Hooi opslag en zadelkamer in 1 ruimte?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elexis

Hooi opslag en zadelkamer in 1 ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 21:16

Hoi hoi,

Ik heb een vraagje, ik heb afgelopen voorjaar zelf een stal gemaakt. Hierbij heb ik een ruitme van circa 1,5 m breed voor mn zadel en spullen endergelijke. En een openruimte voor mn hooi en vlas. Nu wil ik die ruimte voor het hooi en vlas als stal gaan gebruiken en mn 'zadelkamer' groter maken zodat ik in die ruimte ook mijn hooi en vlas kan opslaan. Nu is mijn vader een beetje bang dat mijn spulletjes dan erg stoffig worden door het hooi. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Gr marianne

Lynn_Nikita

Re: Hooi opslag en zadelkamer in 1 ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:18

ja kan die spullen toch in kratten of een kast doen?? Stoffige valt wel mee hoor. Ligt er natuurlijk ook aan hoe dicht je het hooi er tegenopligt

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:19

ik heb 1 grote veldschuur daar staan de paarden in mn spullen lagen erin en er ligt hooi en stro in de kast is altijd dicht dus ik heb geen last van stoffige spullen.

ZzzeiN

Als je je spullen goed afdekt kan het volgens mij geen kwaad, en het hooi en vlas niet laat slingeren op de grond.

Mysha

Ik heb hetzelfde. Alles wordt wel stoffig (ligt natuurlijk ook deels aan het soort hooi), maar ik doe alles in gesloten kratten etc. Om het zadel heb ik een zadelhoes.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:22

een kast is een goede optie, als dat niet mogelijk is kun je voor de zadels hoezen gebruiken en hoofdstellen in kisten of dergelijke leggen.. bij regelmatig gebruik van de spullen valt de hoeveelheid stof reuze mee;)

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:45

bij ons ligt alles in de zelfde ruimte, waar de paarden gestald zijn. is idd wel erg stoffig.

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 21:50

Ik heb mijn spullen gewoon op planken enzo liggen. Heb wel zadelhoezen om mijn zadels. Ik heb liever geen kast, ben juist zo blij dat ik van het proppen in die kasten afben Knipoog Dichte dozen ofzo is mss wel een idee ja...
Voor de mensen die het zo hebben... vinden jullie het TE stoffig of is het meer zo dat als je een week niet gereden hebt je zadel mss niet direct wedstrijdklaar is en dat is het dan wel?

Mysha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:54

Een kast hoeft niet perse, maar dichte bakken zou ik toch zeker aanraden.
Als je de boel goed onderhoud, valt het stof wel mee. En als je een zadelhoes om je zadel doet blijft het zadel gewoon wedstrijdklaar natuurlijk.
Ik erger me wel aan het stof, maar moet zeggen dat ik niet consequent schoon maak Bloos

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:58

Je zal het zeker gaan merken met de stof op je spullen.

jumpsiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:16

ik Zou naar een vlooienmarkt gaan en een paar stevige kasten voor een prikkie aanschaffen zo berg je je spullen netjes op ook tegen muizen en dergelijke.. ik zie niet in waarom het niet allemaal in 1 ruimte kan

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:37

ik heb het nu ook noodgedwongen en heb hoezen over mijn zadels en verder mag het van wij wel wat rondstoffen, wat ik overigens best mee vind vallen, als ik de 'schade' bekijk van 1.5 jaar stof Lachen

het hangt er misschien ook een beetje vanaf, hoe groot/klein je ruimte is? is er ventilatie of niet?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:49

Hier liggen de zadels ook in dezelfde ruimte als het stro/hooi.
1 zadel ligt in de kast, de rest op zadelsteunen, en daar gaat een grote doek overheen zodat het niet stoffig wordt. Lachen

mistral2203

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:31

Je kunt over je zadel een zadelhoes doen, en de rest van je spulletjes in bijv. een kist stoppen
Maar als je je spullen veel gebruikt worden ze niet zo snel stoffig;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:38

hou je wel het brand gevaar in de gaten ???
dat als er op een een of andere onmogelijke manier het hooi vlam vat dat 1 de paarden makkelijk weg te halen zijn 2 de brandweer (iemand die het in een vroeg stadium zelf ) kan blussen ???

ik zie te vaak dat mensen daar te laks mee om gaan

verder je kan een deken over je zadel en spullen leggen dat is vaak ook wel afdoende sucses

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 18:43

Wat betreft brandgevaar maak ikme niet zo veel zorgen. De paarden staan in buitenboxen, dus deur open en weg Knipoog

De ruimte is goed geventileerd, dus ik denk na deze reacties dat het wel zal gaan. De dingen die ik minder gebuik zal ik wel in dozen ofzo steken, en verder zal ik het wel zien Lachen

Bedankt alvast!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:58

Wij hebben 1 grote lange schuur waar alles in staat. Het wordt wel een beetje stoffig ja maar een keer blazen en het is weer weg.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:45

ik heb het ook in 1 ruimte. Heb wel een zadelhoes etc. Maar als je je zadel elke dag gebruikt merk je weinig van het stof hoor.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:48

In mijn schuur zit Winston zijn stal, op de deel ligt het hooi en stro en aan de muur hangen mijn spullen.

Ik heb over mijn zadel gewoon een zadelhoes, en verder vind ik het wel meevallen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:31

op een vorige stal waar ik de paarden reed lag een deel in een trailer (vrachtwagentrailer) naast de stallen, dat waren voornamelijk de mentuigen
en de spullen die we veel gebruikten zoals zadels en hoofdstellen lagn inn een ruimte samen met het hooi en stro
ietwat stoffig ja...maar niet schadelijk of storend