wel of geen peesbeschermers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lucilla

wel of geen peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 22:22

Rijden jullie met of zonder peesbeschermers of bandages?

Ik rijd op dit moment alleen dressuurmatig met mijn paard en ga vaak t bos op, eerst reed ik met peesbeschermers, maar hier kan ze blijkbaar niet tegen, krijgt er wondjes van!
Wat kan ik dan t beste doen? wel peebeschermers omdoen, bandages omdoen of helemaal niks?
Op dit moment rijd ik dus met niks, want vind het zonde van haar zwarte benen dat daar witte plekjes opkomen.
Ik let er wel altijd goed op dat er de peesbeschermers schoon zijn, maar ja soms moet je wel door water plassen of modderige stukken rijden en daarna zijn ze moeilijk schoon te krijgen, hoe maken jullie je peebeschermers schoon?

Nou hoop op reactie...

Happinez

Re: wel of geen peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:29

ik rij wel met peesbeschermers, hoewel ik het in het begin nooit deed.
Ik zou gewoon zonder rijden als jou paard er niet tegenkan.
ik laat ze drogen en borstel het zand er dan af, of gooi ze in de wasmachine Haha!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:35

Ik rij zonder peesbeschermers of bandages.
Ik heb eerder wel met peesbeschermers gereden, maar vond ze teveel schuren, vooral als je door het water of de modder rijd. En bandages vind ik gewoon niet handig.

Lucilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 22:42

ja bij mij paard schuren die ook, ookal maak ik ze goed schoon, ben alleen soms bang dat ze zich raakt, bv als ik balkjes draaf ofzo

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:45

Het is extra bescherming, maar naar mijn mening kunnen ze ook makkelijk zonder.
Als ze bij mijn knollies zouden schuren, zou ik ze er af halen , en zonder laten lopen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:07

Ik rij met, omdat ze strijkt (achter wat erger dan voor, voor alleen als ze haar evenwicht niet helemaal goed heeft). M'n verzorgpaard deed het niet, en daarbij reed ik zonder. Als het zonder kan, dan ook zonder doen, je moet geen kwalen maken die er niet zijn.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:12

ik rijd met peesbeschermers, ik doe ze om omdat mijn paard zich zowieso toch wel een keertje aantikt tijdens het rijden. En uit voorzorg dat ze geen blessures oploopt. En strijklappen omdat 1 van mijn paarden strijkt, maar bij de anderen alleen peesbeschermers. Met springen wel bij alle paarden strijklappen, en heb ik alle paarden met ijzers ook springschoenen om, ter voorkoming dat ze trappen op de hoefbal, of het ijzer.
Welk merk peesbeschermers heb je? want er zijn er wat die zijn raar van vorm en erg strak, daar kregen mijn paarden ook wondjes van... Ook van de dunne riempjes aan leren peesbeschermers krijgt ze wondjes dus die niet meer voor mij. Ik zelf ben nu helemaal op BR overgestapt met klittenband..

heb je de beschermers niet te strak zitten dan?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:31

Ik rij ook altijd met peesbeschermers en strijklappen de jonge merrie ook nog eens met springschoenen. Ik heb er tot nu toe nooit geen problemen mee gehad

Suus_Blik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:27

Ik rijd met peesjes ! Lachen
is wel veilig.
maar niet elk paard heeft het nodig !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:29

Ik rijd met peesbeschermers omdat mijn paard zichzelf nog wel eens aantikt. Naarmate hij lekker los is en lekker loopt, gebeurt dit sowieso niet meer, maar dan zitten ze er toch al om natuurlijk Knipoog

Omdat hij soms in het bos nogal overenthousiast is, heeft 'ie daar ook springschoenen om.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:08

Ze hoort geen wondjes te krijgen van peesbeschermers.
Misschien een ander merk proberen of andere maat of ze eens goed schoonmaken of ze niet te strak om doen.
Ik rijd zelf af en toe wel met peesbeschermers, maar het kan ook absoluut zonder.
Als je paard er wondjes van krijgt zou ik ze echt niet om doen, indd zonde van die mooie benen!

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:17

Als je gaat buitenrijden komt er veel makkelijker modder enzo tussen je peesjes en de benen van je paard. Daarvan kan hij wondjes krijgen. In de bak kan het geen kwaad (tenzij je zo'n blubberbak hebt Haha!).
Ik rij buiten ook nooit met peesjes, in de bak wel (als ik eraan denk Tong uitsteken )

Ubana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:31

hellew,, er zijn peeskappen die niet goed aansluiten op de benen, bij peeskappen moet je er goed voor zorgen dat er geen drukplekken ontstaan,, dit kan zelfs bij de duurste peeskappen het geval zijn,, je kan het beste peeskappen zoeken die perfect bij de benen van jou paard passen dit kan je met hulp van medewerkers of iemand die er veel verstand van heeft het best doen, maar als je merkt dat je paard absoluut niet aantikt of ze echt niet nodig hebt dan zou ik kiezen voor zonder maar mijn voorkeur gaat toch wel uit naar met peeskappen rijden Knipoog

Pingu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:51

Je hebt toch ook zo'n soort sokken? probeer die anders eens

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:50

Ik rijd bijna nooit met beschermers, heel slecht ik weet t, maar ik vergeet ze altijd (A). Maar met sprinegn heb ik ze wel altijd om, ook achter.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:38

voor zover ik heb begrepen geven bandages compleet geen steun of bescherming of iets dergelijks. (ga je zelf hardlopen met je benen ingetaped? Haha! )
Als je dus wilt kiezen, zou ik gaan voor de peesbeschermers. Ja

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:03

Sjoert schreef:
voor zover ik heb begrepen geven bandages compleet geen steun of bescherming of iets dergelijks. (ga je zelf hardlopen met je benen ingetaped? Haha! )

toch typisch dat heel veel sporters wel een steunkous, brace oid gebruiken... maar dat is weer een hele andere discussie.

ik gebruik met droog weer bijna altijd bandages (met nat weer worden ze me te modderig Knipoog ) en met nat weer bijna altijd peesbeschermers (de allround van eskadron) ook heb ik eigenlijk altijd springschoenen om aande voorbenen.

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:25

Ik heb van die HH neoprene beschermers met klittenband voor voor en achter. Deze zijn lekker zacht van binnen en makkelijk schoon te maken, even een borstel er over en ze zijn weer schoon van binnen in ieder geval. Ze kunnen eventueel ook in de wasmachine.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:27

Ik rijd zonder alleen met springen soms met maar dat is alleen als ik hoog ga springen Knipoog Sorrie maar je kan makkelijk zonder rijden Knipoog bijna alle manegepaarden lopen toch ook zonder?

mistral2203

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:02

Ik rij altijd met peeskappen en strijklappen of met bandages
Mijn pony heeft de laatste tijd ook wondjes, maar dit komt omdat de peeskappen naar benede zakken omdat de rek er een beetje af is, nieuwe en het is verholpen Knipoog

Lucilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 15:15

Ze tikt zichzelf eigelijk met rijden nooit aan, dus denk dat ik dan maar gewoon zonder blijf rijden.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:35

LiSSy schreef:
toch typisch dat heel veel sporters wel een steunkous, brace oid gebruiken... maar dat is weer een hele andere discussie.

Is toch ook veel mooier? Haha!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:34

LiSSy schreef:
Sjoert schreef:

ik gebruik met droog weer bijna altijd bandages (met nat weer worden ze me te modderig Knipoog ) en met nat weer bijna altijd peesbeschermers (de allround van eskadron) ook heb ik eigenlijk altijd springschoenen om aande voorbenen.

Same here.

Ik vind dat wel een erg goede opmerking!

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:37

3 in 1 peesbeschermers van "indra" achter
en voor gewoon de hh peeskappen.

ik gebruik(te) ze vrijwel altijd, gewoon voor de veiligheid en tegen strijken

Feliciaaaa16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:37

ik heb altijd peesbeschremers en soms doe ik wel bandages