blubber en peesblessures

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

be_super

blubber en peesblessures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 13:13

mag ik jullie mening vragen over mijn probleem?

sinds begin januari mag ik weer met mijn paard rijden, na een gelukkig korte rustpauze, ze had een lichte peesblessure.
de pensionstal waar wij staan doet de paarden elke dag naar buiten, ben ik normaal gesproken een echte voorstander van, maar deze keer heb ik er toch een probleem mee dat mijn paard hier bij staat.
de paarden staan helemaal ''vastgezogen'' in een ontzettende blubberpoel. ik ben zo vreselijk bang dat ze een verkeerde beweging maakt! de paarden kunnen vooral rond voertijd de raarste capriolen naar elkaar uithalen.

ben ik overdreven bang?
het is OF in de vastzuigende blubber (en niet zon beetje ook).
of gewoon op stal, even in de vrij droge bak en lekker wandelen of een kleinstukje rijden.

wat moet ik doen?

Valentinow

Re: blubber en peesblessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:15

Ik zou het even aan de DA vragen ..
Ik zou het liefst je paardje dan op stal laten en heel veel in die vrij droge bak gaan wandelen. Als je zegt dat ze echt zo raar doen in die blubber zou ik hem/haar er zeker niet bij laten zetten

be_super

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 13:20

ja he, ik deel je mening, maar ze keken me zo raar aan toen ik zei dat ik haar niet meer in de blubber wil hebben.
de dierenarts vragen, goh, daar had ik nog niet aan gedacht Blond thanks!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:24

ik zou een paard wat net aan het genezen is van een peesblesurre absoluut niet in zwaar blubber zetten ..met dit weer zuigt dat dat is niet normaal ...
straks heb hij/zij weer een pees ...

mijne pony heeft zo vaak peesblessure's gehad dat zou ik nooit maar dan ook nooit aanraden
ECHT NIET DOEn!!! IS TE ZWAAR!
groetjes

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:24

Tja als ze je raar aankijken dan zeg je toch gewoon even dat je paard een peesblessure heeft. Ik heb het zelf ook meegemaakt, het is al lang genoeg, ik zou echt niet nog langer alles heel rustig aan doen door geklooi in die blubber hoor Knipoog
Succes en veel beterschap met je paardje Lachen

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:25

Sommige mensen doen ook wel beschermers (bijvoorbeeld 3 in 1 beschermers) om, als ze hun paard in de wei of bak doen, maar dan krijg je weer het probleem dat je enorme vieze beschermers krijgt en dan kan het ook gaan schuren onder de beschermers lijkt mij.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:26

Ik zou het ook gewoon even aan de DA vragen!

Beterschap met je paardje Ach gut

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:36

Mijn advies is om haar niet in de blubber te zetten!
Wat ik begrijp ben je haar dus nog aan het opbouwen na de blessure en dat is
niet 1 2 3 gelijk over. Zet haar inderdaad als je de mogelijkheid hebt in een droge
bak. Lekker wandelen is natuurlijk altijd goed. Je kan zo kort na een peesblessure niet
voorzichtig genoeg zijn. Veel succes ermee.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:57

zuigende modder, ongelijke bodem en te zware bodem lijken mij erg slecht bij een peesblessure. Het is niets voor niets dat je moet revalideren op verharde, vlakke weg en met rechtuit wandelen.
Zou het paard liefst op vlakke, stevige bodem houden en zeker niet in modder met andere paarden...

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:29

Ik zou je paard dan binnen houden, hoe sneu het ook is. Mijn paard staat ook met een peesblessure en die zet ik echt niet meer in erge blubber. Een beetje blubber oke (anders zou mijn paard ongeveer de hele winter niet buiten kunnen) maar vastzuigende modder, daar komt mijn paard niet in
Ik denk niet dat je overdreven bang bent, na een peesblessure ben je gewoon voorzichtiger. Normaal zou ik mijn paard kostte wat kost buiten willen hebben, maar nu laat ik hem dan liever een dagje op stal zodat hij niet nog een blessure oploopt (al krijgt mijn paard het ook voor elkaar om blessures op stal op te lopen Clown )
mijn paard heeft trouwens zijn peesblessure opgelopen op de natte/modderige wei dus daarom ben ik nu helemaal voorzichtig Knipoog

margaretha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:40

Ik zou hem ook niet in vastzuigende modder zetten. Een paar jaar terug heeft een pony van ons ook juist daardoor een blessure opgelopen.
Jammer voor je paard, maar dan maar even iets meer op stal in deze periode....

be_super

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 20:44

goh bedankt voor die reacties,
Kusje thanks!
ik ben meteen een stuk zekerder over mijn mening.
en durf die nu ook gewoon te verdedigen.
als de stalhouder me nu nog eens wazig aankijkt..... Hamer

groetjes

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:28

Mijn pony is herselende van een peesblessure en die mag wel los in de paddock mits ze rustig blijft staan.

Als ze gaat rennen, draaien kan dat funest zijn zei de dierenarts...

Oppassen dus !!!!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:29

ik zou het ook niet aandurven nu. pas net hersteld, veel te gevoelig en gevaarlijk, kan zo weer opnieuw blessure krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:31

Niet doen
Je kan met blubber enz zelfs gezonde pezen aan gort krijgen, laat staan herstellende
Peesbeschermers helpen daar helaas niet altijd voor.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:39

be_super schreef:
mag ik jullie mening vragen over mijn probleem?

sinds begin januari mag ik weer met mijn paard rijden, na een gelukkig korte rustpauze, ze had een lichte peesblessure.
de pensionstal waar wij staan doet de paarden elke dag naar buiten, ben ik normaal gesproken een echte voorstander van, maar deze keer heb ik er toch een probleem mee dat mijn paard hier bij staat.
de paarden staan helemaal ''vastgezogen'' in een ontzettende blubberpoel. ik ben zo vreselijk bang dat ze een verkeerde beweging maakt! de paarden kunnen vooral rond voertijd de raarste capriolen naar elkaar uithalen.

ben ik overdreven bang?
het is OF in de vastzuigende blubber (en niet zon beetje ook).
of gewoon op stal, even in de vrij droge bak en lekker wandelen of een kleinstukje rijden.

wat moet ik doen?

wat is een gelukkig korte rustpauze? 6 maanden?? bij peesblessures moet je m echt minimaal een half jaar op rust zetten, na een paar maandjes lijkt ie wel weer goed te lopen (doen ze dan ook wel) maar dan is het aan het genezen en moet je het zeker niet gaan belasten!
ik weet niet of je echo's hebt laten maken, maar op die foto's kun je heel mooi zien hoe het gaat. is het donker, dat is de plek waar de blessure zit, hoe lichter het wordt hoe meer het hersteld is, maar t moet echt wel helemaal dezelfde kleur zijn als de rest voor je dan ook maar weer iets mag gaan doen! ik moest met mijn pony elke dag 15 min. stappen..

Ik zou hem ook niet in de modder zetten, zeker niet bij andere paarden! dat is vragen om gedonder Knipoog mijn kleine pony'tje heeft ook een peesblessure gehad. mocht daarna wel het land in, zolang ze maar niet anders deed dan stappen, deed ze dus wel, we wilden haar wel naar buiten hebben( het was volop zomer toen!) dus toen kreeg ze elke dag voor ze het land in ging een kalmerend middel. is ook zo sneu als ze de hele dag in dr eentje binnen moet staan in de volle zomer( en dan zou ze zich nog drukker maken..)