Ruzie om niks met stalhouder...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Ruzie om niks met stalhouder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 19:20

Hey
Ik zit met een probleem. Ik heb een beetje ruzie met de stalhouder om een andere privepony zijn manen. Zij hebben die pony net van de stalhouder gekocht. Die pony heeft giga manen (lusitano). Ook maantop dus. Maar die is helemaal dood. Dus heb ik dat de nieuwe eigenaars dat ook verteld. Op een vriendelijke manier. Dus ook uitgelegt dat je hem met bijknippen voller kan maken. Zogezegt zo gedaan. De puntjes bijgeknipt. Hebben zij zelf gedaan. Ik heb hen gewoon de tip gegeven. Nu is de stalhouder boos dat ik hen die tip gaf. Ik heb hen zogezegt voor de gek gehouden, die mensen wisten niet beter en luisterden dus. Maar ik heb het enkel gezegt, heb de pony niet aangeraakt. Nu bel ik net dat ik mijn priveles zaterdag niet kan nemen omdat mijn bijrijder rijdt. Zegt de stalhouder, ja heb jouw ponys manen bijgewerkt. Boos! Boos! Mijn bijrijder komt net van mijn pony en zegt dat er niks met zijn manen is. Maar ze had er niet op gelet. Dus het kan net zo goed wel zijn. Wat moet ik nu doen?! Ik zit hier te trillen, ik kan vandaag en morgen niet naar mijn pony om zijn manen te bekijken. Mijn bijrijder gaat morgen ook, en zal er extra op letten. Wat als de stalhouder wel degelijk die manen heeft bijgewerkt!? Tegen mijn ouders durf ik niks zeggen. Ik durf vrijdag niet eens naar mijn pony, ben bang dat zijn prachtige manen foetsie zijn...

WAT NU? Zij heeft toch geen reden en recht om mijn pony te bewerken? Zij mag hem toch niet zomaar uit de stal halen om een stuk van zijn manen af te doen? Ze is echt heel boos dat ik die mensen die tip gaf. De maantop komt nog tot onder de neusriem. Daarvoor ong 2cm lager. Hij is nu nog wat recht maar dat zie je binnenkort toch niet? Iedereen geeft mij gelijk dat ik niks misdaan heb maar wat vinden jullie?

Doei! ben echt bang.

ellepel

Re: Ruzie om niks met stalhouder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:22

praat het uit met hem Knipoog

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 19:25

Ik denk niet dat ze dat wil, ze geeft me niet eens een kans om iets te zeggen. Ze raast maar door.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:35

mmm, jij hebt een tip gegeven , mensen hebben hem opgevolgd
stalhouder staat daar helemaal buiten en ik snap niet waar hij zich tegenaan bemoeit
ja het was eerst zijn paard, maar nu niet meer...

toch proberen uit te praten,
de mensen van wie dta paar nu is , zijn die tevreden?
zo ja , niets ana de hand en de stalhouder kaleert wel weer een keer , misschien kun je er dna met haar over praten

als de staleigenaar aan jouw pony haar manen heeft gezeten mag je dit best even melden, met de instructie dta nooit meer te doen
ik zou in ieder geval even flink pissig op haar worden

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 19:42

Die mensen hebben zelf gezegt, we zullen de schaar eventjes halen. En daarna kroop die jongen met een glimlacht op zijn nieuwe merrie. Neem aan dat je dan tevreden bent. En volgende maand zie je het niet meer. Er is echt niet veel af. Nogal recht maar dat hebben die mensen zelf geknipt. Daar kan ik dan toch niks aan doen? Ik heb hun enkel verteld dat je hem daardoor dikker maakt. Maar volgens de eigenaar moet ik mij niet moeien, het is niet mijn pony, toch ook niet de zijne? Als ze wel degelijk aan de manen van mijn pony heeft geknoeit denk ik dat ik een ander plekje zoek. Ik kan er namelijk niet tegen als mensen zonder toestemming met mijn pony bezig zijn.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:49

Ik vind dit echt belachelijk.

Jij geeft iemand een tip wat voor jou als gevolg heeft dat jouw paard der manen er af worden gehaald door de EX-eigenaar.. :S Dit slaat echt alles! Ik zou metteen een anders plekje in de buurt zoeken! dit zou ik niet toe laten!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 19:51

Ik hoop echt dat ze het niet gedaan heeft. Bijrijder gaat morgen asap. Die is ook razend. Het is ook een beetje hààr pony, zo voelt het dan toch.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:53

Ik denk dat de stalhouder van mij een net zon grote muil trug had gehad, als die echt zo onterecht op mij tekeer ging. Persoonlijk hou ik mezelf altijd buiten dit soort zaken, om dit soort dingen te voorkomen.

Als ik die tip uit goede bedoeling had gegeven moeten die mensen zelf weten wat ze er mee doen. Hier staat de stal eigenaar dus buiten, aangezien het niet zijn paard meer is.
Nu heb ik wel geluk dat ik dit probleem niet heb, huur stallen bij een vrouwke waar ik dus ook paarden voor rij. En verder staat daar niemand.

Maar als de staleigenaar, zo tegen mij tekeer ging en heeft als stal eigenaar niet het respeckt om naar de klant te luisteren, en het op deze manier uit te praten, En dan ook nog op zon manier aan het dreigen gaan was ik gewoon naar der toe gelopen en zeker recht in der gezicht even keihard de waarheid gezecht en ook even verteld dat ze enkele boxen leeg heeft per direckt.

Als pensioneigenaar hoor je ook respeckt voor je klanten te hebben. Zo niet? Dan is het een zwaar oneerlijke stal. Nou ja natuurlijk zouden er wel grensen zijn.

Ik zeg ook niet dat alles per direckt moet gebeuren, maar het kan in overweging gebracht worden en op zijn allerminst heb je als pensioneigenaar ook het respeckt om te luisteren naar je klant.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 19:57

Ik wilde eigelijk net zo hard terug brullen: het is jouw merrie ook niet, wat is dan uw probleem, die mensen zijn er gelukkig mee punt. Ik hoop echt dat ze niks gedaan heeft Boos! Huilen Huilen Huilen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:58

Beetje flauw van die eigenaar, waarschijnlijk is het resultaat dus tegengevallen en leeft hij uit op jou. Ik geloof niet dat hij echt aan jouw pony gezeten heeft.
Leer hiervan laat het ze zelf voortaan uitzoeken met hun manen of wat dan ook, jij schiet hier niets mee op.
Mochten ze wel aan je pony gezeten hebben, bespreek het met je ouders en zoek een adres met mensen die wat normaler reageren.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 20:00

Het resultaat is niet 100% Ok. Maar om daardoor iemand anders pony te bewerken? De stalhouder heeft toch geen last van die maantop? Volgende maand zie je het niet meer. Ik durf het niet zeggen tegen mijn ouders.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:02

Komt me bekend voor; ik had een keer dikke ruzie met mijn stalhouder omdat ík wel een deken op wou doen in de wei, en hij wou niet dat dat gebeurde.. mijn pony staat 24/7 buiten, dus hij heeft geen gepruts met dekens op en af doen.. ik zie nog altijd het probleem niet.. maar goed; uiteindelijk kreeg ik mijn zin en nu heeft mijn pony lekker een deken op Vork *ghehe*

Maar het 'probleem' ligt eigenlijk bij de eigenaren van het paard; die volgen jouw advies op. Daar kiezen ze zelf voor Knipoog

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:02

Gewoon zeggen tegen je ouders. En een andere stalling zoeken. Sorry maar een stalhouder hoort niks te botvieren wat dit betrefd op een klant. Tenzij je echt wat uithaalt.

Een stalhouder die gaat dreigen moet je toch niet om je heen hebben? kom op heej.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:03

Snap niet dat de stalhoudster zich druk maakt,het is tenslotte haar paard niet meer.
Jij hebt die mensen een tip gegeven en niet gezegt dat ze het moesten doen.
Daarnaast hebben zijzelf de schaar erin gezet en niet jij.
Vind het ook erg kinderachtig dat de stalhoudster vervolgens tegen jou onzin gaat lopen roepen als ik heb de manen van jou pony er ook afgeknipt.
Dat recht heeft ze niet aangezien het JOUW pony is en jij een betalende klant bent dus ze heeft zich maar lekker in te houden.
Als ze dat bij mijn paard zou flikken zou ik hele enge dingen bij haar doen met haar eigen schaar Hamer

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:04

Waarom bespreek je het niet met je ouders?

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:06

Meetje22 schreef:
Als ze dat bij mijn paard zou flikken zou ik hele enge dingen bij haar doen met haar eigen schaar Hamer

ook dat. maar zal eerst zorgen dat mjn paarden daar weg zijn Haha! voordat ze weer wraak gaat nemen Haha!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 20:09

Omdat ik vrees, dat ze de stalhouder gelijk geven, ik moet me niet bemoeien met andermans pony, en daar heeft ze wel een punt. Moest ik me niet zonodig bemoeien had ik dit nu niet gehad. Maar hoe maak ik mijn ouders duidelijk dat ik eigelijk niks heb gedaan? Als ik nou tegen jou zeg: Scheer je pony kaal en zet hem dan 24/7 op het land zonder dek. En je doet dat. Dan kan ik daar toch niks aan doen? Hoe zou jij dit vertellen thuis...

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:10

ALS ze dit echt gedaan heeft, en jij bent echt hééééél kwaad. En het zou echt uit de hand lopen, dan zou je zelfs aangifte kunnen doen bij de politie. Want dat valt onder vandalisme. Stalhouder heeft jou 'eigendom' beschadigd.

Iemand heeft ooit de manen en staart van mijn shet afgeknipt, daar is ook aangifte van gedaan.

Hangt er een beetje vanaf hoe 'wraakzuchtig' je bent. Clown Knipoog

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 20:13

Heel wraakzuchtig op dat vlak, ik kan niet hebben dat ze met mijn pony bezig zijn op dat vlak. Ik vind het al erg dat ze hem uit de stal halen voor in de paddock te zetten.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:13

Geen recht om in de eerste plaats boos te worden en al helemaal niet om jou pony aan te raken!! Jij gaf alleen maar een tip! Ze moesten het niet doen, was alleen een tip..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 20:14

Ja, en die mensen zijn zover ik weet helemaal niet boos. Maar de stalhouder daar in tegen.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:18

Mischien even de mensen van die pony laten praten met de stalhouder. Mischien schept dit duidelijkheid?
Laatst bijgewerkt door Valentinow op 17-01-07 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:20

Die stalhouder heeft er niks mee te maken. Mocht mijn stalhouder zo te keer gaan, dan stond ik vanavond nog ergens anders. Je bent toch geen hond zeg Scheve mond

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 20:21

Ik heb die mensen niet meer gezien dit weekend wegens wedstrijd. Vrijdag hoop ik hen te vinden op stal. En het uit te praten. Maar wat als ze de stal houder gelijk geven? Ik heb in feite toch niks gedaan.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:23

Kaalscheren en zonder dek op het land is iets anders dan het voller krijgen van een maantop.
Ik vind het eigenlijk wel meevallen waar het over gaat. De nieuwe eigenaar maakt er toch ook geen punt van ?
Ik vind wel dat de stalhouder er heel raar mee om gaat en ik vind dat jouw ouders ook recht hebben om te weten bij wat voor een mensen je op stal staat, ik vind het namelijk nogal idioot dat ze je zo lopen te intimideren en dat gaat mij te ver. Laat hij of zij dat bij jouw ouders gaan doen, grote helden, wat een banketstaaf.