Er zijn hier al een aantal topics over geweest en als je op internet leest, blijkt de beste tijd om je grasland door te zaaien, ongeveer nu te zijn (februari/maart) Maar...... ons grasland is eigenlijk meer drek/modder dan land en ik vraag me af of je in deze nattigheid wel door kunt zaaien. Rotten die zaadjes dan niet helemaal weg? Kan ik niet beter wachten tot het land wat droger is?
Ik heb in het verleden ook mijn land opnieuw bezaait en dat was rond maart/april, eerder was het ook een drek. Binnen een week had ik weer een mooi groen landje.
Heb net met de leverancier overlegd, die adviseert inderdaad ook nog even te wachten, tot na half maart (al was het vandaag zo'n mooie dag, dat het jonge gras vast de grond uit was geschoten......)
Ik ga mee in de reacties hierboven. Wacht nog even dan kun je lekker doorzaaien of opnieuw inzaaien de temperatuur is dan ook wat hoger de grond ietsje droger en je hebt anders door de nattigheid ook trekkersporen
Aangezien het nu nog goed kan zijn dat het ineens een week weer koud gaat worden, en het ook nog eens erg nat is buiten, zou ik ook wachten tot half maart. En kies dan een dag waarop het regent, maar de dagen erna mooi weer is. Dan schiet het gras omhoog!
Het land is nu weer redelijk aan het opdrogen en er komt mooi weer aan, zou het nu wel een goed moment zijn om te zaaien? Heb vanmiddag alvast zaad gekocht. Anders duurt het zo lang eer er weer gras op de stukken kale grond staat, of maakt dat niet uit..
yes, yes,yes, ik zag vandaag eindelijk allemaal kleine groene grassprietjes in het doorggezaaide stuk. Ben erg blij want ik was al een beetje bang dat iedereen die mij voor gek verklaarde toen ik 12 maart al ging zaaien toch gelijk gingen krijgen.
Haha,dat is mooi.. heb vanmiddag ook met mn neus erbovenop gezeten. Heb een gedeelte van mn land tot zwarte modder laten vertrappen, ik heel stoer "komt wel weer goed hoor". Maar inderdaad zag allemaal kleine groene sprietjes er bovenuit komen dus het groeit weer, voor de zekerheid wel nog wat graszaad erbij gegooid zodat het niet bij een paar sprietjes blijft..
kan iemand mij vertellen hoe duur doorzaaien is, voor een halve hectare? hoeveel kilo graszaad gaat er dan op? En is het een probleem dat er net oude stalmest overheen is gekomen, of kan ik dan beter nog een jaartje wachten?