,Ik heb misschien eindelijk stalling gevonden. Was namelijk al een tijdje opzoek, in het begin niet echt fanatiek maar op een gegevemoment toch wel fanatiek omdat ik een eigen paardje wil kopen (een d-pony om precieser te zijn).
Ik moet zelf de stalling + hoefsmid + extra dingetjes, zoals zadel/hoofdstel/poetsspullen/hoefvet etc.. betalen. Me ouders betalen me lessen + DA. (als ik uitkom met de kosten wil ik dit ook zoveel mogelijk zelf gaan betalen). Maar goed, ik wijk af. Ik wil dus een paardje en heb nu eindelijk misschien stalling (is wel handig dat je alvast een stallingsplekje hebt, en daarna pas de pony koopt neem ik aan
). Nou goed. De stal is vlakbij mijn huis (ong. 5 tot 10 min. fietsen, valt dus redelijk mee). Het is een perfecte locatie voor buitenrijden, er licht gewoon voor de stal een natuurgebied waar je echt prachtig kunt rijden! Het is er redelijk rustig. En er zijn nog andere paarden.
De faciliteiten:
- Buitenbak, verlichting dus ook mogelijkheid 's avonds te rijden.
- Buiten en binnen stallen (als ik het goed begreep zijn de buitenstallen: 4,5 bij 4,5 en de binnenstallen 3,5 bij 3,5)
- Er is een afsluitbare kast voor je spullen (binnen).
- Complete verzorging, voeren-stallen uitmesten-op/van de wei zetten/halen-etc.
- Perfecte buitenrijmogelijkheden!
- Weidegang (overdag)
- Wasplaats (weet niet zeker of het warm of koud water is)
- Poetsplaats
- Prijs p/maand: €175,-
Nu is het wel zo, als ik 's avonds ga moet ik een best lang stuk over "afgelegen" gebied. Er wonen wel mensen, maar zo gek veel niet. Dat is dus wel een minpunt en zou ik zobiezo tot ik 16 ben en een scooter heb samen met iemand anders 's avonds gaan. (wanneer ik 's avonds ga).
Verder is stalling in deze omgeving niet echt duur.
Er is ook een stal, aan de andere kant van het dorp wat ook best afgelegen is maar een stuk verder weg voor mij. Waar het 2 keer zo luxe is, maar ook de complete verzorging wordt gedaan. Die stal heeft:
- Binnen/buiten bak (groot!)
- Binnen stallen
- Longeerring
- Paddock
- Weide
- Kantine
- Organiseert enkele keren per jaar dingen
- Wasplaats met warm water
- Stallen zijn luxer
- Complete verzorging
- Deze stal kost geloof ik €195,- per maand.
Nu ga ik binnenkort bij die stal (de bovenste) kijken, en was mijn vraag eigenlijk: "Waar moet je dan vooral op letten?, naast of het paardvriendelijk is." Waar hebben jullie opgelet bij het uitzoeken van een stal?
Mijn eisen zijn zobiezo:
- Weidegang -> overdag
- Stal -> 's nachts.
- Gelegenheid om te kunnen rijden, maakt niet uit of dat in een bak is of een weiland bv.
Groetjes,
BellyBel!

Laat dat paardje lekker rondscharrelen dacht ik...) Alle paarden stonden daar overigens met een verkort halstertouw om hun nek geknoopt. Dan kon die man ze beter pakken.. Dat was héél natuurlijk volgens hem. Als ze niet braaf waren, kregen ze een halster om. Ik vond het echt een naar gezicht die beessies met die touwen om. Volgens mij kunnen zichzelf wel ophangen als ze per ongeluk op het touw gaan staan.