ik wil ook een shetjee !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danique_

ik wil ook een shetjee !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 17:57

Heee . Ik ben Danique en Ik wil een Shetlander Alleen Hoe zit het Met De Kosten . Vingers aflikken
Ik heb al Een wei en Stal En Hooi en Stro . Knipoog
Wat Betaal jij ?

Groetjes Danique =x= Haha!

Koosjee

Re: ik wil ook een shetjee !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:08

In je profiel lees ik dat je het paardje achter je huis kunt zetten. Dat is natuurlijk geweldig. Houd rekening met de dierenartskosten( die ook bij een shetlander hoog op kunnen lopen!) , hoefsmid, entingen en tandarts. Daarnaast wil je natuurlijk ook leuke dingen kopen of zadel/hoofdstel/sulky etc. En wil je dat beestje dat helemaal alleen in je achtertuin zetten? Persoonlijk vind ik een pony alleen zetten mishandeling. Voor je pony zou het dus het beste zijn om met zijn 2en of meer te staan. Ik betaal in de winter aan stalling 135 euro, in de zomer 60 euro. Daarnaast komt de hoefsmid om de 6 weken, de prijs daarvan ligt aan je eisen. Ontwormen, enten etc ligt hier op al gauw 60 euro per jaar. Tja..en dan hopen dat ie niet ziek of kreupel word he! Denk er eerst goed over na. Daarbij zijn er zooo veel topics als deze dus als je even zoekt heb je zo antwoord op al je vragen.. Succes!
Groetjes

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:09

Dubbelpost!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:19

ik zou er ook 2 nemen .
alleen zetten is niet zo leuk paarden zijn sociaal en ze hebben behoefte aan gezelschap!!
als ik jou was zou ik een grotere pony erbij kopen om te rijden en te verzorgen . en dan de shet erbij als gezelschap en als je erop pas ook om op te rijden dan heb je 2 ponys.
ik heb nu ook een pony ze is 1.36 en als ik zoon huisje als jouw zou hebben dan zou ik er een shet bij kopen als gezelschap of voor de sulky ook leuk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:21

een shetlander moet je willen omdat je altijd al een shet gewilt heb, het zijn geen rijpony's voor altijd en dara moet je dus ook rekening mee houden

qua kosten zijn ze het zelfde als grote paarden, alleen in aanschaf meestal goedkoper..

xNoName

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:18

Ik zou er idd 2 nemen, of er een schaap ofzo bijzetten (Is gelijk goed voor de wormen, schapen kunnen tegen wormen namelijk Knipoog )

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:00

In hoeverre moeten wij een dergelijke openingspost serieus nemen? Nagelbijten / Gniffelen
Het zou fijn zijn wanneer je eerst een normaal Nerderlands zou typen. Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 00:21

Het is niet de bedoeling overal dezelfde topics te openen, hier een slotje