Opzegtermijn bij je stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PienZ

Opzegtermijn bij je stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 20:58

Vraagje hebben jullie een opzegtermijn op je stal en zoja hoelang is deze. De reden dat ik dit vraag is omdat ik gister te horen kreeg dat er bij ons een opzegtermijn van 2 maanden is Boos! en ik dit wel erg lang vind alleen is dit echter nooit tegen mij verteld staat het niet in het stalregelement en heb ik geen contract getekend.

Sita_

Re: Opzegtermijn bij je stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:59

Bij ons is de opzegtermijn ook 2 maanden.
Wij zijn hier wel over geinformeerd en hebben dit ook op papier staan. Dus wat dat betreft is het bij ons op stal algemeen bekend. Het staat ook overal beschreven.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 21:03

Bij ons dus niet het is ons niet verteld dat we op stal kwamen in het stalregelement staat het niet en ik heb geen contract niets ondertekend. Ik vind 2 maanden gewoon te gek.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:04

wij hebben geen opzeg termijn

maar het is wel zo netjes om van te voren aan te geven dat je weg gaat/wilt
ik heb in febr gezegd dat ik waarschijnlijk in mei naar een andere stal ga,zodra er plaats is
en dat is op mijn stal; geen probleem

ik ken wel stallen dat wanneer je opzegt je gelijk kan vertrekken,het ligt dus ook aan de stalhouder

maar als er niks op papier staat gezegd is/staat kan je weg wanneer jij dat wilt

bij mij op stal vertrekken de mensen ook wel ineens,er is er 1 die komt en gaat al is het midden in de maand
de stalhoudster maakt daar geen probleem van.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:06

als er geen contract is, en je hebt niks getekend, dan heb je dus GEEN opzegtermijn!

opzegtermijn geldt trouwens ook alleen als alles goed verloopt; heb persoonlijk meegemaakt dat mijn paard erg slecht verzorgd werd (deel vh contract vd stalhouder), dus heb me daarom ook niet aan mijn opzegtermijn gehouden (mijn deel vh contract).
als 1 partij contractbreuk pleegt, hoeft de ander zich ook niet meer aan 't contract te houden namelijk.
Laatst bijgewerkt door dierfysio op 17-02-07 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 21:07

Ik ga ook netjes 1ste van de maand weg en zeg netjes een maand van te voren op maar ik vind 2 maanden opzegtermijn gewoon echt lang helemaal als het niet verteld is

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:07

Bij ons maken ze er ook geen probleem van hoor als je in ene weggaat.. Maar ze hebben het liever dat je het dus een maand of 2 van te voren zegt. Daarom staat het ook beschreven. Aangezien je toch wel langer weet dat je weg gaat/wilt.

Denk dat het inderdaad per stalhouden verschilt.. Lachen

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:07

Bij ons is het ook 2 maanden..

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 21:11

Maar als ik het zo lees is het bij jullie allemaal netjes gemeld bij mij dus niet ik kreeg dit gister van een stalgenootje te horen. De nieuwe stal waar ik heen wil is het wel gemeld dat er geen opzegtermijn is maar dat het wel netjes is de 1ste van d maand te melden dat je aan het einde weggaat dus dat snap ik wel.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:11

Bij ons is er 1 maand opzegtermijn en dat staat ook in de overeenkomst die je moet tekenen als je op stal komt.
2 maanden vind ik ook wel erg lang, zeker als je niks getekend hebt en als er van tevoren niets over afgesproken is. Ik zou gewoon 1 maand aanhouden, dan heb je toch je goede wil getoond en de staleigenaar kan je sowiezo niks maken, dan had hij het duidelijk moeten vertellen toen je daar kwam.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 21:13

Ja ik wil zeg maar 1 april dan weg dan ben ik toch ruim op tijd of niet?

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:14

Dat lijkt mij wel ja Knipoog .

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 06:39

IK heb de laatste tijd nogal op verschillende stallen gestaan en bij de meeste is het een maand, wat ik redelijk vind.
Sta nu weer op dezelfde stal als Mirgino en daar word nooit over opzegtermijnen gepraat eigenlijk. Wel vind ik het netjes om bij hun ook ongeveer een maand tot twee weken van te voren te melden dat ik weg zou gaan, wat ik overigens voorlopig niet van plan ben Tong uitsteken

2 maanden vind ik erg lang. Er kan zoveel gebeuren in twee maanden. En als er inderdaad niets op papier staat vind ik het absurt zelfs. Verward
Er is geen enkele stal die twee maanden een lege box voor je gat bewaren volgens mij, of ze moeten nu al weten dat er over twee manden een paar mensen weg gaan.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 07:50

Als je geen contract hebt getekend waar dit in staat kunnen ze je niks maken.
Bij mij was een maand opzegtermijn waar ik stond, maar aangezien ik geen waterbak had al een jaar lang zijn hun ook in gebreke gebleven. Nou ja ga niet het hele verhaal hier plaatsen is erg lang, maar uiteindelijk toen ik weg wilde gaan hadden ze m'n zadel uit m'n kast gejat omdat ik volgens hun niet op tijd had opgezegd en dus nog een maand moest betalen......
Ik vind het belachelijk zo'n opzegtermijn. Ik heb er nooit mee gewerkt, en vind het onzin dat je je eigen paard niet zomaar ergens anders neer kan zetten als je bijv. problemen hebt, dan moet je je nog een maand gaan ergeren. Bovendien kun je ook scheve gezichten krijgen als de hele stal het weet etc...
Kan het wel begrijpen, maar vind ook dat ze er makkelijk van af moeten kunnen wijken

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 08:44

Op mijn oude pensionstal was het ook geen probleem als je weg wil kon je gaan wanneer je wilde. Pensionhouder rekende dan uit wat je nog moest betalen en dan kon je gewoon gaan. Ik heb nu zelf een kleine pensionstal en ik maak hier ook geen probleem van als iemand in eens weg wil. Natuurlijk is het wel prettig als je het van te voor weet, maar als je ruzie op stal hebt en die persoon wil graag weg wordt de sfeer er op stal ook niet prettiger op als die nog een maand of 2 moet blijven.

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 09:02

Bij de meeste stallen is de opzegtermijn 1 maand. Moet zeggen dat ik 2 maanden wel
erg lang vind. Het blijft natuurlijk wel netjes om van te voren te melden dat je naar
een andere stal wil verhuizen. Uitzonderingen daar gelaten. Als een staleigenaar zijn afspraken
niet nakomt en het ten koste van je paard gaat. Tja dan zou ik ook eerder weg gaan.
Wij hebben geen contract op stal maar er geld in principe wel een opzeg termijn.
Maar als het is goed overleg plaatsvind dan is er geen probleem om eerder te vertrekken.

FotoYvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:23

Lijkt mij toch ook als jouw niks verteld is en als jij niks ondertekend hebt, ze jouw niet aan de opzegtermijn van 2 maanden kunen houden...

Bij ons is het een ongeschreven regel. Onze stalhouder zet ons niet zomaar op straat en wij gaan ook niet van de 1 op de andere dag naar een andere stal. Gewoon in overleg.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:27

Bij ons is het 1 maand, maar dat staat gewoon in het stalregelement en is voor iedereen te lezen.

edit; foutje

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:42

Hier is het een maand, en wordt er opgezegd doormiddel van een brief of gewoon mondeling.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 13:40

Ik vind een maand ook niet meer dan normaal 1ste van maand opzeggen maand erop weg

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:42

Bij ons is het ook een maand.1 januari opzeggen kan je 1 februari weg.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:56

Nog nooit van gehoord, maar lijkt me idd wel handig om van te voren te zeggen dat je weggaat.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:10

Dniesjj117 schreef:
Nog nooit van gehoord, maar lijkt me idd wel handig om van te voren te zeggen dat je weggaat.

dat ligt er maar net aan HOE je weggaat. als je geboycot wordt op het moment dat je opzegt, kan ik me voorstellen dat je een andere keus maakt... natuurlijk is het samen regelen wel het netst, maar daar moeten dan wel de omstandigheden naar zijn!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:12

Bij ons is dat 1 maand.
Dat staat ook in het contract dat wij ondertekend hebben.

Bij mijn vorige stal hadden ze daar niks over gezegd. Dat kwam pas toen ik kenbaar maaktte, weg te willen.
Toen heb ik me er niet aan gehouden, aangezien ze ronduit paardonvriendelijk waren tegen Silence.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:15

Bij ons geld--> liever vandaag nog dan morgen. Haha, ik heb geen idee, een maandje misschien, maar 2 waarom een lege stal is zo weer gevuld hoor. Wij hebben helemaal geen stalregels, zou absoluut geen kwaad kunnen bij ons.