wendyashley schreef:Ik vind 800gram wel een beetje overdreven voor een paard die op stal staat, ik heb er op dit moment 3 op het weiland staan(lekker in sneeuw) met 300grams regendekens op. Zelfs mijn oudje van 28jaar heeft het niet koud. Als ze het koud hebben zie je dat zo, staartje tegen de kont, en soms staan ze dan ook te rillen. Ik vraag me af hoe jij dat doet als je gaat borstellen en rijden, volgens mij is dat het zelfde als jij in je nakie op de bank gaat zitten met de verwarming uit. Het is niet rot bedoeld hoor, maar vergelijk het eens met je zelf.
(Bijna) helemaal mee eens! Een paard is een dier en geen mens die het meteen koud krijgt zodra het weer wat minder wordt!
Overigens is het ook helemaal niet erg als ze eens staan te rillen, zolang ze dit maar geen uren achter elkaar doen. En hetzelfde geldt voor het drukken van de staart tegen de kont: is bedoeld om de 'tere' delen daar warm te houden en te beschermen (daarom snap ik mensen die staarten opscheren ook niet, maar dat terzijde); kan dus net zo goed preventief zijn: het paard heeft het nog niet koud.