Wie kan mij helpen? Ik wil graag weten wat de waarde van 5 hectare land in Dalfsen, Overijssel is? Graag de prijs per hectare. Is er verschil in waarde vlak voor de ruilverkaveling of erna?
Er staat ook een weiland, onbebouwd (hebben vroeger wel paarden in gestaan, en is ook nog eent ijdje gebruikt voor hooi) en die staat voor 75.000 k.k. op zo'n site. (ik weet niet of je er wat aan hebt?, dat weiland is overigens in Nijverdal, vlakbij het wierdense veld)
wij hebben onlangs wat grond verkocht dit is dus nog geen weiland maar nog bouwgrond voor 31.000 per hectare denk dat dat ook momenteel het gemiddelde is voor weidegrond hier in de buurt
De weidegrond in omgeving Dalfsen kost ongeveen € 20.000,- tot € 25.000,- per hectare. De prijs is afhankelijk van de ligging en de hoogte van het land. In Overijssel verschillen de prijzen enorm. Zo kost een hectare in omgeving Olst ongeveer € 40.000,-.
Volgens de vakgroep Agrarisch & Landelijk Vastgoed van de NVM was de gemiddelde prijs per hectare grond in het oosten van Nederland in 2006 € 32.258 (zie ook de jaarcijfers). Overigens zijn Twente en de Achterhoek wat duurder, waardoor de grondprijzen in Salland (waaronder Dalfsen valt) lager liggen.