Het gaat weer vriezen! hoe is jullie buitenbak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PolosportJ

Het gaat weer vriezen! hoe is jullie buitenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 18:45

Vandaag hebben wij de hele bak omgespit! We hebben vilt in de bak liggen dus dat is zeg maar all season all weether. Maar als het hard vroiest dan kan je er toch echt niet in rijden Tong uitsteken dan wordt het toch best glad. Maar vanavond wordt er zout op gegooid en ik dus als het goed is moeten we straks geoon kunen rijden. Ik ben benieuwd. Hoe zit het met jullie bak?

ikke20

Re: Het gaat weer vriezen! hoe is jullie buitenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:47

die is 1 en al modder. blubberen heel erg nat ook het weiland. eerst konden ze alleen in de bak zodat eht weiland wat heel zou blijven maar de omheining is kapot gewaaid. denk dat als het gaaat vriezen het nog erger gaat worden alles vriest dan gewoon vast.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:55

Vrij goed, ligt wel wat water op, maar niet glad of zompig..
Als het gaat vriezen zijn we helaas wel de sjaak
Laatst bijgewerkt door Flabbergast op 22-01-07 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:59

ik heb geen buitenbak... alleen een stuk afgezette wei waar veel gras in zand is veranderd. zal dus niets worden en zal ik vaak met Uris naar de binnenbak moeten *zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:02

Water stond er gelukkig al niet meer in.
En mijn vriend heeft de bak zojuist gesleept.
Nu is hij weer mooi recht.
Rustig stappen en een drafje zal dan denk ik wel gaan.
Maar zal dat denk ik toch niet doen.
Ze gaan wel nar buiten in de bak en wei en daarom vind ik het belangrijk dat hij mooi recht is Lachen

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:07

mmm, laat het maar vriezen, dan kan ik prive schaatsen...

Rijden is nu toch hopeloos in die waterzooi. Dan moet ik maar weer buiten wandelen(wat een straf)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:09

Onze bak is nu half nat, maar niet extreem.. Doordat de wind pal erover ging is het voor een groot deel 'droog' geblazen.
Maar als het echt gaat vriezen doen we iedere dag met de trekker en een eg erdoor..
Dan woel je alles weer los en kan je smiddags, als de temp. wat hoger is, er gewoon in rijden.

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:12

Als het vriest rij ik gewoon niet Tong uitsteken Zolang vriest het nou ook weer niet, en anders maak je lekker een buitenritje in de berm.
Maar moet eerlijk toegeven..heb liever een ondooide'' bak hoor Haha!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:13

Onze bak is kurkdroog, dus ik verwacht niet echt problemen. Eigenlijk had hij nog even gesleept moeten worden, maar ik denk dat het zo ook wel goed zal gaan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:14

Merlynlover schreef:
Als het vriest rij ik gewoon niet Tong uitsteken Zolang vriest het nou ook weer niet, en anders maak je lekker een buitenritje in de berm.
Maar moet eerlijk toegeven..heb liever een ondooide'' bak hoor Haha!

tja, als wedstrijdruiter moet je toch wat... ik heb de "luxe" van een bak niet, maar wel een aantal wedstrijden gepland de komende tijd.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 19:16

Onze zandbak (de springbak bij ons) s ook een drama. Een en al water! Als het nu gaat vriezen kunnen we echt schaatsen! Oh oh Verward Ze kan helaas ook niet meer de wei in als het gaat vriezen. Die is zo blubberig dat als het straks gaat vriezen daar dikke ijsschotsen op gaan staan! Daarom ben ik echt blij dat de viltbak gestrooid is. Altijd zo ….. als je zo een week niet kan rijden door t weer :’(

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:54

Toplaagje begon al iets hard te worden, maar dat zijn snippers met zand en daar valt dan nog prima in te rijden. Morgen wordt ie voor de zekerheid toch nog even helemaal glad getrokken en verwacht wel te kunnen blijven rijden. Plassen hebben we absoluut nooit, hij is super gedraineerd, dus daar hebben we geen last van. Pas als het echt dágen achter elkaar goed onder 0 blijft vriest de toplaag echt vast en is het afgelopen met de pret!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:56

Volgens mij liggen er in onze bak een paar plassen hoop dat die weg zijn als het gaat vriezen.
Vorig jaar met vriezen was de bak ook een beetje glad geworden.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:58

Onze bak is alleen maar zwaar. Dus als het vriest is het hard. Maar zeker niet glad

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:28

Krukdroog en perfect te rijden...

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:41

Onze bak is wel nat, maar niet zwaar of glad. Als het goed is is hij vanavond gesleept, dan kunnen de paarden morgen in ieder geval even naar buiten. Rijden kan 's middags vaak wel als het niet te hard vriest.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:05

Onze bak is een en al modder en blubber, daar kun je niet in als het nu gaat vriezen. Hopelijk is de wei begaanbaar, dan moet het wel goed vriezen zodat die niet kapot gelopen gaat worden. Als dat niet kan vrees ik voor "tralietraining"...... Vervelende is dat de stal aan een bosrand ligt, scheiding tussen bos en stal is een drukke weg. Normaal gezien ga ik dan aan de wandel, maar met die storm van vorige week ligt de berm over 3 kilometer tot 2 meter hoog opgestapeld met boomtoppen en bomen etc. Boos! Hier zijn complete stukken bos gewoon omgewaaid, niet normaal meer, en ook alleen bij die straat. Tja, het is niet anders. Kan ze enkel nog wat kantjes af laten knabbelen tussen de bak, wei en stal in, aan de hand.

mousy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 07:47

Waarschijnlijk waardeloos, dat is ie nu namelijk al. Hij is nu kletsnat, dus als het nu gaat vriezen dan kunnen we niet meer rijden