Mijn paardje Kalvaro staat wegens omstandigheden al ongeveer twee jaar bij vrienden van ons. Daarvoor heeft het in een manege in onze omgeving gestaan, maar dat werd te duur en was eigenlijk net iets te ver weg.
Nu heb ik er gisteren over gepraat met mijn vader en grootouders, en die stelden voor om in onze buurt een wei te huren, en Kalvaro op die weide te zetten. We hebben nog geen bepaalde wei in het oog, maar we wonen in een rustig dorpje en hier zijn echt wel veel weides te vinden, dus normaal gezien zal dat geen probleem zijn.
Nu heb ik dus enkele vragen.
Het is de bedoeling dat in de wei een fatsoenlijke stal staat, zodat Kalvaro ook beschut zal kunnen staan. Maar waarschijnlijk zal er geen binnen- of buitenbak in de buurt zijn, dus is het ook de bedoeling dat ik in die weide geregeld zal rijden. Kan dit kwaad voor de wei? Natuurlijk moet ze dan wel groot genoeg zijn.
Zijn er nog dingen waar ik goed op moet letten als ik een wei uitkies?
Oh en ik ben zooo blij dat mijn paardje waarschijnlijk terug naar huis kan komen <3, hopelijk gaat er niets mis!

, klopt dit? 
) en sommige hadden hun hele vacht al kapot geschuurd, en je zag die vieze wonden gewoon van ver af al zitten. Als je ontdekt dat je schaap deze parasieten heeft moet je ook direct de DA bellen! Zo'n schaap kan binnen 3 dagen tot een week wel dood zijn.