mijn pony likt de laatste tijd heel veel aan metalen buizen en aan mijn handen. ik heb wel eens gehoord dat je dan een lik-it in de stal moet hangen. is dat zo? en wat voor soort moet ik dan nemen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Vjestagirl schreef:Het probleem met de witte stenen is dat het zoutblokken zijn en geen mineralenblokken. Als ze hier teveel van binnenkrijgen gaan ze ook heel veel drinken (van die enthousiastelingen die zo'n ding ongeveer opeten) en aan de diaree gaan.
Zo'n rode is beter, maar nog beter is (en die hebben ze bij de boeren bond) een speciale paardensteen, met een kleurtje en een smaakje. Geen lick-it, lick-it is snoepgoed.
gipsyboy schreef:Vjestagirl schreef:Het probleem met de witte stenen is dat het zoutblokken zijn en geen mineralenblokken. Als ze hier teveel van binnenkrijgen gaan ze ook heel veel drinken (van die enthousiastelingen die zo'n ding ongeveer opeten) en aan de diaree gaan.
Zo'n rode is beter, maar nog beter is (en die hebben ze bij de boeren bond) een speciale paardensteen, met een kleurtje en een smaakje. Geen lick-it, lick-it is snoepgoed.
natuurlijk is die rode beter maar de mijne is niet aan de diaree.
en paarden zijn niet dom ze weten zelf wel hoeveel ze nodig hebben
Precipitator schreef:als hij aan metaal gaat likken heeft hij vaak een zout te kort dus ik zou een liksteen ophangen en wanneer dit niet nodig blijkt te zijn hangt hij er wel voor het geval hij er een nodig heeft
Vjestagirl schreef:
Hoe kan het dan dat paarden ook hoefbevangen kunnen raken, je zou toch zeggen dat ze weten wat ze nodig hebben en dan stoppen met eten.
Helaas denken paarden niet zo, en daarom moeten wij, de mens, zo voor ze denken en ze daarom ook het beste bieden. Paarden zijn wat dat betreft niet zo'n slimme dieren.
gipsyboy schreef:Vjestagirl schreef:Het probleem met de witte stenen is dat het zoutblokken zijn en geen mineralenblokken. Als ze hier teveel van binnenkrijgen gaan ze ook heel veel drinken (van die enthousiastelingen die zo'n ding ongeveer opeten) en aan de diaree gaan.
natuurlijk is die rode beter maar de mijne is niet aan de diaree.
en paarden zijn niet dom ze weten zelf wel hoeveel ze nodig hebben
gipsyboy schreef:maaaar in het land waar ze vandaan komen (oostenrijk) eten ze in de zomer hun buikje vol voor een extra vetlaagje en in de winter hebben ze niks of weinig, en dan kunnen ze teren op wat ze in de zomer hebben gegeten.
dus in oostenrijk geen probleem maar je moet ze ini nederlan wel in de gaten houden houden omdat paarden niet weten in welk land ze zijn.
en dus zodra ze eten zien meteen gaan eten voor een vetlaagje voor in de winter.
snappie