Mijn fries heeft last van mok, en ja ik weet het, ze zijn er gevoelig voor. Oplossing? geen. droge stal, scheren, niet scheren, schrobben, niet schrobben, intapen met uierzalf, middeltje van de dierenarts etc. niets werkt, en als het even opdroogt dan is het wel weer binnen no time weer nat. Nu heb ik gehoord dat er enkele dierenartsen zijn in Nederland die een mokzalf hebben die in Nederland niet verkocht mag worden. Wie kan mij hier over meer vertellen.
Jaaa, droogzetters zijn super!! Ideaal tegen mok. Een beter middel ken ik niet. Kun je via je dierenarts krijgen. Wat wij ook wel geregeld doen in ze met zwavelbloem insmeren. Kun je bij de DA krijgen. Zwavel mengen met bloem en dan op de benen smeren.
Droogzetter zijn kleine spuitjes (tubetjes) die je rechtstreeks in de speen van een koe met uierontsteking spuit. Je kunt ze bij de dierenarts halen. Ik doe het wel altijd met een handschoen aan, want het bevat antibiotica.
Droogzetters werken idd erg goed! Dat is spul om de koeien droog te zetten Ik doe het ook met handschoenen en daarna goed handen wassen Ongeveer om de 5 dagen zodat het de kans krijgt om te genezen
Ik heb gebeld naar mijn eigen dierenarts maar die wil geen droogzetters geven aan paarden. Wie weet waar ik dit kan halen? Ik neem aan dat boeren dit niet doorwillen verkopen aan een vreemde...