Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

KarinvdM schreef:Dat ligt eraan wat je voert.
Heb je van die kleine veulenbrokjes of een opfokbrok?
Het verschilt trouwens ook nog per merk.
Waarom zou je veulenbrok willen geven?JoviBan schreef:Precies.Waarom zou je veulenbrok willen geven?
Mijn veulen krijgt geen brok. Simpelweg omdat veulens geen brokken nodig hebben en sterker nog, omdat het de kans op OCD en maagzweer verhoogt.
Mijn veulen doet het geweldig op onbeperkt hooi, liksteen, pavo koek, voederbiet en wortelen.
liksteen krijgt hi jwel voeder beit krijgt hij ook niet en wortels lust hij niet
e_horse schreef:Een veulen drinkt melk en eet gras/hooi?
Ik ken mensen die hun veulen helemaal geen brokjes voeren. Waarom wil je dat geven?
Citaat:e_horse schreef:
Een veulen drinkt melk en eet gras/hooi?
Ik ken mensen die hun veulen helemaal geen brokjes voeren. Waarom wil je dat geven?
(ik neem aan dat het veulen afgespeend is...)Ruwalda schreef:Een veulen dat van de moeder af is, drinkt dus geen melk meer(ik neem aan dat het veulen afgespeend is...).
Dat had ik me ook net bedacht haha

Ruwalda schreef:Citaat:e_horse schreef:
Een veulen drinkt melk en eet gras/hooi?
Een veulen dat van de moeder af is, drinkt dus geen melk meer(ik neem aan dat het veulen afgespeend is...)
Een veulen kun je in principe tot 3 jaar veulenbrok geven. Omdat ze volop in de groei zijn, is dit beter voor ze dan basisbrok voor volwassen paarden.