stal met bende op het erf en een blubberbak, maar dat nog lever dan onverzorgde stallen of geen weidegang...

Lopen jullie hier ook wel tegenaan en wat heeft jullie voorkeur?

soyke

Re: Wat is dat toch met pensionstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:37

mijn voorkeur gaat uit naar nette stallen en toch dagelijks weidegang.Dacht dat het niet bestond maar jawel hoor het kan wel degelijk Pling

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:43

mrie schreef:
Vanuit het oogpunt van de pensioneigenaar is mijn redenatie dat het veel goedkoper is de paarden zoveel mogelijk in de wei te zetten.

Als de paarden 24/7 op het land staan misschien wel maar het buiten en binnen zetten is erg arbeidsintensief... Daarbij is een vertrapte weide ook niet alles.

Dat neem trouwens niet weg dat ik mijn paard niet op een stal wil hebben waar de paarden niet buiten komen. Ik sta nu op de perfecte stal trouwens. Zomer en winter weidegang zonder blubber, nette boxen, ruim voldoende goed ruwvoer een ook nog een hele goede buitenbak en longeerbak. Bovendien is het ook vlakbij strand en duin.

Dat soort stallen bestaan dus wel. Denk alleen dat het moeilijk te vinden is en op (bijna) ideale stallen is bijna nooit plaats (niemand is zo gek om de ideale stal te verlaten Knipoog )

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:47

de stal waar ik sta is niks over te klagen
beestje gaat 5 dagen per week naar buiten en de stallen zien er keurig uit

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 08:05

Hier 6 dagen per week eruit en op zondag zelf doen en daarnaast echt alle wenselijke facaliteiten Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:12

Het is inderdaad moeilijk de ideale stal te vinden met dagelijks het hele jaar weidegang (lukt me hier bij huis ook niet omdat het land te nat is staan ze de laatste weken regelmatig dagenlang alleen in de bak) en dat de stallen mooi en goed verzorgd zijn, en dat alles netjes is met goed buiten- en liefst ook nog overdekte bak met fijne bodem...

Om zoiets voor elkaar te krijgen moet er heel veel geld in gestoken worden en de grondsoort moet ook geschikt zijn voor intensief gebruik in natte periodes. Zulke plekjes zijn schaars en vast ook erg prijzig...

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:40

mijn paard heeft een nette stal drie buitenbakken en een binnenbakje, ze gaat iedere dag een aantal uren 4a5 uur naar uiten aangezien ze nog geen zei heeft loopt ze dan in een bak. je kan alles zelf doen maar er hangt ook een lijstje dat je ze naar buiten en binnen kunt laten doen en voeren en mesten. dat kost wel 50 cent ofzo per keer

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:48

Ik heb ook al een aantal pensionstallen versleten... Bloos
De stallen zijn prima hier (ik mest ze iedere dag zelf uit en groot genoeg), we hebben prima bakken, alleen is de verlichting al lange tijd kapot.
Verder komt pensionhouder constant zijn afspraken niet na, want hij zuipt ongelooflijk... dus ik sta nu ook nog in tweestrijd.
Ik wil helemaal niet het luxste van het luxste, maar voornamelijk dat mijn paarden happy zijn en ik er met een lekker gevoel heen ga...

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:58

Hier geen klagen, dagelijkse weidegang behalve bij heel slecht weer, supermooie grote stallen met open voorzijde en ruim voldoende ruwvoer. Paarden staan op vlas, ideaal en we hebben verder een wasplaats, poetsplaats en afsluitbare zadelkamer. Goede buitenbak met sproeiers en licht, een longeercirkel en een aparte paddock. Uitrijmogelijkheden zijn ook aanwezig en mijn trailer kan er ook staan. En dat alles voor een zeer goede prijs. Dus het kan wel hoor, maar ik heb er ook naar moeten zoeken, heb op verschillende stallen gestaan en hier ga ik niet weer weg. Het ligt er denk ik ook aan in welk deel van het land je woont, hier in het Noorden is nu eenmaal veel land en zijn er relatief veel pensionstallen.

P.S. We hebben nog een paar stallen vrij!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:12

Nee ik ben daar nog niet tegen aan gelopen. In 10 jaar tijd heb ik pas twee stallen gehad. Na 7 jaar was ika lleen het over roeien naar mijn paard erg zat. De stal waar ik nu staat heeft ruime schone boxen. Gezellige meiden op stal. Goede rij bak. Goede longeer/losgooi bak en zomers weide gang. Mij hoor je niet klagen. Ik moet er zelf voor zorgen dat hij er genoeg uit komt.

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:17

Ik mag ook niet echt klagen, de paarden gaan dagelijks naar buiten voor een aantal uur. In de wintermaanden dan het koeienpad en van de zomer 24/7 op het land. Verder is het geen luxe stal, maar wel gezellig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:30

hoe netjes het terrein is boeit me niet, zolang het maar veilig is ,
mijn prioriteiten zijn het paard, dus veel dagelijkse weidegang en zo min mogelijk op de box, goed hooi en eigen keus in krachtvoer...wat vaak op een stalling ex brok uitkomt

minimaal een buitenbak op het terrein of heel dichtbij
die goed te berijden is
en in de winter ook of weidegang
of paddocks etc waardoor het dier nog steeds heel veel los staat

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:38

Ik heb ook niks te klagen hoor. Nette stallen, goede buitenbak en longeercircel en twee paddocks. Dit alles met goede verlichting. Zomers heb je de keuze om je paard dag en nacht buiten te zetten of niet. Wil je dit niet dan staan de paarden minimaal 8 a 9 uur buiten per dag. In de winter hebben we geen weidegang maar daarin tegen worden de paddocks dan goed gebruikt. alle paarden staan 3 uur per dag buiten. 'S avond zijn de paddocks leeg dus als je wil kan je dan alsnog je paard even los zetten.
Dus nee hoor ik heb niks te klagen en sta prima naar mijn zin.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 14:06

Ik sta op een superfijne stal met mn jonge paard!
Ben 100% tevreden en dat wil wat zeggen want heb de paarden al jaren aan huis en dus alles op míjn manier!

sta hier: www.stalveldhof.nl
schone ruime boxen, komt iedere dag buiten, 20x60 binnenbak met superbodem, fijne ruime verlichte buitenbak en longeerbak, zadelkamer met een verwarmng waar dekenrek bovenhangt, ideaal! natte zweetdekens zijn zo droog!
En niet te vergeten een goede sfeer!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:04

ik heb het geluk een weilandje te mogen huren vlakbij een manege met binnenbak. Zodat ik wel de binnenbak kan huren, maar mijn paardje lekker buiten staat en ik ook niks te maken heb met de andere pensionklanten Haha!. Ik ben een einzelganger en hou niet zo van teveel mensen om me heen.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:15

Renske_ schreef:
Ben 100% tevreden en dat wil wat zeggen want heb de paarden al jaren aan huis en dus alles op míjn manier!

sta hier: http://www.stalveldhof.nl
schone ruime boxen, komt iedere dag buiten, 20x60 binnenbak met superbodem, fijne ruime verlichte buitenbak en longeerbak, zadelkamer met een verwarmng waar dekenrek bovenhangt, ideaal! natte zweetdekens zijn zo droog!

ik heb de website gezien van je stal,ziet er echt heel super uit.Maar meestal is het nadeel dat je dan ontzettend veel geld betaald voor de stalling en het moet toch ook leuk blijven

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:16

Mijn paarden staan thuis, handig. Ja

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:26

OemmiejO schreef:
Mijn paarden staan thuis, handig. Ja

Die van mij ook. Daarbij heb ik 1 paard in training bij een prive stal met buitenbak, rijhal, paddock en 6ha weiland. Met hun de afspraak gemaakt dat mijn paard er elke dag min. 4uren uit komt. Bij slecht weer staat ze in de rijhal anders in de paddock. Heb niets te klagen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:17

dwertje schreef:
Renske_ schreef:

sta hier: http://www.stalveldhof.nl

ik heb de website gezien van je stal,ziet er echt heel super uit.Maar meestal is het nadeel dat je dan ontzettend veel geld betaald voor de stalling en het moet toch ook leuk blijven

deze stal kost evenveel als alle andere manege's/pensionstallen hier in de buurt, ik had gedacht dat ze hoger zouden zitten maar dat was dus niet zo
een geluk voor mij dus Haha!

maar idd het is wel zeker 2x zo duur dan wanneer je paard thuis staat, maar die fijne binnenbak maakt dat goed(ze stond er eerst om ingereden te worden, nu staat ze er om te overwinteren, de zomer is ze weer thuis Lachen )

xMargot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:25

dwertje schreef:
mijn voorkeur gaat uit naar nette stallen en toch dagelijks weidegang.Dacht dat het niet bestond maar jawel hoor het kan wel degelijk Pling

ja! ben ik het mee eesn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:26

Zo'n stal had ik ook gevonden Ja
Met luxe binnenbak enz erbij.

Maar nu aan huis is ook helemaal lekker
Geen binnebak, maar wel voor de rest hoe je het graag hebt

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:28

Ik rij op een pensionstal zegmaar. De paarden worden er goed behandeld en hebben zoveel mogelijk weidegang. 's Avonds gaan ze op stal. De bak ligt er triestig bij maar de sfeer maakt het allemaal weer goed Knipoog .

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 08:53

Als ik moet kiezen, dan vind ik het toch belangrijker dat mijn paard het goed heeft. Dus volop weidegang, ruime en schone box en goed voer. Mijn eigen eisen zijn niet zo hoog.
Maar ja, mijn paard is bijna 24, dus rijden staat niet meer zo hoog op mijn lijstje.

Maar als ik zie wat sommige mensen aan stalling kwijt zijn per maand, dan zou ik niet met "half werk" genoegen nemen. Als ik €300 per maand zou betalen, dan moet alles voor zowel paard als mijzelf dik in orde zijn.
Gelukkig betaal ik nog niet de helft daarvan, dus doe ik zelf graag concessies Lachen

(En ik ben dik tevreden Lachen )

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 09:04

Je krijgt het denk ik nooit helemaal perfect (hoewel ik dichtbij kom). De mijne staat op een manege/pensionstal en we hebben het er prima naar ons zin! Twee perfecte buitenbakken, een binnenbak, een longeercirkel, mooie lichte ruime boxen, zeer ruim in het stro, drie keer per dag kuilgras en 's zomers weidegang. 's Winters niet ('t is kleigrond, dus zeer blubberig en als alle paarden naar buiten zouden gaan hebben we 's zomers niets meer). En: gezellige mensen die wat voor elkaar willen doen! Mij hoor je niet klagen, ik sta er inmiddels al 8 jaar naar volle tevredenheid! Haha!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 09:08

Weidegang vind ik erg belangrijk dus dan liever niet zo'n luxe stal Vork
Gelukkig heb ik de paarden nu aan huis staan, dus gaan ze iedere dag naar buiten toe, helaas heeft natuurlijk niet iedereen die luxe Ach gut
Maar dat betekent ook dat ik altijd in een buitenbak rijd, een stukje over de weg moet naar de bak, alles zelf moet doen met de paarden en vakantie erg plannen is. Maar dat maakt me allemaal niks uit Clown