€10,- veel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:48

bij ons kosten de lessen 7 euro per les, 10 euro vin ik wel een beetje veel eigelijk................

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:59

ik vind het wel veel ik betaal voor een half uur prive les 6euro en voor een uur 12 euro..
rij ik mee in een manege les betaal ik 7 euro. wel voor een uur dan.

MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 18:08

Ik vind dat het best veel is, 10 euro voor als je kijkt naar wat jullie doen.
Bij ons op de manege kost een losse les 10 euro, op leskaart 8,5 euro. In die lessen doe we veel meer.
Voor volwassenen( volgens mij vanaf 18 jaar) is het wel wat duurder. Ik weet niet precies hoeveel. Niet zo heel veel duurder.
Maar ik denk wel dat je voor 10 euro veel beter les kan krijgen.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 19:08

Bij ons opde manege leren ze rijde op paarden!
We hebben maar heel weinig ponys daar (stuk of 7)

De lessen zijn 110 euro voor een 10 lessen kaart (dus 11 euro per les) en als je een les los betaal zijn ze 13 euro.

Dit is tot 18 jaar, de prijzen van daarboven wee ik niet!

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 19:14

Als ik het vergelijk met de manege waar ik rijd, is het goedkoop! Ik betaal per kwartaal 177 euro (losse les = 17 euro, 1 les per kwartaal volgens mij 15 euro nogwat).
Maar ik denk dat de kwaliteit van de lessen op de manege waar ik rijd wel hoger is, hoewel het wel prijzig blijft, en de lessen zijn klein (maximaal 7, ik heb weleens maneges gezien waar je met meer dan 10 paarden in de bak reed.)

germie

Berichten: 26039
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 08:00

Noem je 7 in een les klein Renza? Bij ons rij je met max. 6, betaal je 85 euro voor 12 lessen

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 11:09

Ik betaal 7 euro per les en als ik 18 ben is het 8 euro. ik vind het dus best wel veel wat jullie moeten betalen en vooral als je kijkt wat je er voor terug krijgt. Ik krijg wel gewoon goed les. Ik leer alleen niets tot weinig meer daar omdat ik een groep zit die te laag is voor mij Ik wordt dus dor de rest opgehouden. Er is wel een les waar ik in kan rijden maar dat is op zaterdag ochtend en dan moet ik werken. Ik ga daar nu dus ook stoppen hoe gezellig het daar dan ook wel niet is. Ik heb sinds kort twee verzorg paarden en ik ga nu op die tinker les nemen. En dan betaal ik voor een uur prive les €20.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 12:11

In verhouding met de andere maneges bij mij in de buurt is 7 klein (bij de manege waar ik eerst reed was het maximum 10, heb ook weleens lessen met 11 kinderen gezien, en bij nog een andere manege zitten er ook vaak meer dan 10 kinderen in een les...
Verder is dat het maximum, in mijn les rijden we nu met z'n 5en.

horsielover

Berichten: 26
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 12:58

Bij ons op de manege kosten de lessen 11 euro....paarden of pony's! JE mag meestal zelf kiezen waar je op wil rijden. Dan mag je ook wel voor jezelf rijden en dan word er ook erg op je rijstijl gelet enzo. Ik vind 10 euro niet echt veel, alleen je moet er wel wat voor krijgen he!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23508
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 13:16

Shiloh schreef:
En dan nog de druppel die de emmer doet overlopen.... er rijdt een meisje bij ons in de les.... Zij is al bijna 17 jaar, en ALLEEN OMDAT DE OUDERS DAAR EEN PAARD HEBBEN STAAN BETALEN ZE MAAR 7 EURO... da klopt toch ook niet helemaal....



Daar kan ik wel inkomen hoor, neem aan dat ze ook zoiets als stalling betalen. Bij ons betaalde je ook minder als je met een eigen pony reed, bij sommige manege's krijg je gratis lessen op eigen pony als je daar in pension staat.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 13:53

Maar ze rijd dan gewoon op een manegepony he. De eigenpony's betalen 3,5 euro per uur en de eigen paarden 5 euro.

En dan vind ik het toch echt niet eerlijk.

haike
Berichten: 13523
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:28

Bij ons is het wat anders omdat ik op een pc rijd en je dus een eigen pony moet hebben.
Bij ons betaal je +/- 40 per jaar, daarvoor krijg je dus de sleutel van de manege zodat je altijd binnenkan, mag altijd buiterrijden alleen tijdens de lessen moet je toestemming hebben maar dat krijg je altijd en 2 keer in de week les (1 keer in de 2 weken ook springles). Bij ons gaan de lessen tot alle niveau's; tegenwoordig ben ik de hoogste (M1) maar er zijn ook Z-ruiters bij onze club geweest. De dressuurles bestaat uit maximaal 5 ruiters, relax met 4 commandanten voor 12 actieve ruiters (soms 17). De springles is alle ruiters samen, dat zijn er +/- 7. Ook tot alle niveau's.

De paarden hebben 1 keer in de week les en 1 keer in de 2/3 weken extra springles. Meer weet ik daar niet van, in ieder geval ook kleine groepjes.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 20:06

Bij ons kost het ong. 9 euro gok ik.Daar voor krijg je les naar je niveau. Of je op een pony zit of op een paard dat ligt eraan hoe je ingedeelt wordt. Ik ben 14 jaar (en klein.. Verdrietig ) en ik rijd nu iedere week op Oscar, een groot paard (1.74). Bij ons maakt het dus niet vele uit of je op ene pony of op een paard zit. het ligt gewoon aan je ervaring. Maar sommige paarden bij ons zijn braver dan pony's hoor! Dan is het gewoon weg verstandiger om een kindje op een paard te zetten.

Maarja, even terug naar jou 10 euro. Ik zelf kan niet zeggen of het veel of weinig is. Wij rijden eigenlijk nooit buitenritten omdat bij ons niet kan. Ik vindt 10 euro niet te veel meer duurder moet het niet echt worden. Maare, echt les krijg je dus niet bij jou als jullie allemaal acherelkaar rijden. Ik neem aan dat de intructrice voorop rijd dus die kan niet echt aanwijzingen geven over je rijstijl...beetje vreemd wel..
Maarja, 10 euro vindt ik niet te veel.

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 11:45

Tja, alles wordt duurder, dus ook de rijlessen. De manege eigenaren moeten hun onkosten natuurlijk wel doorrekenen als ze hun boterhammetje belegd willen houden. Wat ik echter niet snap is dat je tot 16 jaar 7 euro betaald en daarna 10 euro... De onkosten en uurloon blijven toch hetzelfde? en een pony is over het algemeen wat soberder in onderhoud dan een paard...

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-02 18:25

Ik ben gisteren naar de manege geweest weer en ik moest dus mijn leeftijd opgeven. Ik 16 gezegd en nu moet ik (en nog 3 andere van mijn les) met ingang van oktober 10 euro gaan betalen in plaats van 7.

Ik wist wel dat dit ging gebeuren maar toch vind ik het niet leuk. NU we meer betalen mogen we niet meer meedoen met de 4 ponydressuurwedstrijden in het jaar. Iets waar ik echt altijd aan heb meegedaan.
In plaats daarvan mogen we nu meedoen aan 1 keer in het jaar met een paarden dressuur. Maar ik heb nog nooit op een paard gereden dus ik hoop dat ik dan ook op een pony kan rijden bij de paarden. Als dat niet mag dan ga ik nu ook een paar lessen rijden op paarden om te wennen. Het lijkt me in ieder geval zo dat ik in de gallop er metteen aflig omdat die zo hoog opgooien. Maar ja, ik zie wel.

Over 4 weken ga ik een duinrit rijden. Daar heb ik me gisteren voor opgegeven. Dan gaan de pony's in een veewagen en rijden ze naar de drunese duinen. Waarschijnlijk rijden we vanaf manege van Loon. Daar gaan we dan ongeveer de hele dag (3-4,5 uur in 2 delen verdeeld) rijden. In de middag gaan we daar ook eten. Voor heel deze dag moet ik 30 euro betalen. Wat vinden jullie daarvan? Ik vind het wel meevallen als je het met 10 euro per uur vergelijkt en ik vind het een goede prijs als je met 7 euro betaald. Maar ja... Wat vinden jullie?

En ook nog een extra vraagje, wie heeft er wel eens in de duinen gereden? (loonse en drunese duinen dan he)