Dus zit ze met gigantische plukken uit de oren, allemaal snorharen en flinke sokken. En voor een paard wat straks vaak mee op wedstrijd moet vind ik dat niet zo geweldig eigenlijk.
Ze is wel geschoren, maar tot het hoofd, de sokken heb ik er snel afgeschoren met een volle verdoving en praam erop.. Hoofd kon ik absoluut niet bijkomen. Af en toe heb ik zelfs moeite haar neusriem om te krijgen omdat ze zó gevoelig reageert op haar snorharen.
Snel de sokken knippen als je net doet of je de hoeven uitkrabt werkt niet, dan zit ze aan het plafond. Het derde oor kan overigens wel gewoon rustig weggeknipt worden. Voorpluk met een hoop geduld. Ik heb het overigens nooit geforceerd, wilde ze het niet stopte ik gelijk.
Het gaat hier wel om een heel gevoelig paard wat waarschijnlijk voor ons niet goed behandeld is.
Nou is de vraag, wat zouden jullie hiermee doen? En weet iemand of ik hierop afgerekend wordt met dressuurwedstrijden qua verzorging? ( Heb de puntjes hard nodig, het is een absoluut geen dressuurpaard
)
Juist ja.
.
) maar dat werkt niet bij alle paarden
)