Altijd muizen in kast

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirijam

Altijd muizen in kast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 19:29

ik weet niet of ik het goed plaats...

Maar ik zet het maar hier neer.

Ik wordt gek van de muizen in mijn zadelkast.
Als eerste m'n thermolaarzen kapot van binnen.
Nu m'n dekjes die ik wilde gaan verkopen omdat ik een Barefoot zadel heb aangeschaft.

Nu had ik een half brood in m'n muisdichte voerton gelegt, wil het vandaag pakken weer muizentunnels Haha!

Ik snap er niks van. M'n kast is echt muisdicht volgens mij en toch liggen steeds al m'n legplankjes en spullen onder de muizenkeutels. Ik heb er ook geen etenswaar in liggen niks.

Ik vind het doodeng om m'n nieuw Barefoot zadel in m'n kast te hangen... Strax wordt die ook nog aangevreten.

Hebben jullie hier ook zo een last van en wat is er tegen te doen.

Misschien toch muizenvalletjes? maar daar houd ik eigenlijk niet zo van...

_June

Re: Altijd muizen in kast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:30

Stalkatten?

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:32

Ik heb er ook een tijdje last van gehad. Ik vind een muizenvalletje altijd zo zielig dus heb ik zo een doosje gekocht met van die roze steentje die giftig zijn. Ze eten ze op en gaan uit de kast en gaan dan dood.. klinkt heel zielig en vind ik ook wel maar ik vind muizen toch maar heel eng.. Ik heb er nu geen last meer van en ik vind het toch erg zonde als ze alles kapotknagen, doosje laat ik er gewoon inliggen. Ook nog nooit een dode muis in mijn kast gehad.

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 19:51

ja.. Dat is ook een oplossing.. Stalkatten hebben we genoeg en honden die echt jagen maar toch... Ik heb er altijd last van

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:52

Ja wij hebben ook katten en toch hadden we last van muizen, maar met dat doosje niet meer gelukkig. Lachen

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 20:07

En is dat doosje echt muizengif?? En waar haal je dat

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:08

Ja ik weet niet precies wat het is, het werkt in ieder geval wel. Ik zal morgen eens kijken hoe het heet. Lachen

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:12

Inderdaad muizengif, dat gebruiken wij ook altijd.
Je kunt het volgens mij gewoon halen bij de Welkoop of Boerenbond

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:15

Je kast helemaal leeghalen en dan kijken of er gaten in zitten? en anders muizengif

mistral2203

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:17

Ik zou (als je niet van vallen en dingen houd) vragen of je voor een tijdje even iemand ze kat mag lenen en die bijv. 's nachts in je stal doen
Anders idd gif en goed kijken dat je geen gaten hebt!

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 20:21

Ja, katten hebben we genoeg.
Ik haald idd m' kast leeg van de week als ik tijd heb en ga dan is onderzoeken. Maar kan het me niet voorstellen dat er echt gaatjes zijn waar ze door kunnen.

patrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:25

Hahha ik heb precies hetzelfde "probleem", ook mijn thermolaarzen zijn gesneuveld totaal uitelkaar geplozen, en er ligt bijna elke ochtend een hoopje rommel (snippertjes,kruimeltjes) in de hoek van mijn zadelkast Haha!
Ik snap er echt helemaal niks van hou die beestjes nou mijn kast inkomen Verward (zogenaamde Houdini muisjes)
We hebben ook wel 2 katten daar op stal maar die hebben er zeker ook weinig trek in om ze te vangen haha, muizen/rattengif durf ik niet aan, omdat er zoveel andere beesten rondlopen (en vind het ook zielig Bloos )
Dus ik laat ze maar lekker rommelen in mijn kast.

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 20:28

ja ik vind het ook wat eng. Ik heb ook een tissue box die ze regelmatig versnipperen voor een nestje of wat dan ook.

Maar ja de onderkant van m'n barefoot (dat zachte vachtspul) is me eigenlijk meer waard dan die rotmuizen.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:35

achgot muisjes wat lief.
totdat je je spullen kapot maken.
maar dat doen ze bij mij niet mijn paardjes staan in een container en dan kunnen die muizen er moi onder ik zie ze ook vaak in de stal lopen enzo.
ik geef ze altijd eten ze worden al aardig tam, eerst zag ik ze nooit of heel snel weggrennen maar nu blijven ze wel is zitten in de stal.
laatst zat er een aan me schoen te snnuffele. echt lief.
van mij krijgen ze geen muizengif maar stukjes kaas en brood en biiks en muslie, vinden ze lekker hoor.

nee maar even voor jullie ik denk dat je gewoon een muizenval moet neerzetten of meerdere en gif dan. en een nestje met katjes nemen ofzo.
maar helemaal wegkrijgen lukt nooit.

want als het hard heeft geregent komen de muizen vanaf het land de stal of schuur in.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:55

Het kleinste kiertje of zelfs lucht reepje is voldoende om gastjes in je kast te verwachten.
Als hun koppie erdoor kan gaat de rest er ook door.

Ik ken het probleem ook een ijzeren kast gehad met alleen luchtrooster sleufjes en ja hoor muizen. Rooster dichtgemaakt en minder muizen. Maar toch hoe ze binnen kwamen weet ik nog niet. De kast sloot goed af.

Je spullen kan je veiliger maken door ze in afsluitbare boxen te doen.
Alles van stof in een box vergeet je doekjes niet en beenbeschermers touwtjes ophangen en niet op een net hoopje leggen.
Je zadel word idd een ander probleem.
Ik weet niet of je een houten kast heb of een ijzeren.
Maar probeer bij luchtroostertjes erg fijn gaas ervoor te spannen. Misschien sluit de houten deur niet helemaal aan, dan zou je een houten latje aan de binnenkant kunnen spijkeren.

s6 tegen de muizen strijd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:00

ik had ook kast, en ook muizenkeutels erin, gelukkig niks gepot gebeten. Ik zou valletje of gifdoosje gebruiken.

_smokylover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:12

ja ik heb er ook last van en meestal verschiet ik ervan en lope ze buite en heeeel soms stampt men paard er eentje dood:)haha
-xxx-

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:14

Bi Agradi kun je apparaatjes kopen die een irritant hoog geluid maken wat mensen niet horen maar bv. muizen wel! Diervriendelijk én schoon! www.agradi.nl

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:05

Muizengif! Heel vervelend maar het helpt toch het beste. Bij ons op stal lopen heel wat muisjes rond. Stap je de stal in, of de zadelkamer en dan schiet er weer 1 voor je voeten weg. Ben er niet bang voor. Ook liggen er wat zakken voer op de grond (ja ik weet het luilekkerland voor muizen), maar voor die zakken hebben we even geen andere plaats. Dus zetten wij ook maar muizengif neer. wel hoog zodat er geen andere beesten bij kunnen komen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:09

Oreo schreef:
Bi Agradi kun je apparaatjes kopen die een irritant hoog geluid maken wat mensen niet horen maar bv. muizen wel! Diervriendelijk én schoon! www.agradi.nl
Maar zullen de paarden dat geluid dan niet horen..? Ik heb thuis tussen het plafond ook muizen, maar zo'n apparaatje heb ik nogniet geprobeerd.. ben bang dat ik mijn katten dan ook weg jaag!! (mijn katten WILLEN die muizen wel pakken, maar ze kunnen er niet bij)

Ik strooi wat mottenballen in mijn kast, sinds ik die heb, heb ik minder muisjes. Toch nog wel wat hoor, aan de muizepoep te zien, maar het lijkt toch wel minder als eerst.

vandemariene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:11

Gif werkt alleen als je overal in stal om de +/- 10 15 meter doosjes neerzet, maar als er honden en katten zijn die de zieke muizen kunnen eten zou ik geen gif gebruiken! De andere dieren kunnen dan ook ziek worden!!!!! Als de manege of pension eigenaar geen gif wil gebruiken zou ik zelf een klemmetje gebruiken.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:42

vandemariene schreef:
Gif werkt alleen als je overal in stal om de +/- 10 15 meter doosjes neerzet, maar als er honden en katten zijn die de zieke muizen kunnen eten zou ik geen gif gebruiken! De andere dieren kunnen dan ook ziek worden!!!!! Als de manege of pension eigenaar geen gif wil gebruiken zou ik zelf een klemmetje gebruiken.

ik denk niet dat muizen gif echt sterk werkt op een hond of kat.
lekker zal het niet zijn voor ze denk ik maar denk niet dat ze er aan dood gaan.
hoop dan maar

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:24

gipsyboy schreef:
ik denk niet dat muizen gif echt sterk werkt op een hond of kat.
lekker zal het niet zijn voor ze denk ik maar denk niet dat ze er aan dood gaan.
hoop dan maar

Reken maar van wel. het staat niet voor niets op het doosje dat je het uit de buurt moet houden van huisdieren. ze kunnen er goed ziek of dood van gaan als ze de korrels of een vergiftigde muis eten.
ik zou toch vallen gaan gebruiken. desnoods van die kooitjes zodat je ze weer vrij kan laten. ergens ver weg. Knipoog
die beesten vermenigvuldigen zich als de ziekte en voor je het weet heb je een familie zitten van 8 generaties groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:40

Wij hebben sowieso katten op stal voor muizen. Maar onze kasten zijn ook van ... Aluminium of ijzer. En daar komen ze dan ook niet zomaar doorheen Knipoog Alhoewel ik wel vind dat je spullen dan moeilijker drogen, in een ijzeren kast (bv. bezweette dekjes). dan is een houten kast weer fijner Lachen
Maar dan heb je weer muizen ...

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:40

Ik heb een stalen archiefkast en toch muizen. er zit tussen de achterwand en de bodem om precies te zijn een ruimte van 3 mm. genoeg voor die krengen om er door heen te gaan. Boos!
Hondenvoer hebben we in plastic bakken met een deksel. er zat een heel smal spleetje van 2 mm bij de scharnieren maar we dachten dat daar geen muis door heen zou kunnen komen. Nou, daar heeft die muis al een oplossing voor bedacht, die heeft nu bij dat spleetje een groot gat geknaagd en nu zit hij er alsnog in. Boos!