welke kosten komen er nog bij een veulen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica15

welke kosten komen er nog bij een veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 16:34

hallo
ik heb een verzorgpaard waar ik een veulen van wil... maar ik weet niet wat voor kosten er allemaal bij gaan komen ..(de dekkosten enz niet er bij )
misschien dat iemand mij kan vertellen wat voor kosten er allemaal nog bij komen ...
ik weet niet echt of het ras er ook doet..
als ik het laat doen word het een friesxandalusier..
najah hoop wat meer info te kunnen krijgen..Haha!
Groetjes

Vjestagirl

Re: welke kosten komen er nog bij een veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:45

Je wilt het veulen gaan houden?

Er komen chip kosten bij, evenals de kosten voor het opmaken van een schets in het paspoort. Er komen veulen entingen bij. Er komen wormenkuren bij. Er komt veulenbrok bij.

Als je het daarna wilt houden komen er de kosten van een opfok bij tot hij/zij een jaar of 3 is. Er komen kosten voor het laten inrijden bij. Er komen kosten voor het zadel en hoofdstel en al die spullen bij.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:01

Vjestagirl schreef:
Je wilt het veulen gaan houden?

Er komen chip kosten bij, evenals de kosten voor het opmaken van een schets in het paspoort. Er komen veulen entingen bij. Er komen wormenkuren bij. Er komt veulenbrok bij.

Als je het daarna wilt houden komen er de kosten van een opfok bij tot hij/zij een jaar of 3 is. Er komen kosten voor het laten inrijden bij. Er komen kosten voor het zadel en hoofdstel en al die spullen bij.

helemaal juist... het is dus eigenlijk helemaal niet voordelig om zelf een veulen te fokken, als je het geld eruit wilt halen wat je erin gestopt hebt moet je een heel goed veulen hebben en hem/haar dus goed kunnen verkopen.
voor dat geld kun je ook een heeeeeeeele leuke 3 jarige kopen Knipoog

Jessica15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 08:55

haha ja .. ik had gister ook even een vriendin van me gebeld .. maar ik ga toch maar wat ouder paardje nemen die al beleerd is ..
toch bedankt;)