jullie tips voor het aanleggen van bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

jullie tips voor het aanleggen van bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 15:19

natuurlijk moet je hier met een ervaren iemand over praten, maar het is nog niet zover en wat ik dus vooral wil weten is:
hoe zit het met jullie drainage en zand.
Want niet al het soort zand is geschikt natuurlijk. en hoeveel zou dat ongeveer gaan kosten? wil vast gaan sparen natuurlijk Bloos
gewoon wat dingen, tips en weetjes over de bak. Dan heb ik die vast in mijn achteraf als ik er serieus van het voorjaar mee wil beginnen. Knipoog

BE_GENTLE

Re: jullie tips voor het aanleggen van bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:12

Onze manege had een miskoop aangeschaft kwa drainage rijbak deze was met v inhammen in de plintjes op de bodum van de rijbak maar met 1 keer er in rijden waren de v inhammen vol met zand als gevolg dat het water niet meer weg loopt dus niet echt makkelijk..
Je zou dan elke dag die vtjes moeten loshouden van zand geen leuk werk voor elke dag.. bij ons ligt er geel zand in weet niet hoe dit heet maar erg fijn zand niet zwaar en erg snel droog..

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 19:05

oke bedankt, Knipoog

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:39

Wij hebben woudzand, daar zakt het water sneller in weg. Ik zou hem zoveel mogelijk langs de sloot of bosjes maken, blijft ie droger. Die van ons ligt met 1 lange zijde aan de bosjes en met 1 korte aan de sloot en dat is altijd droog. Hij is niet gedraineerd, en daardoor is het andere deel van de bak wel de hele winter zo'n beetje nat (we wonen ook op klei).

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 09:53

ik woon ook op kleigrond.. draineren leek mij zowiezo wel heel verstandig, en langs de sloot ook, daar kunnen de drainageslangen op uit komen inderdaad. woudzand, ik zal het even onthouden Knipoog