paard gewond door toedoen van pensionhouder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

baboom

paard gewond door toedoen van pensionhouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 17:54

Vandaag is mijn paard door de draad gegaan omdat hij nog alleen op de weide stond.Stalhouder had hem gewoon laten staan terwijl er voor betaald word dat paarden worden binnengezet.Nu is zijn hele hoef beschadigd en heeft hij ook een heel dik been.Omdat er al een conflict op stal is ga ik er gelukkig ook weg.Maar kan ik de pensionhouder hierover toch aanspreken of aansprakelijk stellen want ik vind dit niet normaal.Ook heeft hij een drachtige merrie flink onder haar buik geschopt,dat heb ik zelf gezien.Ook is er door meerdere mensen gezien dat hij af en toe de riek gebruikt om paarden op hun nummer te zetten.
Ik zit nu met een dik been,waarvan ik niet weet of het morgen al een stuk beter gaat of dat toch de da moet komen.Als de da moet komen dan vind ik wel dat hij de kosten tegemoet mag zien.Wat denken jullie hiervan,is dit redelijk of niet

Lolleke

Re: paard gewond door toedoen van pensionhouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:57

als de da moet komen zou ik het op hem aansprakelijk stellen.
Ik ben niet thuis in het rechten verhaal.
Maar als het contractelijk afgesproken is dat hij jouw paard binnen zet en als er ongelukken komen omdat hij deze afspraak niet nakomt lijkt het mij dat je hem daar op kunt aanspreken.
Afspraak is immers afspraak niet?

En gelukkig dat je er weg gaat dan!
Hopelijk valt het allemaal mee met het been.

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:57

jeetjee! dat is ook niet normaal.
gelukkig ga je er weg zeg, ik vind dat je de pensionhouder hier zeker wel over aan kunt spreken! niet echt fraai hoe hij op deze manier met paarden omgaat. of hij ook kosten zou moeten betalen weet ik niet, of je zoiets mag vragen eigenlijk ... (ivm de wet ofso dan he )

baboom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 18:01

er is op deze stal geen enkel constact met niemand.Bij iemand anders heeft hij te kennen gegeven dat ze weg moet binnen 1 week.Is ook lekker om zo iemand met haar paard op straat te zetten.Maar er is verder niets geregeld op deze stal,niet wat er verzekerd is of wie aansprakelijk is.Maar als je toch een grote pensionstal hebt dan moet je als eigenaar van deze stal toch je maatregelen hebben

baboom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 18:05

moet natuurlijk contract zijn,sorry voor de fout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:06

Maar hoe kun jij bewijzen dat hij je paard niet van plan was binnen te zetten?
Ik denk dat dat moeilijk wordt om te bewijzen

Goed dat je daar weg gaat Lachen

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:08

wegwezen daar (maar lees dat je dat al geregeld hebt) en gelijk je rechtsbijstandverzekering erop zetten (hoop dat je die hebt tenminste). verder: laat een d.arts naar dat been kijken. die kan dan gelijk een verslag maken van welke verwondingen hij heeft moeten behandelen.

wens je verder veel sterkte, zijn altijd lastige dingen dit (weet ik helaas uit ervaring).

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:10

Ik denk ook dat je pech heb..... en zeldf die D.A kosten moet gaan betalen.....
sterkte met je paard.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:13

ik bedoelde dus dat je het er niet bij moet laten zitten! dus pensionhouder schriftelijk (aangetekend?) aansprakelijk stellen voor schade en daaruit voortvloeiende kosten, etc. etc.

een jurist kan je daarbij helpen.
sterkte!

baboom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 18:14

runningkawa schreef:
Maar hoe kun jij bewijzen dat hij je paard niet van plan was binnen te zetten?
Ik denk dat dat moeilijk wordt om te bewijzen

Goed dat je daar weg gaat Lachen

de paarden worden altijd ddor hem buiten en binnen gezet,maar door een ruzie tussen hem en mij doet hij dit soort dingen.Alle paarden had hij al binnengehaald behalve die van mij.
Terwijl hij het normaal gesproken wel altijd doet.Tuurlijk hij kan altijd zeggen dat hij mijn paard later binnen wilde zetten,maar dat klopt toch niet.
45 paarden zijn er binnengehaald en 1 blijft er staan.
Trouwens dit foefje doet hij wel vaker met andere paarden,dan zegt hij tegen de eigenaars dat dat paard niet naar binnen wilde

baboom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 18:14

ik ga morgen inderdaad stappen ondernemen tegen deze man,maar ben wel heel erg voorzichtig want ik moet er nog een week staan Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:15

Maar hoe bewijs jij dat hij niet nog bezig was met binnen zetten?

begrijp me niet verkeerd, ik geloof jou wel.
Maar hoe ga je dat bewijzen?
dat is denk ik wel nodig wil je er een zaak van maken

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:19

Kun je niet eerder weg?
Ik zou daar niet langer blijven staan, ookal kost dat mij een week stalling....
Als je geen contract heb, zou ik gelijk weggaan en dus niet voor die week betalen.... Wat runningkawa zegt, daar denk ik ook aan.

baboom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 18:20

ja ik snap je wel ,maar ben best gefrustreerd.Als je iemand niet mag dan moet je dat niet op de paarden uitkuren.Daar ben ik zo boos over.Ik heb hierover al een aanvaring gehad met hem omdat ik het geen stijl vind om een hoogdrachtige merrie onder haar buik te schoppen etc.
Maar je snapt natuurlijk wel dat ik mijn hart vasthoud de komende week bang dat er wat gebeurd.
Op mijn nieuwe stalling is pas volgende week plaats

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:23

zodra er plek is: wegwezen. hij houdt zich niet aan zijn deel vh contract, dan hoef jij dat ook niet meer te doen.

succes! en het is uberhaupt debiel om een paard (drachtig of niet) waar dan ook te schoppen. als ik ooit merk dat iemand dat met mijn paard doet, dan is diegene nog niet jarig... Boos!

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:23

Nou gezellige situatie daar zeg! Boos! Maar ik denk dat het idd heel moeilijk is om de feiten te bewijzen, mocht het echt de moeite waard zijn (vanaf een 500,-)dan zou ik het wel proberen(alleen al om te voorkomen dat dit weer gebeurt). Maar het zal moeilijk worden als e.e.a. niet in het contract is vastgesteld, of je verzekerd bent voor rechtsbijstand.
Ook oppassen want tot je daar weggaat zal je toch nog met hem door 1 deur moeten kunnen! Wel vervelend, heb zoiets ook wel eens gehad en zat er maar heel de tijd over in of alles wel goed ging. Zo snel mogelijk weggaan dus!Succes!

Sorry, zie net dat je volgende week wegkan, is er niemand die de boel een beetje voor je in de gaten kan houden?

baboom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 18:45

ik probeer het zelf wel een beetje in de agten te houden en met mij gelukkig ook nog andere mensen.Het word een zware week,ik hou jullie op de hoogte.Moet helaas nu gaan werken

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:03

Ga mee met RK. Goede beslissing van je daar weg te gaan, maar qua recht is het moeilijk ben ik bang. suc6

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 08:19

Kun je niet een weekje ergens anders staan?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 08:26

Hallo,

Ik denk dat je daar dan wel een rechtzaak voor moet beginnen en hem moet aanklagen. Als ik het zo hoor wat hij doet, denk ik ook niet dat hij hier voor gaat betalen. Je zou het er even met de DA over kunnen hebben mocht het zover komen. Waarschijnlijk hebben hun wel eens zo'n gelijk geval gehad en weten misschien te vertellen wat de mogelijkheden voor jou zijn. Verder wens ik je succes met je paard.

Groetjes