Mijn merrie staat nu bijna 2 jaar lekker buiten in het land. Ze zit super in haar vel, dus enige noodzaak om dit te veranderen zie ik niet. Uiteindelijk is het namelijk voor mij het belangrijkst dat zij lekker in haar vel zit...
Maar... ik heb haar natuurlijk (ook) voor het rijden, en dit is in de winter niet altijd even practisch. Wij hebben een weiland zonder stroom en af en toe vind ik het minder prettig om terug te komen in het donker (ik rijd in een bak vlakbij of anders langs de weg). Nu zit ik een beetje te denken hoe ik iets met verlichting zou kunnen doen. Wij hebben een schuurtje staan, maar dat ligt een meter of 100-150 van de weg af, de paarden staan ook zo ver achterin. Hoe doen anderen dat?
En hoe hebben jullie het geregeld met een schuilstal? De schuur die er nu staat word gedoogd, maar mag dus eigenlijk niet. De paarden kunnen er geen gebruik van maken, aangezien de schuur zo lek is als een mandje en ik de bodem (is het "paardenstuk" van een oude vrachtwagen) niet vertrouw. Wel staat bijvoorbeeld mijn voer er (in afgesloten bakken). Wat is er nu precies wel en niet toegestaan, zou ik bijvoorbeeld (indien de eigenaar van het land er geen problemen mee heeft) aan de achterkant met 3 stukken hout een soort overkapping aan de schuur kunnen maken waar ze dan droog kunnen staan en gevoerd kunnen worden? Of heb je daar ook al een vergunning voor nodig?