help een manege getroffen door droes !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aneliene

help een manege getroffen door droes !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 15:29

Paardeliefhebbers opgelet, het gaat hier om ene manege op basis van vrijwillgers die getroffen is door een ernstige uitbraak van droes. Om het hoofd boven water te houden is geld nodig kijk op www.ruiterclubbloemendaal.nl en steun deze paarden. Alle beetjes helpen.

Sjoert

Re: help een manege getroffen door droes !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:11

aneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 16:22

is me inmiddels al verteld maar het gaat om een goede zaak en ik ben nieuw op het forum vandaar

aneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 16:23

zolang de post maar onder de meestgeviewde blijft staan mogen de andere twee wat mij betreft weg maar ik heb geen idee hoe dat moet

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:24

Dit is al heel oud ik heb het uhmm 2 weken geleden op t.v gezien..

aneliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 16:28

ja het is oud maar ze zitten nog steeds in dezelfde situatie , alle beetjes helpen toch ?!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:01

zielig voor die paarden.. maar minder van de eigenaar van die manege die hoort geld te hebben voor zulke nood situatie's dan heeft hij nog zo veel vrijwillegers maar geen geld... hmmm diep triest

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:04

en het ergste is dat ze gewoon door gaan met de lessen en dus een heel groot risico nemen.. gewoon geen woorden voor gewoon stoppen met rijden tot alles weer goed is !!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:05

Waarom maken ze zelf geen collecte bussen? En ik vind het ook raar dat ze geen geld hebben voor dit soort gevallen. Ik vind het ook raar dat ze doorgaan met de lessen El_Beauty. Maargoed zal wel aan mijn liggen. Ze kunnen toch ook een lening afsluiten?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:06

En dan nog wat de lessen zijn bijna even duur als een "normale" manege 3 euro minder. En aangezien alles vrijwilligers werk is..

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:14

Tiffany schreef:
En dan nog wat de lessen zijn bijna even duur als een "normale" manege 3 euro minder. En aangezien alles vrijwilligers werk is..

Nee, paarden zijn goedkoop om te onderhouden Clown.
Dat is toch heel jouw zaak niet, wat hun vragen voor de lessen Lachen.

Succes met het collecteren!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:22

neej precies mijn stalling op de manege is zelfs nog goedkoper.. zelfs de maand tariefen van manege klanten.. sorry hoor maar als manege houder moet je er aan denken om geld achter te houden voor dit soort situatie's.. de vrijwillers hoeven ze niet te betalen dus waar gaat dan al het geld heen vraag ik me af.. ik zou als klant met eigen pony daar niet willen staan ze nemen nu nog gewoon het risico om weer met lessen te beginnen je eigen paard zou daardoor maar besmet raken zeker weten dat je daar niet vrolijk van wordt...

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:25

El_beauty, hou asjeblieft opzeg. Jij woont in GELDERLAND, deze manege is in BLOEMENDAAL, de prijzen zijn ten eerste al totaal niet te vergelijken!
En denk je dat er veel mensen zouden rijden als het zo duur is? En denk je dat ze geld óverhouden op pony's? Nou daar kan ik je dan vast uit je droom helpen, geld overhouden met paarden doe je nooit.

En hou het even ontopic zeg.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:29

waar maakt het uit waar je manege staat ??? hun willen een manege die voor iedereen te betalen is maar ze zijn vergeleken met onze manege stukken duurder..
En ze houden geen geld over zeg je net ze hebben potverdikie net de hele manege omgetoverd kwa nieuwe stallen en troep waar halen ze dat geld vandaan dan.. dus als je niks weet hou je mond dan kijk eerst maar op die site en kom dan maar terug.. want je paarden gaan altijd voor !! en als je geen geld over houd als staleigenaar doe je toch wat fouts begin dan niet aan een eigen manege !!! sorry hoor maar hier wordt ik gewoon boos om het gaat tenslotte om die paarden !! en dan hebben ze opeens geen geld meer sorry hoor...

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:30

Ezumii schreef:
El_beauty, hou asjeblieft opzeg. Jij woont in GELDERLAND, deze manege is in BLOEMENDAAL, de prijzen zijn ten eerste al totaal niet te vergelijken!
En denk je dat er veel mensen zouden rijden als het zo duur is? En denk je dat ze geld óverhouden op pony's? Nou daar kan ik je dan vast uit je droom helpen, geld overhouden met paarden doe je nooit.

En hou het even ontopic zeg.

@Ezumii misschien als je de link had bekeken had je kunnen lezen dat de ruiterclub in Gouda zit en dus als je iemand wil corrigeren, begin dan eerst bij jezelf en ga eerst alle feiten na!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:33

Ik kom zelf uit Gouda, en kan dan nog vertellen dat het nóg een stukje duurder daar is allemaal, grond is duurder dan hier in overijssel/gelderland. Je kunt dus een manege van hier niet vergelijken met een manege van daar. Dus zijn de kosten die een manege moet rekenen ook wat meer ja. Ik heb op de link gekeken en ik kan het probleem niet helemaal ontdekken?
Heel veel manege's moeten een keer gaan opknappen(nieuwe stallen, waarschijnlijk ook in het belang van de pony's hoor), en daar moeten ze allemaal leningen voor afsluiten, dat betaal je niet zomaar. En als er dan droes uitbreekt, is er niks meer nee, dat is gewoon iets wat gebeurd, een risico wat je neemt. En in dit geval viel het verkeerd uit, om dan boos te gaan worden op ze dat ze geen geld meer hebben vind ik wel érg vergezocht.

En sorry, ik nam aan omdat het Bloemendaal heette, dat het daar ook lag.
Maar ik vind het prima, laten we het ontopic houden Lachen.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:37

Er is geloof ik geen eigenaar, het is een stichting oid. Maar idd zo goedkoop vind ik ze nu ook weer niet, en als dan alles door vrijwilligers wordt gedaan, geen personeelskosten dus, dan vraag je je wel af waar dat geld blijft.
Ze zijn met de lessen misschien iets goedkoper dan een normale manege, maar zeker niet veel, en de stallingsprijzen vind ik beslist niet goedkoop. een manegeeigenaar heeft personeel dat betaald moet worden en moet er zelf van leven en ook hij moet zijn paarden onderhouden.

(als de manege in Bloemendaal stond, waren de prijzen vast 2x zo hoog. Haha! )

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:37

@Ezumii zijn ze dan nog niet bij je langs geweest ze zouden gaan collecteren! Knipoog

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:38

Gelukkig hebben wij standaard elke dag een dierenarts 24/7 op het terrein lopen.. die alles controleert.. maar op zo'n stal zou ik mijn pony niet willen stallen.. wat ik kan concluderen uit die site is het een slechte manege.. geen gevoel voor onderhouding en omgang van paarden e.d schandalig vind ik het gewoon.. en als ze langs me deur zouden komen zou ik wat voor die paarden in het bakkie gooien en niet voor de klanten en vrijwillegers onder hun..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:57