wat een ellende, de ene stal te duur, de andere te ver weg,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wat een ellende, de ene stal te duur, de andere te ver weg,

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:03

echt zo frustrerend om een goede stal te vinden, ben ik de enige met t probleem?
ik weet het niet meer Ziek
ik zit echt in een dip nu.
ik wil gewoon lekker aan de slag en ook s'avonds kunnen rijden en met stalgenoten want alleen is ook maar alleen.
lekker samen rijden en tutten enzo.
pff Scheve mond

8nnemiek

Re: wat een ellende, de ene stal te duur, de andere te ver weg,

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:19

Sja daar moet je rekening mee houden als je een paard neemt Knipoog
Misschien een bijbaantje zoeken, of minder geld uitgeven aan andere dingen, zodat je voor de duurdere stal kan gaan..

Ik heb zelf mijn paard eerst op een pension gehad, erg duur en ook ver weg. Maar ik had een binnenbak nodig, dus ben ik gaan werken..
En nu zijn we verhuisd naar een uitloopstal, lekker dichtbij, heel goedkoop, maar geen binnenbak dus rijden is moeilijk deze winter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:04

dat is t probleem dus niet, ik ben simpelweg niet van plan 250 euro voor een fjord te betalen per maand

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:07

Er zijn vast wel meer dan 2 stallen in de buurt? Gewoon nog even verder zoeken en soms moet je je prioriteiten wat bijstellen. Dan maar geen binnenbak of stapmolen, bijvoorbeeld. Probeer het ook eens bij mensen aan huis, soms hebben die wel een stal over. Of bij een boer. Mogelijkheden genoeg vaak!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:09

Talietjuh schreef:
dat is t probleem dus niet, ik ben simpelweg niet van plan 250 euro voor een fjord te betalen per maand

Ruil 'm in voor een KWPN'er? Scheve mond

Een paard hebben is keuzes maken, een paard kost nou eenmaal veel geld. Overigens had ik voor een gezellige stal van vrienden kunnen gaan die dichterbij was en goedkoper, maar daar hebben ze niet genoeg weidegang voor alle paarden en op een andere stal kan ze wel gewoon elke dag naar buiten dus die heb ik gekozen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:13

Ik heb een prima stal, 24 uur weidegang en inloopstal, nog 6 andere paarden op stal en ik betaal het luttele bedrag van 70 euro per maand. Binnenbak is te huur op loopafstand.
Gewoon niet te veel eisen stellen aan de luxe maar zorgen dat je paard in de wei kan en indien mogelijk op stal. Er zullen bij jou toch ook wel boeren in de buurt zijn met een stukje grond over?
By the way: als het nodig is dat mijn Fjord 250 euro per maand kost dan mag hij dat kosten Lachen

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:41

Paarden kosten nu eenmaal geld !
idd niet teveel eisen.
Als je het beste wil voor je paard ben je ook wel bereid wat te betalen voor kwaliteit lijkt mij

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:46

ik denk dat het verstandig was geweest dat je eerst de omgeving bekeek qua stalling, en dan pas een fjord had gekocht... eigenlijk vind ik zelf dat als je geen 250 euro kwijt wil voor je fjord... dan had je geen fjord moeten kopen (klinkt hard, maar zo zie ik het)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:01

Daarbij vind ik het ook nog eens niet zo gek veel (als alles erbij zit).
Ik was vroeger 220 euro kwijt aan stalling, daar kwam 60 euro hooi bij, 20 euro voer.. Zit ik al aan 300 euro per maand..
Zelfs als je een paard aan huis hebt, en geen stallingkosten hoeft te betalen, dan nog ben je zo'n 150 euro kwijt per maand aan voer, stro, hooi, mestafvoer en dergelijke..

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:04

ik weet nietof je een rijbewijs hebt ,maar er zijn best leuke stallen in de buurt hoor!!!liggen allemaal beetje rond de 170 euro per maand of is dat ook te duur??

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:09

ik betaal 180 en daar zitten 2 binnenbakken, buitenbak wasplaats, weidegang, hooi, stro en de brokken bij. Super dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:21

als je 250 euro betaald voor een box waar je paard alleen maar 4 wanden te zien krijgt de gehele dag vind ik dat duur ja.
het ligt er gewoon aan wat je voor het geld krijgt.
ik stel wel degelijk hoge eisen aan een stal.
waar ik nu sta ben ik zeer tevreden hoor, maar ja doe ook alles zelf, dan hou je de controle er wel over.

ps: nee echt goed idee hoor mijn fjord ruilen voor een kwpner of hoe je t schrijft.daar heb ik wat aan
Haha! Haha! Haha!

propaganda : ik betaal 180 en daar zitten 2 binnenbakken, buitenbak wasplaats, weidegang, hooi, stro en de brokken bij. Super dus!

o t kan dus toch!

een beetje paardenkenner weet dat het wel degelijk mogelijk is.
duur hoeft niet perse goed te zijn

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:30

MysticTinker schreef:
Ik was vroeger 220 euro kwijt aan stalling, daar kwam 60 euro hooi bij, 20 euro voer.. Zit ik al aan 300 euro per maand..
Zelfs als je een paard aan huis hebt, en geen stallingkosten hoeft te betalen, dan nog ben je zo'n 150 euro kwijt per maand aan voer, stro, hooi, mestafvoer en dergelijke..

ik ben echt geen 150 euro per maand kwijt aan voer, stro e.d.

dat is natuurlijk ook afhankelijk of je hooi van eigen land hebt. of je paarden veel binnen staat, of voornamelijk buiten. of je de mest bij een boer op t land kwijt kan enz enz...

hier in de buurt heb je prima pensionstallingen voor 150 euro. maar dan heb je geen binnenbak.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:33

Hier helemaal het zelfde, ik sta privé, bij mijn buren.
En ik mag alleen op superdroog gras rijden. (en wanneer regent het eens twee week niet in België?)

Dus ik ben opzoek naar een stal, die ik te paard kan bereiken, zonder haar in het zweet te werken.

De ene stal, is van een raar mannetje die niet helemaal goed meer is. Althans, wordt hier verteld.
De andere is puur voor het geld, en wil me daar (vast) niet;Volgens mijn vader.
En de andere is met allemaal snobs, en mensen die alleen om hun prestatie geven, in plaats van hun paard.

Boos! Moeilijk hé!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:44

loulou schreef:
MysticTinker schreef:

ik ben echt geen 150 euro per maand kwijt aan voer, stro e.d.

dat is natuurlijk ook afhankelijk of je hooi van eigen land hebt. of je paarden veel binnen staat, of voornamelijk buiten. of je de mest bij een boer op t land kwijt kan enz enz...

Dat is zo ja.
Ik heb het eens uitgerekend voor mn eigen paard.
Ik zou dan 75 euro kwijt zijn aan hooi per maand,
30 euro aan stro,
10 euro aan brok,
10 euro aan mestafvoer.
Dat is al 125 euro.
En dan hadden we nog 25 euro berekend voor het onderhoud wat je zelf hebt aan de wei/stal enzo.
Voor een ander paard kan dat weer helemaal anders zijn natuurlijk. Ik ken paarden die 4 kilo brok krijgen per dag, dan ben je dus zo'n 50 euro aan brok kwijt per maand.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:49

het is gewoon regiogebonden en wat je zelf wil.
250 euro is veel geld, maar er is vast meer in de omgeving lijkt mij?

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:52

ik vind 250,- niet zoveel hoor, als alles daarbij zit. Ik betaalde op mijn vorige stal 375,-. Waar ik nu sta hebben we alleen een (hele goeie) buitenbak, stapmolen, paddocks, en land, en betaal ik 255.- (en van de herfst hebben we de actiefstal!!). Daarbij zit alles in, ook het mesten en voer enzo.

Een paard is nou eenmaal duur...en ik heb ook geen zin om zelf te gaan mesten enzo.

yvon123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:05

ik ben ook geen 150 euro kwijt aan alles.
ik heb dan geen stal,maar een wei en een shutstalletje.
en ben nu ongeveer 30 euro kwijt in de maand aan voer.
en zomers krijgen ze niks,want dan eten ze gewoon gras!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:42

ik vind het echt onzin om te zeggen dan had je maar geen paard moeten kopen, ik leef voor mijn pony, alles draait erom en ook het geld ja, ik heb er mijn jeugd voor gespaart en de kosten zijn geen probleem voor mij.
ik hou eerlijk gezegd niet van pensionstallen.
momenteel ben ik ook veel geld kwijt hoor.
ik heb wat ik wil maar ruil er ook veel voor in.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:47

Propaganda schreef:
ik betaal 180 en daar zitten 2 binnenbakken, buitenbak wasplaats, weidegang, hooi, stro en de brokken bij. Super dus!

Dat is een koopje Ja ! Ik weet niet waar je woont, maar hier in Zuid Holland (Delft e.o.) ben je aanzienlijk meer kwijt. Zeker als je een stal wilt met binnenbak. Dan kom 375 toch eerst.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:59

Is er in de buurt dan echt geen andere stal te vinden?
Gewoon bij iemand thuis ofso? Ik vind 250 euro best wel veel, maar het hangt idd van de regio af waar je woont
Ik ken iemand die heeft thuis dan stallen, met een hele goede bak (altijd rijbaar), paarden worden gemest, 4x per dag gevoerd, buitengezet, ´s zomers altijd weidegang en daar betaal je 165 euro en dat is in Utrecht (wat ook een dure regio is) Gewoon goed zoeken, er zal vast wel wat anders zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:08

dankjullie wel hoor!
het komt vast wel goed Knipoog

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:22

Ik heb betaald van 215 (manege, met binnenbak en superslecht gemest) tot 285 (andere manege, met binnenbak en goed verzorgd) en ook nog een tijdje 200 (werd later 220) op een privestal. Hoefde je eerst niet zelf te mesten, later wel.

Nu ben ik paardloos en ik moet eerlijk zeggen dat doordat mijn ervaring is dat je nergens een echt goede stal kan vinden (en dan heb ik het nog niet eens over de kosten, die zijn voor mij inmiddels al geen eens een issue meer), het mij belet om weer een paard te kopen.

Ik wil stro (geen vlas), dat er gemest wordt voor me, en goed ook. Dat er drie keer per dag ruwvoer (hooi, geen kuil) wordt gevoerd, voordat ze brok krijgen. Ik wil dat er een goede sportbrok gevoerd wordt. Ik wil weidegang het hele jaar rond en dat ze binnen en buiten gezet wordt en dat er nagedacht wordt over de wei, over de afrastering, over het wormvrij houden van de wei. Dat ze met onweer binnen wordt gehaald en dat als de grond bevroren is, ze binnenblijft. Dan wil ik een bak met een goede stofvrije bodem, waar niet of altijd hindernissen in staan, of waar altijd les is. Ik heb zo wie zo liever niet iets waar kinderen lopen en ook geen loslopende honden trouwens. Verder wil ik ruime boxen, waar ze ook sociaal contact met andere paarden hebben en een wasplaats met warm water. O en ik wil mijn eigen instructie kunnen meenemen en buitenrijmogelijkheden hebben (en dan heb ik het echt over buitenrijmogelijkheden, niet over geasfalteerde wegen). En dan hoef ik nog niet eens een binnenbak en een stapmolen. En dat dan ook nog eens in mijn ongeving? Forget it.

Lang verhaal geworden, maar ik ben er ook ZO gefrustreerd over geraakt met de jaren!

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:26

Ilzas schreef:
Ik heb betaald van 215 (manege, met binnenbak en superslecht gemest) tot 285 (andere manege, met binnenbak en goed verzorgd) en ook nog een tijdje 200 (werd later 220) op een privestal. Hoefde je eerst niet zelf te mesten, later wel.

Nu ben ik paardloos en ik moet eerlijk zeggen dat doordat mijn ervaring is dat je nergens een echt goede stal kan vinden (en dan heb ik het nog niet eens over de kosten, die zijn voor mij inmiddels al geen eens een issue meer), het mij belet om weer een paard te kopen.

Ik wil stro (geen vlas), dat er gemest wordt voor me, en goed ook. Dat er drie keer per dag ruwvoer (hooi, geen kuil) wordt gevoerd, voordat ze brok krijgen. Ik wil dat er een goede sportbrok gevoerd wordt. Ik wil weidegang het hele jaar rond en dat ze binnen en buiten gezet wordt en dat er nagedacht wordt over de wei, over de afrastering, over het wormvrij houden van de wei. Dat ze met onweer binnen wordt gehaald en dat als de grond bevroren is, ze binnenblijft. Dan wil ik een bak met een goede stofvrije bodem, waar niet of altijd hindernissen in staan, of waar altijd les is. Ik heb zo wie zo liever niet iets waar kinderen lopen en ook geen loslopende honden trouwens. Verder wil ik ruime boxen, waar ze ook sociaal contact met andere paarden hebben en een wasplaats met warm water. O en ik wil mijn eigen instructie kunnen meenemen en buitenrijmogelijkheden hebben (en dan heb ik het echt over buitenrijmogelijkheden, niet over geasfalteerde wegen). En dan hoef ik nog niet eens een binnenbak en een stapmolen. En dat dan ook nog eens in mijn ongeving? Forget it.

Lang verhaal geworden, maar ik ben er ook ZO gefrustreerd over geraakt met de jaren!

Anders niets? Bovenstaande is imo wel mogelijk, maar dan hangt er wel een aardig prijskaartje aan, dat lijkt me ook niet zo gek eerlijk gezegd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:06

Ilzas schreef:

Stro: check
Word gemest: check
De hele dag door ruwvoer, 2x per dag brok: check
Goede sportbrok:check
Weidegang het hele jaar door, binnen en buiten halen:check
Goed weides en alles wat daarbij komt kijken: check
Onweer binnen, vriezen binnen: check
Goede bak, altijd te rijden, nooit les: check
Ruime boxen met sociaal contact: check
Wasplaat warmwater: ontbreekt, wel koud water binnen
Eigen instructrice: check
Buitenrij mogelijkheden: redelijk, maar n half uurtje met de trailer en je hebt n check
Stapmolen: check
Longeerring: check
Alles voor 225 in de maand

Woon je toevallig in de buurt? Midden Utrecht?

En als mijn fjord me 250 in de maand zou kosten dan mag ik in m'n handjes knijpen, kep t laatst uitgerekend en ze kost me gemiddeld zo'n 315 in de maand. Alles meegerekend, inc extra potjes ed.