misschien ook handig erbij te vermelden hoe groot het stuk is, en of het per paard is, of de prijs voor dat perceel weiland alleen voor jezelf... Ben erg benieuwd...
Ik betaal voor mijn 2 IJslanders in totaal 170 euro in de maand. Ze hebben beschikking over meerdere weilanden, goed onderhouden, geen natte ondergrond. Mijn paarden staan op de veluwe, op 5 min. stappen vanaf het bos. Ze worden 's morgens gevoerd door de boer. Als er te weinig gras staat, zoals in de winter, krijgen ze hooi/kuilvoer. De mest wordt er dagelijks uitgehaald, en ze hebben alleen beschutting door de bomen die er staan.
De paarden worden goed in de gaten gehouden, altijd toezicht en ik heb een plek in de schuur waar mijn spullen kunnen liggen.
Heel weinig. Wij wonen in de duinen en moeten alleen 85 euro per (half?) jaar erfpacht betalen. edit; voor 1 hectare wei ongeveer, er staan mijn 3 pony's op.
Bij ons zouden ook paarden komen te staan. Die moesten dan €70 per maand betalen voor een Shet en een Quarter. Gewoon alleen weide en ze mochten in de bak rijden.
Ik betaalde voorheen 300 euro per jaar voor een weide van 1600 m2 met schuilstal, hier staan alleen mijn twee paardjes op en ik regelde het onderhoud. Inmiddels heb ik deze wei gekocht en betaal ik geen huur meer. Daarnaast hebben mijn ouders twee weien gekocht van ruim 3000 m2 per wei en daar mogen mijn paardjes van de zomer gratis op.
Wij betalen 750 euro per jaar maar vanaf mei gaan we de weide verhuren zodat we een beetje terug kunnen verdienen en men zal dan rond de 60/80 euro per maand betalen voor puur weidegang en gebruik van de bak.
rommulus
Ik betaalde in de regio Tilburg €55,- per maand voor 1 hectare. Onderhoud van het land zat daarbij in (bemesten, zaaien, etc.), maar dagelijkse verzorging, watervoorziening en mesten deed ik zelf. Er stond geen schuilstal op.