Er is gister iets raars gebeurd...
Ik zou met een vriendin een buitenritje gaan maken, maar na een uur waren we de we dus hardstikke verdwaaald. (zal bij verslag van de dag ff een verslag typen) en als met al zijn we 6 uur onderweg geweeest, en hebben tussen de 30 en 35 km afgelegd
Ik ben daar dus helemaal niet blij mee, maarja, we verdwaalden ook niet expres
We waren om 8 uur terug, en ik heb misty lekker een warme douche gegeven en zijn benen flink met koud afgespoten (dat was dacht ik goed, en ons mam zei ook dat dat goed was) en hem daarna met een zweetdekentje op stal gezet. (hij was absoluut niet bezweet raar genoeg
maar we hebben ook alleen gestapt een een beetje gedraafd.WE zijn toen naar huis gegaan, maar ik moest zijn stal nog uitmesten, dus een uur na aankomst, zijn we teruggegaan, maar toen zag ik iets engs:
Hij had precies onder het zadel, aan de voorkant, waar bij mij de (ingebouwede) voorsingel zit (dressuurzadel) heeft hij aan de ene kant een bult zitten van zo'n 5 cm doorsnee (lijkt op een "verse muggebult" bij mensen, op het moment dat ie nog wit is
) en aan de andere kant, op dezelfde plek 3 kleinere van zo'n 2 cm doorsnee per bult.Ik schrok hier behoorlijk van, want hij is ooko helemaal niet gewend zolang buiten te rijden!
Kan het zijn dat mijn zadel toch niet goed past? (hebben wel mensen naar gekeken, maar nog geen zadelmaker, die komt maandag pas)
of zijn het (dacht ons mam) een soort van blaren?
Wie kan me helpen? het is toch niks ernstigs he?
En verder nog tips? hij krijgt vandaag trouwens een rustdag...
Alvast bedankt!
Groetjes iris