pension, wat vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

pension, wat vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 12:25

Vanaf mei willen we een stuk of 2 pensionpaarden op ons terrein halen en ik heb er eigenlijk al 2 gevonden die dit zouden willen. Omdat we in het verleden al vaker pensiondieren hebben gehad maar die hadden andere rechten dan deze, leek het mij verstandig om even te bekijken wat een reeele prijs is om te vragen.
We hebben 2 weides van in totaal ruim 2 hectare, automatische drinkbakken en houtwallen om bij slecht weer onder te staan.
Er is een 20 X 60 bak met hindernismateriaal aanwzig waar het hele jaar door op gereden kan worden. poetsplaats en water om af te spuiten is ook aanwezig. Ook een zadelkamer is aanwezig.
we wonen direct aan een groot natuurgebied met bossen en er zijn 2 rijverenigingen in de buurt waarvan 1 op loopafstand. De verzorging is voor ons, ook in vakanties nemen we de verzorging zonodig over.

Voer en hooi geven doen we uiteraard ook, eventueel kan dit erbij in de kostprijs,maar omdat we zelf gewoon inkopen bij een winkel zijn de kosten net zoals overal hetzelfde als dat men het zelf inkoopt, dus hangt maar net af wat mensen voor merk willen voeren en hoeveel qua kosten.

wat zou een reeel bedrag zijn voor 2 recreatieruiters met allebei een Haflinger? Ik zat zelf te denken aan rond de 80 euro per maand op basis van alleen de weide en gebruik van de bak etc, dus zonder voer. Zou dit een beetje realistisch zijn voor een stal in het oosten?

NehnaDagmar

Re: pension, wat vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:35

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe de prijzen liggen in het Oosten, maar mijn pony staat op precies zo'n zelfde plek in het Noorden en daar betaal ik 50 euro zonder voer. Maar 80 euro vind ik opzich ook wel reeel Ja

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:41

150

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:44

Ik vind 80 euro per maand voor alleen een wei en gebruik maken van een bak behoorlijk aan de prijs. Er zit dus geen stal, voer, stro of wat dan ook verder bij? 80 euro zou ik een goede prijs vinden indien het inclusief hooi zou zijn. Haflingers zijn sobere dieren dus dat zal je de kop niet kosten.

Voor alleen de wei en gebruik van bak zou ik niet meer dan 60 euro vragen. Je geef al aan dat het recreatieruiters zijn dus die zullen niet veel gebruik maken van je faciliteiten als wasplaats en bak.
Laatst bijgewerkt door Remy op 14-02-07 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 13:48

60 euro vind jij meer reeel?
probleem met voer is dat het best duur is. aan hooi alleen zijn we per dier al ruim 20 euro per maad kwijt en aan brokken ook rond de 1 tot 1.5 zak.
dus dan is het voor ons niet echt realistisch om voor pak hem beet 3 tientjes alles beschikbaar te stellen en elke dag werk eraan te hebben.
vandaar eerst een kale prijs waar eventueel brokken nog bovenop komen omdat iedereen anders voert.

meer mensen met tips of ideeen zodat ik een goed beeld kan schetsen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:49

ohw dus geen stal!
nee dan is 60 wel reeel ja
laat ze de biks zelf kopen .

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 14:16

hihi nee geen stal nee, die zitten al vol met mijn eigen paarden.
prbleem is dat ze wel gebruik mogen maken van de facilteiten, dus alleen een paar tientjes zoals bij de opfok in een weide is mij te weinig. maar het is ook geen volledige pensionstalling, dus pak hem beet 100 euro is weer veel teveel.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:29

Ik vind 80 euro inclusief ruwvoer een hele reële prijs als je al het werk er ook van hebt.
Wij hebben nu goedkopere weidegang, maar dat kan niet uit als je kijkt wat voor investeringen wij hebben gedaan en nog moeten doen om er voor te zorgen dat de paarden buiten kunnen blijven lopen. Dus dan is voor ons ook de overweging of wij op deze voet en met dit financiële plaatje wel zo door willen gaan.

Voor zomerse weidegang is de prijs misschien aan de hoge kant, omdat je voor alleen zomers weidegang weinig kosten hoeft te maken. Je hebt immers veel minder werk van de paarden omdat ze zichzelf voeren met gras, je land wordt niet zo stuk gelopen dat het weer hersteld moet worden en je hebt geen schuilstal of verhardingen nodig.

Nu ik zelf alle kosten en het werk goed ervaren heb, snap ik heel goed dat er een aardig plaatje zit aan stalling en weidegang het hele jaar door... wel natuurlijk afhankelijk van de regio.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:33

de voorzijde van de weide is al verhard Ja dus ze kunnen ten alle tijde droog staan. Lachen ( weide blijft trouwens eigenlijk altijd wel goed)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:35

zonder voer vind ik 60 euro een nette prijs Ja

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:41

ik vind 60-80 euro ook een nette prijs.
Mischien kun je in de zomermaanden de prijs 60 euro per maand doen voor weidegang gebruik faciliteiten en inclu hooi want ik neem aan dat er dan voldoende gras op de wei staat dus eten ze ook minder hooi
En in de wintermaand 80 euro per maand voor weidegang gebruik faciliteiten en inclu hooi .

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:42

ok Lachen 60 euro zal het dan waarschijnlijk worden denk ik Ja
Ik hoor het nu al van verschillende mensen dus dat is wel te doen Lachen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:51

Hey Cynt Doei!

Waar je misschien ook aan moet denken (als je dat nog niet gedaan had) is dat je ook wel jaarlijkse kosten hebt aan het onderhoud van de weides. Opnieuw inzaaien, laten ploegen...ze "slijten" immers wel harder als je er meer paarden op zet.

_xLarax_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:53

Ik vind 60-70 wel een nette prijs Haha!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:55

Ik zou idd 60 euro ervoor vragen, wat een mooie prijs zou zijn! succes ermee Lachen