Als ik jou was zou ik die uitloop bestraten zodat je altijd de eerste meters vanuit de stal een verharde en droge bodem hebt waar je je paard kunt laten staan/lopen en waar je zelf alles goed schoon kunt houden en met je kruiwagen schoon en droog langs kunt komen, iets verderop kun je dan zand of iets anders op de bodem doen...
Hoe groot je die uitloop moet maken hangt af van je ruimte en je financiële mogelijkheden 
Minimaal zou ik de oppervlakte van een box aanhouden (3 bij 3 of 3 bij 4) maar mooier zou natuurlijk een groter stuk zijn, bij voorbeeld een dubbel boxoppervlak (afhankelijk van hoeveel paarden er moeten lopen heb je natuurlijk weer meer ruimte nodig) Als het ook moet dienen voor de beweging van je paard, dan is een doorgang naar een rijbak toch wel heel fijn! Heb je geen rijbak, dan is een aansluitende zandpaddock van 10 bij 20 (weer hoe groter hoe beter
) een aardig alternatief
Mooi als omheining van uitloopje is natuurlijk hout. Balken of eventueel planken met een stroomdraadje/lint erbij tegen het schuren en afknagen.
Wij gaan zelf een paddock maken bij onze schuilstal omdat de grond eromheen te zacht en nat is.
De eerste 2 meter vanuit de schuilstal moet verhard met klinkers/tegels of betonplaten, en dan opzij , langs de omheining naar het weidehek en de bak een meter of 4/5 breed zodat je altijd droog naar schuilstal of bak kan lopen, de paarden er droog kunnen staan en hun hooi niet in het zand kunnen vertrappen.
Na die 2 meter bestrating vanaf schuilstal en de verharding naar bak/hek (zo'n 70 m2) gaat het straks over in een zandpaddock (van 12 bij 15) met kunststof bodemroosters voor de stevigheid.
Het is de bedoeling dan als ze in de paddock staan, ze normaal gesproken ook uitloop kunnen hebben naar de bak, van ruim 20 bij 60, maar dat je de paarden er ook in op kunt sluiten als de bak te slecht wordt door de paarden, te nat is, of als je wilt rijden.
De omheining ben ik nog niet uit.
In elk geval stroomkoord of lint, eventueel met planken aan de buitenkant voor de zichtbaarheid en zodat het wat mooier lijkt.